výroba pantů

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

výroba pantů

#1 Příspěvek od tsin » 23 dub 2017 21:35

ahoj,
namodeloval jsem panty na defa, dural mam nakoupený, kloub z PTFE vložky a titanového čepu.
už jenom néúplně jednoduchá výroba na cnc..ten původní odlitek si udělali jak se jim to hodilo :(

povrchová úprava nejspíš obalotinování + laserem vypálené logo LR + tvrdoelox nebo barevný elox

bude zájem?

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: výroba pantů

#2 Příspěvek od mr-tomas » 23 dub 2017 23:24

Chtělo by to nějakej cenovej nástřel. Jsem pro tvrdoelox, ten dural, jaká je to slitina?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#3 Příspěvek od tsin » 24 dub 2017 07:30

6082 T6 - mam s ni nejvetsi zkusenost a přijde mi jako dobrý kompromis k pevnosti,tvrdosti (obrobitelnosti), vhodnosti k eloxovani a cene :)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: výroba pantů

#4 Příspěvek od MadTom » 24 dub 2017 08:13

A co korozivzdornost tohohle "hliníku"?
Docela by mě panty zajímaly - v rámci oprav Defa je budu muset řešit. Takže cena?
A jedna poznámka - mám docela dobrou zkušenost s komaxitem na hliníku - dolů to nešlo ani bruskou a na anténách na které jsme to dávali to drží venku víc než 15 let, bez toho, aby se to loupalo. S to bruskou jsme to řešili, když zapomněli lakýrníci některá místa vymaskovat a my jsme tam barvu museli sundat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: výroba pantů

#5 Příspěvek od Mirko » 24 dub 2017 14:09

Jenže to bys musel buď každý díl oblepovat, nebo ho po komaxitu dat znovu do frézy, chápu, že by to bylo zbytečně pracné a elox taky něco vydrží a navíc bude vypadat originálněji.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: výroba pantů

#6 Příspěvek od MadTom » 24 dub 2017 14:17

Nemám nic proti dobrému eloxu - když se to umí, tak drží velice dobře a sundává se to bruskou. Dá se udělat velice pěkně i barevnej. Ale nejlepší je ho stejně fixovat bezbarvým lakem. Zásadní ale je, že jeho tloušťka oproti komaxitu je zanedbatelná, takže nevadí v dírách pro šrouby a podobně.

Já zatím uvažuju o repasi stávajících pantů - udělat do nich nerezová pouzdra a osky a zadělat maznice.
Tady mě zaujala zmínka o PTFE vložkách a titanovém čepu. Mám obavu, že pokud to PTFE nebude nějak chráněné proti písku a blátu, tak se to bude vydírat. To je ale konstrukční detail.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

Re: výroba pantů

#7 Příspěvek od Pama » 24 dub 2017 21:07

[quote=MadTom post_id=397516 time=1493036248 user_id=790]
Nemám nic proti dobrému eloxu - když se to umí, tak drží velice dobře a sundává se to bruskou. Dá se udělat velice pěkně i barevnej. Ale nejlepší je ho stejně fixovat bezbarvým lakem. Zásadní ale je, že jeho tloušťka oproti komaxitu je zanedbatelná, takže nevadí v dírách pro šrouby a podobně.

Myslim, ze elox je bud uzavreny, nevhodny pod laky, ale s dobrou koroziodolnosti a tam ma asi i smysl pigmentace a pak eloxy pod lak...…

Já zatím uvažuju o repasi stávajících pantů - udělat do nich nerezová pouzdra a osky a zadělat maznice.
Tady mě zaujala zmínka o PTFE vložkách a titanovém čepu. Mám obavu, že pokud to PTFE nebude nějak chráněné proti písku a blátu, tak se to bude vydírat. To je ale konstrukční detail.
[/quote]

Jde origo pant rozlisovat? Neni nekde na trubce figl jak na to?

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#8 Příspěvek od tsin » 24 dub 2017 22:21

MadTom píše: 24 dub 2017 08:13 A co korozivzdornost tohohle "hliníku"?
je vyborna.. na off nabizim i průvlaky které jsou korozne namahanejsi vice a oxid hlinity nikde..uz jen kvuli tvrdoeloxu, ktery ze vsech eloxu zasahuje do nejvetsi hloubky materialu... popravde ani jsem ho nepropalil laserem na zakladni material
MadTom píše: 24 dub 2017 08:13 Takže cena?
bude závislá na času obrábění, hned jako udělám prototyp, nacením
MadTom píše: mám docela dobrou zkušenost s komaxitem na hliníku
to jsem opravdu jeste nezkousel az bude cas tak neco necham okomaxitovat, ikdyz k tomu mam averzi kvuli male houzevnatosti te vrstvy.ja mam za sebou par tun v malych vyrobcich z hliniku a se svym dodavatelem eloxu specialne tvrdoeloxu jsem nadmiru spokojeny..az na cenu teda kolikrat :D

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: výroba pantů

#9 Příspěvek od Marekdefendere » 25 dub 2017 19:51

tsin píše: 23 dub 2017 21:35 ahoj,
namodeloval jsem panty na defa, dural mam nakoupený, kloub z PTFE vložky a titanového čepu.
už jenom néúplně jednoduchá výroba na cnc..ten původní odlitek si udělali jak se jim to hodilo :(

povrchová úprava nejspíš obalotinování + laserem vypálené logo LR + tvrdoelox nebo barevný elox

bude zájem?

Obrázek

Obrázek
Ahoj jestli to bude ze rozumnou kačku tak bych měl zájem. :)

Uživatelský avatar
skipper_pa
Příspěvky: 117
Registrován: 05 kvě 2016 12:13
tel.: 605208456
auto: Defender 90 300Tdi
Bydliště: Praha

Re: výroba pantů

#10 Příspěvek od skipper_pa » 29 dub 2017 02:39

Pokud budou v eloxu nebo raděni bez tak bych zájem měl...ale co ta cena? Jinak elox a na to komaxit je nesmysl. Vyrábím taky věci pro námořní jachty a tato kombinace se silně neosvědčila! Po dvou letech barva podkorodovala a to byl elox jak střídavým proudem a kys.šťavelovou na jednom vzorku a stejnosm. proudem s kys.sírovou na vzorku druhém (dle složení mat.). Výrobky jen s eloxem byly bez problémů (podotýkám že byly vystaveny slané vodě). Eloxuji ve své firmě a elox není ani měký ani tvrdý jak se lidově říká ale tvrdost dělá síla vrstvy Al2O3 což je korund a to je po diamantu druhý nejtvrdší nerost i když je vytvořen elektrochemicky. Osobně preferuji metodu stejnosměrného proudu i když je časově náročnější a tudíž dražší a k uzavření porézní vrstvy používáme parafin. Jinak tento materiál má schváleni pro použití pro námořní aplikace. Pevnost 270, leštitelnost výborná, eloxovatelnost velmi dobrá, korozní odolnost bez eloxu výborná.

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: výroba pantů

#11 Příspěvek od Wobl » 17 kvě 2017 20:19

Jak to vypada? Nejakej posun s vyrobou

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#12 Příspěvek od tsin » 17 kvě 2017 22:19

dohanim tyden co sem ztratil setkanim v cine.. hned jak bude nejaky postup tak se ozvu :)

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: výroba pantů

#13 Příspěvek od MOPADŽI » 18 kvě 2017 08:12

Paty z číny ?
:wasntme
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#14 Příspěvek od tsin » 18 kvě 2017 09:34

MOPADŽI píše: 18 kvě 2017 08:12 Paty z číny ?
:wasntme
nee v číně jsem řešil vstřikovací formy na plast.. ale zdrželo mě to od mojí standartní práce na cnc :)

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#15 Příspěvek od tsin » 23 kvě 2017 18:16

dneska byla chvilka, tak se udelala prvni operace na tom vetsim kusu.. zitra snad taky neco
Přílohy
IMG_20170523_142125.jpg

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: výroba pantů

#16 Příspěvek od Marekdefendere » 24 kvě 2017 09:11

tsin píše: 23 kvě 2017 18:16 dneska byla chvilka, tak se udelala prvni operace na tom vetsim kusu.. zitra snad taky neco
Vypadá to dobře :yes

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: výroba pantů

#17 Příspěvek od MadTom » 24 kvě 2017 09:26

Vypadá to hezky, až tak hezky, že začínám uvažovat místo repase stávajících pantů použít nové. Vše je to o ceně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#18 Příspěvek od tsin » 10 srp 2017 07:29

zase byl konecne cas na dalsi pokracovani.. je hotova druha strana- plocha natocena ve dvou smerech a protikus z jedne strany
Přílohy
rsz_img_20170809_135922.jpg

Tuca
Příspěvky: 4
Registrován: 25 úno 2017 10:47
tel.: 733100121
auto: LRDef
Bydliště: Praha

Re: výroba pantů

#19 Příspěvek od Tuca » 10 srp 2017 16:56

tsin píše: 10 srp 2017 07:29 zase byl konecne cas na dalsi pokracovani.. je hotova druha strana- plocha natocena ve dvou smerech a protikus z jedne strany
moc pěkný .. :yes

tsin
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2014 18:12
auto: terratroll, octa 3

Re: výroba pantů

#20 Příspěvek od tsin » 24 říj 2017 18:11

čekam na plastové ucpávky děr šroubu a těsnění ve spreji a taky nemam vyřešené logo.. jaký by se líbilo vám? (land rover defender)
Přílohy
22688464_1789828711045632_213219834867778051_n.jpg
22780500_1789828914378945_1547445775210414814_n.jpg

Odpovědět