Startovaci kabely - konektor

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaci kabely - konektor

#41 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2018 21:50

To se mi nikdy nestalo, a rozhodně jsem měl tyhle konektory v různých velikostech od různých výrobců a v různých barvách.
Koukni se, třeba tam najdeš něco chytrého - je to katalogový list od těchto konektorů: https://www.andersonpower.com/_global-a ... t-ppmp.pdf
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaci kabely - konektor

#42 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2018 21:53

Tak jinak - už jsem to našel - v to katalogovém listu je to na straně 51 - kódování barva/napětí/klíč aby se to nepomíchalo navzájem. Není to ale pravidlem. Asi by to mělo stačit trošku upilovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Startovaci kabely - konektor

#43 Příspěvek od mr-tomas » 06 srp 2018 22:13

Ono to má i jinak ohnuté ty piny, tak to asi radši vyměním za žlutý ať jsou všechny stejný.
Jinak diky za info. :wink:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaci kabely - konektor

#44 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2018 22:28

Těch pinů je víc typů - jestli si to dobře pamatuju, tak pro silné a slabé zasouvání. Ale měly by pasovat do sebe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Startovaci kabely - konektor

#45 Příspěvek od mr-tomas » 09 srp 2018 13:24

Jestě dumám co se týče startování, všeobecně je doporučováno při startování dát plus na baterku a mínus někam co nejblíže k motoru třeba na blok. Pak tedy jestli není lepší dát připojit konektor někam v motorovém prostoru než to dávat, sice elegantně, pod sedačku přímo na baterku. A nebo dát dva konektory a zapojit podle toho jestli jsem dárce nebo přijemce. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaci kabely - konektor

#46 Příspěvek od MadTom » 09 srp 2018 13:55

Přímo na baterku, dát to někam na motor si jenom říká o problémy, když to někam nebude pořádně spojené se zbytkem motoru. Navíc já to vždy přes kabely dělám tak, že se nejdříve nechá chvilku (5-10 minut) nabíjet přes kabely baterka ve startovaném autě a až potom se zkouší startovat, teda pokud je jenom vybitá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Startovaci kabely - konektor

#47 Příspěvek od mr-tomas » 09 srp 2018 14:44

Já to doteďka taky dával bez vyjimky vždy na baterku, jen mě zarazilo že všude striktně doporučují dávat mínus na kostru.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaci kabely - konektor

#48 Příspěvek od MadTom » 09 srp 2018 14:55

Teoreticky, když se ti podaří perfektní kontakt někde na motoru, tak by to mělo mít menší odpor toho mínusového drátu, než od baterky. Prakticky bude motor špinavej a navíc se bude třepat, tak hrozí, že to nebude kontaktovat, nebo že to sklouzne, případně se to něčeho namotá.
Jak už jsem psal, i v případě, že baterka je ve stavu, že neotočí startérem, ale ještě to "udrží kontrolky", tak za 5 minut je natolik dobitá, že při startování výrazně pomůže. Takže vlastně startuji ze dvou baterek. A tohle se uplatní tím víc, čím slabší jsou startovací kabely.
Kamarád se v práci stará o větší množství dodávek a podobných strojů, které se často pohybují po stavbách. Tak jsem mu dělal startovací kabely z velikých izolovaných svorek, kde kontakt byl na obou čelistech a svařovacích kabelů (jsou ohebné) o průřezu 50mm2. Nastartuje to všechno, ale stěžoval si, že je to těžké a kde se s tím má tahat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Startovaci kabely - konektor

#49 Příspěvek od mr-tomas » 09 srp 2018 15:03

Ok, tak to nechám přimo na baterku. :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Startovaci kabely - konektor

#50 Příspěvek od DanoDEF » 10 srp 2018 09:07

... navyse na novych autach plnych plastov v motorovom priestore len tak kovovu cast nenajdes. Pri startovani cez kable musis mysliet na to, ze pomahas baterke nie hladas chybu takze kontakty by mali stacit ak teda nemas odborne vedomosti z elektriky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

fofrh
Příspěvky: 16
Registrován: 17 úno 2010 07:21
tel.: nokia
auto: w460 300GDT
Bydliště: Austro-Hungarian Empire Bohemia Prag

Re: Startovaci kabely - konektor

#51 Příspěvek od fofrh » 11 srp 2018 15:14

Nebo pouzit takzvany NATO konektor, neni to uplne nejlevnejsi zaezitost, zato plne funkcni muze byt prisroubovany klidne nekde venku, vojaci to pouzivaji standartne ma to kazdy nakladak i 4x4 ofroad
Honza

Odpovědět