Startovaci kabely - konektor
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Startovaci kabely - konektor
Zdar parto chtel bych si pod sedackou udelat konektory vyvodu na startovaci kabely. Nechci stale rozdelavat sedacku.
Rad bych tam mel neco jako je na obrazku a zaroven to same mel na startovacich kabelech aby tam mohli byt jak ,,kleste" ,tak i moznost odpojeni jedne starany a pripojeni na baterie konektorem(viz foto).Doufam ze jsem to posal tak ze to jde pochopit.
Tusite kde se daji takove masivnejsi konektory poridit?
Diky,Honza
Rad bych tam mel neco jako je na obrazku a zaroven to same mel na startovacich kabelech aby tam mohli byt jak ,,kleste" ,tak i moznost odpojeni jedne starany a pripojeni na baterie konektorem(viz foto).Doufam ze jsem to posal tak ze to jde pochopit.
Tusite kde se daji takove masivnejsi konektory poridit?
Diky,Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Startovaci kabely - konektor
Ja som to kupoval v elite
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Startovaci kabely - konektor
Kouzelné heslo do googlu pro angličtinu je Anderson plug - jsou standardizované od více firem, liší se velikostí a tedy maximálním proudem (trvalým) na který jsou dělané. Barva toho plastu je taky standardizovaná a měla by odlišovat napětí - ale je to jenom barva, zasunout do sebe to jde.
Jinak se to často prodává jako proudová spona - k navijákům. V ČR jsem to vždy viděl docela předražené.
Jinak se to často prodává jako proudová spona - k navijákům. V ČR jsem to vždy viděl docela předražené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Startovaci kabely - konektor
[/code]
....jojo,to je ono .
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
u nás je nejlevněji mají asi tady:
https://www.maxim-pneu.cz/cz/navijaky-d ... a-4x4.html
a tady:
http://4x4.tomot.cz/index.php?id_produc ... er=product
https://www.maxim-pneu.cz/cz/navijaky-d ... a-4x4.html
a tady:
http://4x4.tomot.cz/index.php?id_produc ... er=product
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Startovaci kabely - konektor
Tahle verze je na TRVALÝ proud 175A, osobně bych šel do větší - ta je tuším na 350A a použil dostatečně silné dráty (krátké propojky 35mm2, dlouhé kabely delší). Do většího konektoru se to lépe dává. Piny je potřeba vybrat podle průřezu zvoleného kabelu. Krimpovat, pájení není v tomto případě dobré. Konektory nejsou vodotěsné, krytka zepředu je spíš kvůli bahnu a prztíčkům, než kvůli vodě, zezadu jsou ty konektory úplně otevřené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Startovaci kabely - konektor
Ty čapovy z Tomoto jsou nějaké divné už podle popisku, 175A 12-24V,,,Tak 12 nebo 24? A maximalní napětí 600V??????????????????????????
Zkuste se kouknout někam na díly pro nákladáky, bude to sice větší, ale nemá to formu konektoru, v autě je krabička a kabely jsou ukončeny plocháčem, takže v čase bídy je to použitelně i při přiložení na baterku.
Tady jsem něco v rychlosti našel.. Vodotěsnost samozřejmě nula
https://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/8 ... a-5m-6.jpg
Zkuste se kouknout někam na díly pro nákladáky, bude to sice větší, ale nemá to formu konektoru, v autě je krabička a kabely jsou ukončeny plocháčem, takže v čase bídy je to použitelně i při přiložení na baterku.
Tady jsem něco v rychlosti našel.. Vodotěsnost samozřejmě nula
https://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/8 ... a-5m-6.jpg
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Startovaci kabely - konektor
Takže 175A je trvalý proud - ten je dán velikostí konektoru - menší verze toho samého je na 50A, větší na 350A. S velikostí souvisí i maximální tloušťka kabelu, který k tomu připojíš. To už je ale spíš mechanika, aby se to tam vešlo a konektor to udržel zasunuté. Detaily jsou v datasheetu.
Napětí - těch 600V je maximální napětí, na které je konektor navržený. Takže se dá v pohodě použít na 12V nebo 24V. Na 600V se to běžně nepoužívá, běžně 48V - velké zálohovací baterky. Nejvíc jsem to viděl použito u 96V baterek - kapacita byla 2000Ah - bylo to zálohovaní serverového centra na několik hodin - pro případ, že by nenaskočila centrála.
Koukám tady do datasheetu od TYCO - je to celá řada konektorů od 15A do 350A a ten katalogový list má jenom 30 stránek. Co se týče napětí, tak je zvykem v profesionálním použití rozlišovat barvou konektoru napětí na kterém pracuje - 12V - žlutá, 24V - červená, ... - je to jenom barva, jiný vliv to nemá. "Stejné" konektory dělá více firem.
Maximální proud ještě ovlivňuje to, jak tlustý drát je použit - jednotlivé piny existují v několika provedeních, podle tloušťky drátu. Čím slabší drát, tím menší povolený proud, protože se potom hřeje i ten vlastní drát a to není úplně dobře.
Tyhle konektory se používají třeba na připojování baterek u elektrických vozíků, a tam nejde o špičkový proud, jako u startéru, ale o proud trvalý, protože vozík jede podstatně déle, než je půlminuta startování.
Pro připojování věcí v autě, jako je třeba 2000W měnič, jsem použil 175A verzi konektorů - ty 2000W z toho nikdo dlouho tahat nebude, maximálně chviličku při rozběhu flexy. Konektor má délku těla cca 78mm. Pro startovací kabely a podobné použití bych šel do 350A verze, tam už je délka těla cca 107mm a drát alespoň 35mm2 nebo víc. Porovnejte si to s krabičkou od cigaret - je menší.
Napětí - těch 600V je maximální napětí, na které je konektor navržený. Takže se dá v pohodě použít na 12V nebo 24V. Na 600V se to běžně nepoužívá, běžně 48V - velké zálohovací baterky. Nejvíc jsem to viděl použito u 96V baterek - kapacita byla 2000Ah - bylo to zálohovaní serverového centra na několik hodin - pro případ, že by nenaskočila centrála.
Koukám tady do datasheetu od TYCO - je to celá řada konektorů od 15A do 350A a ten katalogový list má jenom 30 stránek. Co se týče napětí, tak je zvykem v profesionálním použití rozlišovat barvou konektoru napětí na kterém pracuje - 12V - žlutá, 24V - červená, ... - je to jenom barva, jiný vliv to nemá. "Stejné" konektory dělá více firem.
Maximální proud ještě ovlivňuje to, jak tlustý drát je použit - jednotlivé piny existují v několika provedeních, podle tloušťky drátu. Čím slabší drát, tím menší povolený proud, protože se potom hřeje i ten vlastní drát a to není úplně dobře.
Tyhle konektory se používají třeba na připojování baterek u elektrických vozíků, a tam nejde o špičkový proud, jako u startéru, ale o proud trvalý, protože vozík jede podstatně déle, než je půlminuta startování.
Pro připojování věcí v autě, jako je třeba 2000W měnič, jsem použil 175A verzi konektorů - ty 2000W z toho nikdo dlouho tahat nebude, maximálně chviličku při rozběhu flexy. Konektor má délku těla cca 78mm. Pro startovací kabely a podobné použití bych šel do 350A verze, tam už je délka těla cca 107mm a drát alespoň 35mm2 nebo víc. Porovnejte si to s krabičkou od cigaret - je menší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Startovaci kabely - konektor
Tohle je ještě větší a o kus starší. Fungovat to bude, ale jsou k tomu doopravdy potřeba ty správné kabely. Problém kromě velikosti je, že to v sobě nedrží nějakou západkou, takže hrozí, že se to za jízdy vyklepe. Ono to použití nemusí být jenom na startování, ale třeba na napájení velkého měniče na 230V. Prostě se zapojí ten kabel, co je potřeba, protože dohromady to nikdy použito nebude.kupec18 píše: ↑03 led 2018 18:30 Ty čapovy z Tomoto jsou nějaké divné už podle popisku, 175A 12-24V,,,Tak 12 nebo 24? A maximalní napětí 600V??????????????????????????
Zkuste se kouknout někam na díly pro nákladáky, bude to sice větší, ale nemá to formu konektoru, v autě je krabička a kabely jsou ukončeny plocháčem, takže v čase bídy je to použitelně i při přiložení na baterku.
Tady jsem něco v rychlosti našel.. Vodotěsnost samozřejmě nula
https://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/8 ... a-5m-6.jpg
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
Vymýšlíte vymyšlené.
Zásuvky na které jsem dával odkaz (ve stejné velikosti 175) jsou běžně používané na multimont navijákách a jako startovací zásuvky na desetisících ofroudech po celém světě. Vleze tam v pohodě měděnej drát 40 průřez. Velikost mimo extrémní nebo závodní použití dostatečná.
Sám jsem jich namontoval stovky.
Liší se jen výrobcem. Jak píše Tom jsou normované, tak ve stejné velikosti by měly jít všechny zapojit do sebe.
Zásuvka se tam dá samozřejmě jakákoliv, ale výhoda těchto je mimo jiné i ta, že v této velikosti je používají i stovky dalších offrouďáků a můžete se navzájem propojit, nastartovat a napojit naviják vybavený stejnou zásuvkou.
Zásuvky na které jsem dával odkaz (ve stejné velikosti 175) jsou běžně používané na multimont navijákách a jako startovací zásuvky na desetisících ofroudech po celém světě. Vleze tam v pohodě měděnej drát 40 průřez. Velikost mimo extrémní nebo závodní použití dostatečná.
Sám jsem jich namontoval stovky.
Liší se jen výrobcem. Jak píše Tom jsou normované, tak ve stejné velikosti by měly jít všechny zapojit do sebe.
Zásuvka se tam dá samozřejmě jakákoliv, ale výhoda těchto je mimo jiné i ta, že v této velikosti je používají i stovky dalších offrouďáků a můžete se navzájem propojit, nastartovat a napojit naviják vybavený stejnou zásuvkou.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
pár obrázků
- Přílohy
-
- anderson.jpg (34.59 KiB) Zobrazeno 7313 x
-
- zíásuvky def.jpg (113.07 KiB) Zobrazeno 7313 x
-
- zásuvky def 2.jpg (52.58 KiB) Zobrazeno 7313 x
-
- wraník.JPG (71.39 KiB) Zobrazeno 7313 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
Nejvíce používané velikosti na obrázku.
V kroužku 175 A.
Překlad z webu výrobce:
Konektory Anderson SB jsou dodávány ve čtyřech různých velikostech, jejichž jmenovitý výkon je 50/120/175/350 (A), který je schopen přenášet po delší dobu. Velikost, která se obvykle používá na 4x4 vozy, je konektor SB 175 amp, který může přenášet mnohem vyšší proudy až do 1000 ampérů, ale pouze na krátkou dobu.
V kroužku 175 A.
Překlad z webu výrobce:
Konektory Anderson SB jsou dodávány ve čtyřech různých velikostech, jejichž jmenovitý výkon je 50/120/175/350 (A), který je schopen přenášet po delší dobu. Velikost, která se obvykle používá na 4x4 vozy, je konektor SB 175 amp, který může přenášet mnohem vyšší proudy až do 1000 ampérů, ale pouze na krátkou dobu.
- Přílohy
-
- zásuvky.jpg (83.21 KiB) Zobrazeno 7307 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Startovaci kabely - konektor
V příloze je přímo katalogový list, sice ne od Andersonu, ale od TYCO, což je taky taková docela velká firma. Kromě toho co dal na obrázku Jirka, existují ty konektory i v jednopólovém provedení.
- Přílohy
-
- Bateriove konektory-1308885_0806.pdf
- (1.24 MiB) Staženo 148 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
Ja som si z nevedomosti namontil ten najslabsi konektor 50A 16mm2 drôtik, ... použil som to zatiaľ len na pár naštartovaní bruchoplazov, a zatiaľ mi to drží.
Väčšie priemery sa mi zdaly moc prehnané a hlavne obrovské konektory.
Väčšie priemery sa mi zdaly moc prehnané a hlavne obrovské konektory.
Re: Startovaci kabely - konektor
Na Islandu měli nejen ArcticTrucks záchranářský Hiluxy konektory červený, ampéráž jsem blíž nezkoumal. Velikost snad trochu patrná z fotky.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
kabel 16mm je na nastartování nafty s větším objemem na hraně
já většinou dávám na startovací kabely a k navijákům měď 35mm.I tento průřez ve 12V na dlouhých drátech, tažených zepředu od baterky třeba na zadní naviják,je už docela málo. (díky ztrátám)
barva prodává
- Přílohy
-
- Anderson-50amp-175amp-350amp.jpg (36.99 KiB) Zobrazeno 7234 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovaci kabely - konektor
Zdravím, byť se mě to úplně netýká, jelikož mám baterku dostupnou v motoru, ale sledoval jsem podobný vlákno v německém forumu a tam to vyřešili tak, že vyvedli dva externí póly do boku té krabice pod sedačkou (už to nemohu najít, ale bylo to celkem elegantně zapuštěný na boku a s vlastní klapkou)
Bylo to něco takového:
http://www.competitionproducts.com/Fast ... k3nkt_iaUk
a výhoda se mi zdá, že nevozíte monofunkční startovací kabely, protože osobně jsem asi častěji pomáhal někomu nastartovat než bych sám potřeboval pomoc. Už i policajti mě zastavovali, abych jim nastartoval jejích Octávku (Pane řídiči, zastavili jsme nejstarší vozidlo v koloně, protože se nám zdálo nejpravděpodobnější, že budete mít sebou startovací kabely)
Bylo to něco takového:
http://www.competitionproducts.com/Fast ... k3nkt_iaUk
a výhoda se mi zdá, že nevozíte monofunkční startovací kabely, protože osobně jsem asi častěji pomáhal někomu nastartovat než bych sám potřeboval pomoc. Už i policajti mě zastavovali, abych jim nastartoval jejích Octávku (Pane řídiči, zastavili jsme nejstarší vozidlo v koloně, protože se nám zdálo nejpravděpodobnější, že budete mít sebou startovací kabely)
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Startovaci kabely - konektor
přesně něco takového bych si tam chtěl dat. abych mohl používat standardní kabely, protože zatím se mně nestalo, že bych potřeboval já pomoct ani že bych já někoho startoval. ale půjčit kabely chtěl někdo už asi pětkrát... ještě kde to tak u nás sehnatMirko píše: ↑04 led 2018 09:42 Zdravím, byť se mě to úplně netýká, jelikož mám baterku dostupnou v motoru, ale sledoval jsem podobný vlákno v německém forumu a tam to vyřešili tak, že vyvedli dva externí póly do boku té krabice pod sedačkou (už to nemohu najít, ale bylo to celkem elegantně zapuštěný na boku a s vlastní klapkou)
Bylo to něco takového:
http://www.competitionproducts.com/Fast ... k3nkt_iaUk
a výhoda se mi zdá, že nevozíte monofunkční startovací kabely, protože osobně jsem asi častěji pomáhal někomu nastartovat než bych sám potřeboval pomoc. Už i policajti mě zastavovali, abych jim nastartoval jejích Octávku (Pane řídiči, zastavili jsme nejstarší vozidlo v koloně, protože se nám zdálo nejpravděpodobnější, že budete mít sebou startovací kabely)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Startovaci kabely - konektor
Adam P. a Mirko, ja si to chci jeste zkomplikovat tim ze budu mit kabely z tohoto vami popsaneho prave i s timto konektorem. Takze pouzitelne na oboji;-)
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info