přetěsnění přídavky DEF

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
horsik
Příspěvky: 1147
Registrován: 14 úno 2011 09:15

přetěsnění přídavky DEF

#1 Příspěvek od horsik » 28 bře 2017 11:30

Borcu, prosím o radu, kde se všude přetěsňuje tekoucí přídavka a jaký je postup. Taky, jaký tam patří olej a kolik. Chci jí přetěsnit komplet. Ev. jestli má někdo obrázek ? Díky!

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: přetěsnění přídavky DEF

#2 Příspěvek od Land Jirka » 29 bře 2017 19:43

rozvodovka teče prakticky jen na třech místech
první dvě jsou gufera u kardanů to se dá udělat na autě výměnou za nové gufero + když je to nutné tak i výměnu unašeče
práce asi na hodinku

daleko problematičtější a nejčastější je unik oleje z čepu vloženého soukolí, čep bývá velmi často vymačkaný v obalu rozvodovky je tam těsněn "O" kroužkem a vyměnit jen "O" kroužek nepomůže
Musí se buďto vyrobit atypický čep a převrtat obal, nebo čep zkrátit na soustruhu a vyfrézovat v obalu zápich a do něj ještě přidáváme plechovou temovací zátku něco jako mrazová zátka v bloku motoru :wink:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: přetěsnění přídavky DEF

#3 Příspěvek od MadTom » 29 bře 2017 19:54

Dělal jsem to vloni - vytočit větší díru do obalu převodovky, lehce srovnat originál hřídel, do obalu převodovky udělat ocelové pouzdro a to tam za tepla nalisovat, dát nové Okroužky a složit. A u toho samozřejmě celou převodovku rozebrat, vyčistit zevnitř i zvenku a vyměnit i všechna ostatní gufera a Okroužky.
A samozřejmě zkontrolovat i bronzové podložky v mezinápravovém diferenciálu a všechna ložiska.
Zatím je rok pryč, najeto jedno Rumunsko a Moldavsko a je to suché. Dnes mi to potvrdili i na STK.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: přetěsnění přídavky DEF

#4 Příspěvek od masar » 29 bře 2017 20:10

Připojil bych se s dotazem zda se dá přitom přetěsnění zároveň v domácích podmínkách dodělat uzávěrka pomocí tohoto: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... e-kit.html bez použití nějakých speciálních přípravků?
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: přetěsnění přídavky DEF

#5 Příspěvek od MadTom » 29 bře 2017 20:39

Na ty přípravky se podívej do RAVE - je tam komplet popis repase této převodovky. Případně se podívej i na starší manuály k této převodovce.
Nějak si nevybavuji, že bych něco speciálního (kromě frézky a soustruhu na udělání pouzdra pro střední hřídel) potřeboval. Ona je ta převodovka docela jednoduchá. A já jsem měl výhodu v tom, že jsem nemusel měnit ložiska - nic jim po necelých 200 000km nebylo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: přetěsnění přídavky DEF

#6 Příspěvek od kupec18 » 29 bře 2017 21:16

Není tam místo prostě tu díru zvenku zaslepit? Zavařit?

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: přetěsnění přídavky DEF

#7 Příspěvek od Mira 101 » 30 bře 2017 00:00

zavařit nee,zaslepit joo jak píše Jirka,nebo komplet převložkovat jak už tady je popsáno(Eliott)....blby,myslím že tuhlke přídavku dávali stejnou až do konce.....

filip91
Příspěvky: 422
Registrován: 21 lis 2017 23:27
tel.: +420774275329
auto: Def 300Tdi
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přetěsnění přídavky DEF

#8 Příspěvek od filip91 » 05 zář 2019 23:27

Land Jirka píše: 29 bře 2017 19:43 rozvodovka teče prakticky jen na třech místech
první dvě jsou gufera u kardanů to se dá udělat na autě výměnou za nové gufero + když je to nutné tak i výměnu unašeče
práce asi na hodinku

daleko problematičtější a nejčastější je unik oleje z čepu vloženého soukolí, čep bývá velmi často vymačkaný v obalu rozvodovky je tam těsněn "O" kroužkem a vyměnit jen "O" kroužek nepomůže
Musí se buďto vyrobit atypický čep a převrtat obal, nebo čep zkrátit na soustruhu a vyfrézovat v obalu zápich a do něj ještě přidáváme plechovou temovací zátku něco jako mrazová zátka v bloku motoru :wink:
Na kolik u tebe tento úkon vyjde? :-)
Defender 110 300 tdi

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: přetěsnění přídavky DEF

#9 Příspěvek od cyril » 08 zář 2019 15:35

IMG_8927.jpg
My to před dovolenou rozdělávali hned dvakrát po sobě. Teklo to přes rezatý kroužek, který slouží jako sedla gufer obou převodovek, nalisovaný na výstupní hřídeli z hlavní převodovky. Všechna notoricky známá místa úniku byla ok. Díl za pár halířů. :bandit Stačila lehká koroze (viz foto) a už to teklo jak prase. http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/3 ... c4021.html

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: přetěsnění přídavky DEF

#10 Příspěvek od Wiki » 10 zář 2019 18:48

tak nikoliv 3 mista ,kde to muže tícti ale 4 :!: jo

Odpovědět