Praskla pevnostni poloosa Salisbury

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#1 Příspěvek od kubavlc » 25 říj 2016 20:27

Ahoj, tak dneska konecne...

Praskla mi dlouha poloosa na Salisbury naprave.Kupoval jsem to zde na foru jako komplet napravu s uzaverkou a pevnostnimi poloosami.Dodam sem jeste fotky, prasklo to uprostred drazkovani na strane u difu.

Zajima mne toto:
1)nemate nekdo miry, jak dlouhe ty poloosy maji byt?Prislo nam, ze na strane diferaku to vychazelo tak, ze jen cca pulka drazkovani byla zastrcena do difu.Koukal jsem, ze existuje stara a nova verze salisbbury.Napadlo mne, zda tam nemohl nekdo dat poloosu z te stare verze (i kdyz predpokladam, ze ma jine drazky)

2)na te praskle poloose bylo toto slr2424rl9530S as , da se identifikovat, co to je za vyrobce?Druha je totiz jina a nic na ni neni.

Diky moc
Kuba
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#2 Příspěvek od kubavlc » 25 říj 2016 20:28

ObrázekObrázekObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#3 Příspěvek od VencaZE » 25 říj 2016 20:42

Mám tu jednu délky 956mm. Ale z jaké Salisbury, jestli kotoučová nebo bubnová nebo je to stejné, to nevím.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#4 Příspěvek od kubavlc » 25 říj 2016 20:52

Koukam na Kam diffs
http://www.kamdiffs.com/shop/product-ca ... lf-shafts/

A prijde mi, ze by se to mozna prohodit omylem dalo prohodit (978mm stara a 953mm novejsi od 94 do 02).
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#5 Příspěvek od Mira 101 » 25 říj 2016 21:06

Ono právě všechny ty díly,,vytvrzený,,HD, raději prasknou,než aby se malinko skroutili než to někde poskočí a jede dál,ale tohle bylo fakt nějak málo zasunuty v difu,LR nezklame nojono :-( .

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#6 Příspěvek od kubavlc » 25 říj 2016 21:16

Mira 101 píše:Ono právě všechny ty díly,,vytvrzený,,HD, raději prasknou,než aby se malinko skroutili než to někde poskočí a jede dál,ale tohle bylo fakt nějak málo zasunuty v difu,LR nezklame nojono :-( .
Ja mel za to, ze prave ta pevnost je zesilena hlavne v tom krutu, jinak by to snad ztracelo vyznam..?
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#7 Příspěvek od Mira 101 » 25 říj 2016 21:21

No jo,kluci co už to maj leta Ti napíšou že začli popraskany poloosy,unašeče,tyče řízení měnit až po výměně za ,,pořádný,, on k tomu někdo něco napíše,kdo to zná.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#8 Příspěvek od SJ410 » 26 říj 2016 07:20

Mira 101 píše:No jo,kluci co už to maj leta Ti napíšou že začli popraskany poloosy,unašeče,tyče řízení měnit až po výměně za ,,pořádný,, on k tomu někdo něco napíše,kdo to zná.

No to nevím, jsem je právě přestal měnit po výměně za pevnostní....
Už radši na nic...

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#9 Příspěvek od Wiki » 26 říj 2016 10:26

lepší když rupne poloosa než kdyby rupnul diferák :mrgreen:
ale něco by tu bylo , Kamarádovi jsem "vyřešil" praskání poloos ,že jsem mu namontoval na spínač špery malý bzučák na 12V, když zapne šperu tak bzučí a on sklerotik :grin: ji už tak NEzapomene vypnout a od od tý doby :Pohoda:

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#10 Příspěvek od kubavlc » 26 říj 2016 11:32

Jojo. Nějaká signalizace není spatnej nápad, nicméně tohle nebyl případ, ze bych to měl zavřeny v blbou chvíli, resp jsem podle me ani zavřeno neměl.


Sent from my iPhone using Tapatalk
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#11 Příspěvek od kubavlc » 26 říj 2016 13:43

Zjistil jsem, ze ta nezlomena poloosa jde strčit do difu taky jen ca 2,5cm (půlka drazkovani). Je to normální, nebo jsou obě kratší než mají byt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#12 Příspěvek od Land Jirka » 26 říj 2016 14:25

levá zadní poloosa na 110 defíka (1994-2001) Salisbury náprava má katalogové číslo FTC1725
mám tady v regálu dvě
jednu origo celková délka je 96,4 cm
druhá replika Bearmach délka 96,0 cm
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#13 Příspěvek od kubavlc » 26 říj 2016 17:48

Land Jirka píše:levá zadní poloosa na 110 defíka (1994-2001) Salisbury náprava má katalogové číslo FTC1725
mám tady v regálu dvě
jednu origo celková délka je 96,4 cm
druhá replika Bearmach délka 96,0 cm
Diky moc za info.
Ještě bych potřeboval vědět, zda to drazkovani ma přijít cele do diferaku...
Nejak totiž nevím, jakej typ ty salisbury vlastně mam.


Sent from my iPhone using Tapatalk
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#14 Příspěvek od Sláma Karel » 26 říj 2016 22:53

Máš buďto s bubny do rv 94, nebo potom už s kotouči.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#15 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 27 říj 2016 09:29

délka drážkování není rozhodující, resp. se nedá říci, jestli má přijít do diffu celé, když nevíme jak je dlouhé. Kdybych měl dělat poloosu, tak udělám drážkování "delší" než je vnitřní drážkování kam má přijít, to je celkem logicky postup, že je držkování na hřídeli dlší, nežje třeba šíře kola, protože "delší" bejt může, ale "kratší" nee.

Tak spíš někdo koukněte jak je široký drážkování v diffu, jestli to máte někdo rozhozený, případně jestli máš kubo nějakej tuněnej diff, tak si to změř sám, nevim, co tam máš za planetový kola.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#16 Příspěvek od VencaZE » 27 říj 2016 10:05

Mám tady vyndaný Salisbury dif, s nejvyšší pravděpodobností z "kotoučové" nápravy. Šířka drážek uvnitř je cca 40mm.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#17 Příspěvek od Wiki » 27 říj 2016 10:23

2,5cm zasunutí poloosy do toho unašeče v dif. je dosti málo, no vypadá to že ta poloosa není puvodní -neb je trochu krátká ,
-kdoví kdo se v tom předtím hrabal. /To u starších LR není nic neobvyklého že jsou dosti rozhrabaný, předchozími majiteli a "servismany"/

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#18 Příspěvek od VencaZE » 27 říj 2016 10:39

Měřeno znovu na mém difu- 25mm zasunutí se zdá býti standart. Takhle jsou drážky v planetových kolech vymačkány. Je to dobře vidět a snadno změřit když mám vyndaný dif na ponku.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#19 Příspěvek od Trewor - ségra » 27 říj 2016 10:53

Jen pro zajímavost, jak že je tlustá Salisbury poloosa?
Já našel pro Seii 1,24" cca 32mm což bude asi vnější průměr. Minimální(v tom drážkování) tak bude aspoň 25mm a pokud si pamatuju na moc fajn úlohu do Stavby a provozu strojů, tak drážkování by mělo být dlouhý 1,5 násobek min průměru hřídele. Tady tedy 37,5mm
Pevnostně nemá smysl mít tlustou poloosu kterou drží spoj co vydrží míň.
Ale když v tom poloosy praskaj a drážkování v difu se vymačkává, asi to není navržený úplně dobře. Při návrhu asi počítali s menšíma kolama, slabším motorem, nižší váhou a použitím v lehčím terénu.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

#20 Příspěvek od Wiki » 27 říj 2016 11:46

ano s tím 1,5 násobkem zasunutí bych souhlasil, /navržený to bude asi dobře/ ,opravdu to vidím tak ,že se v tom někdo kdysi hrabal. Ta poloosa když je do toho satelit.. zasunutá ,by měla být zároven s tím satelitem . /což je asi tak +- 40mm zasunutí. / Tak to je u všech aut ,proč by měl být LR vyjímkou že ?

Odpovědět