Stránka 1 z 1

přetěsnění přídavky DEF

Napsal: úte bře 28, 2017 10:30
od horsik
Borcu, prosím o radu, kde se všude přetěsňuje tekoucí přídavka a jaký je postup. Taky, jaký tam patří olej a kolik. Chci jí přetěsnit komplet. Ev. jestli má někdo obrázek ? Díky!

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: stř bře 29, 2017 18:43
od Land Jirka
rozvodovka teče prakticky jen na třech místech
první dvě jsou gufera u kardanů to se dá udělat na autě výměnou za nové gufero + když je to nutné tak i výměnu unašeče
práce asi na hodinku

daleko problematičtější a nejčastější je unik oleje z čepu vloženého soukolí, čep bývá velmi často vymačkaný v obalu rozvodovky je tam těsněn "O" kroužkem a vyměnit jen "O" kroužek nepomůže
Musí se buďto vyrobit atypický čep a převrtat obal, nebo čep zkrátit na soustruhu a vyfrézovat v obalu zápich a do něj ještě přidáváme plechovou temovací zátku něco jako mrazová zátka v bloku motoru :wink:

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: stř bře 29, 2017 18:54
od MadTom
Dělal jsem to vloni - vytočit větší díru do obalu převodovky, lehce srovnat originál hřídel, do obalu převodovky udělat ocelové pouzdro a to tam za tepla nalisovat, dát nové Okroužky a složit. A u toho samozřejmě celou převodovku rozebrat, vyčistit zevnitř i zvenku a vyměnit i všechna ostatní gufera a Okroužky.
A samozřejmě zkontrolovat i bronzové podložky v mezinápravovém diferenciálu a všechna ložiska.
Zatím je rok pryč, najeto jedno Rumunsko a Moldavsko a je to suché. Dnes mi to potvrdili i na STK.

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: stř bře 29, 2017 19:10
od masar
Připojil bych se s dotazem zda se dá přitom přetěsnění zároveň v domácích podmínkách dodělat uzávěrka pomocí tohoto: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... e-kit.html bez použití nějakých speciálních přípravků?

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: stř bře 29, 2017 19:39
od MadTom
Na ty přípravky se podívej do RAVE - je tam komplet popis repase této převodovky. Případně se podívej i na starší manuály k této převodovce.
Nějak si nevybavuji, že bych něco speciálního (kromě frézky a soustruhu na udělání pouzdra pro střední hřídel) potřeboval. Ona je ta převodovka docela jednoduchá. A já jsem měl výhodu v tom, že jsem nemusel měnit ložiska - nic jim po necelých 200 000km nebylo.

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: stř bře 29, 2017 20:16
od kupec18
Není tam místo prostě tu díru zvenku zaslepit? Zavařit?

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: stř bře 29, 2017 23:00
od Mira 101
zavařit nee,zaslepit joo jak píše Jirka,nebo komplet převložkovat jak už tady je popsáno(Eliott)....blby,myslím že tuhlke přídavku dávali stejnou až do konce.....

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: čtv zář 05, 2019 22:27
od filip91
Land Jirka píše:
stř bře 29, 2017 18:43
rozvodovka teče prakticky jen na třech místech
první dvě jsou gufera u kardanů to se dá udělat na autě výměnou za nové gufero + když je to nutné tak i výměnu unašeče
práce asi na hodinku

daleko problematičtější a nejčastější je unik oleje z čepu vloženého soukolí, čep bývá velmi často vymačkaný v obalu rozvodovky je tam těsněn "O" kroužkem a vyměnit jen "O" kroužek nepomůže
Musí se buďto vyrobit atypický čep a převrtat obal, nebo čep zkrátit na soustruhu a vyfrézovat v obalu zápich a do něj ještě přidáváme plechovou temovací zátku něco jako mrazová zátka v bloku motoru :wink:
Na kolik u tebe tento úkon vyjde? :-)

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: ned zář 08, 2019 14:35
od cyril
IMG_8927.jpg
My to před dovolenou rozdělávali hned dvakrát po sobě. Teklo to přes rezatý kroužek, který slouží jako sedla gufer obou převodovek, nalisovaný na výstupní hřídeli z hlavní převodovky. Všechna notoricky známá místa úniku byla ok. Díl za pár halířů. :bandit Stačila lehká koroze (viz foto) a už to teklo jak prase. http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/3 ... c4021.html

Re: přetěsnění přídavky DEF

Napsal: úte zář 10, 2019 17:48
od Wiki
tak nikoliv 3 mista ,kde to muže tícti ale 4 :!: jo