Kterého defa pořídit
Kterého defa pořídit
Dobrý den,chtěl bych se zde na fóru pozeptat.....o defenderu je toho psáno tolik,ale chtěl bych slyšet spíše majitele či odborníky co se vyznají. Chtěl bych defa,věřím že je to ještě takové poslední,snad ještě opravdové auto.....ale chtěl bych ho pořizovat a spíše se mi líbí až modely po modernizaci palubky.....líbí se mi jak je vyvýšenná atd a chtěl bych raději 6.-ti kvalt. Proto se ptám,jak je to opravdu v těch novějších defendrech...co ty motory...četl jsem tu spoustu stížností a moc odvahy mi to nedodalo a jistoty už vůbec ne....
Další věc co mě zajímala je to opravdu tak hrozné s tím zatékáním vody,nebo se to dá vyřešit a je pokoj.......další věc otázka koroze a oxidace.......je to takový problém jako třeba u nissan patrol a podobně nebo je to o dost lepší?
Co by jste mi poradily......děkuji všem. Jinak chci 110 defendera...
Další věc co mě zajímala je to opravdu tak hrozné s tím zatékáním vody,nebo se to dá vyřešit a je pokoj.......další věc otázka koroze a oxidace.......je to takový problém jako třeba u nissan patrol a podobně nebo je to o dost lepší?
Co by jste mi poradily......děkuji všem. Jinak chci 110 defendera...
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Kterého defa pořídit
Měl jsem zároveň Pumu 2008 i TDi 1998. Nakonec jsem si všechny Defíky nechal pouze v Tdi. I když dnes vím, že jsem neměl prodávat ani Pumu. U Tdi mi chybí klima, kterou Puma měla a trochu i ten příjemnější interiér. Vyřešit zatékání částečně jde. Ale úplně to vyloučit nelze nikdy. Jestli chceš takové poslední,snad ještě opravdové auto..... tak to určitě není Puma. Jedině snad vzhledem. Stejně jsi už ale asi rozhodnutý, takže se určitě najde pár lidí, kteří tě podpoří. Pozor na rady teoretiků, kteří nemají skutečnou možnost srovnávat! Neb Defa v Tdi ani Pumu nikdy neměli. A pozor! Neplést si Pumu u Defíka a třeba u Mondea. .
Re: Kterého defa pořídit
A dala by se třeba taková věc sehnat někde kastli novýho defíka a zabudovat starší motor? Ta puma je teda úplně šmejd? Ty starší motory měli taky šestikvalty nebo to byly všechno pětikvalty? A třeba do starší verze jde předělat novější interiér?
Re: Kterého defa pořídit
Def bude vždycky Defem. Je to svehlave auto ( protože se kazí veci, které se u jiných nekazi ), které vyžaduje péči jako každé jine, jen na rozdíl od jiných investovany čas ( musí te to bavit ) a peníze ( naštěstí na dily nepotrebujes dva příjmy ) ma porad vyssi zustatkovou hodnotu jak finacni tak zazitkovou az ho budes prodavat, kdyby jsi nahodou zjistil ze to neni auto pro Tebe. Pristrojovku si vyber takovou, aby se ti dobre rozebirala ( když budeš řešit ze ti do nej teče, bude se ti to hodit ). Málo rychlosti vyresis výměnu rozvodovky ( na tu s disca se jezdi super i s 5ti rychlostní ). Interiér casem stejne vyhodis, protože než vyresis aby ti do auta neteklo, budeš jej mít zniceny. Píšeš tdi a nebo puma. Mezitím je td5 možná ti to vyřeší rozhodování. Oxidace a koroze... sezen si auto nezničené a starej se o něj. Dil co potřebuje vyměnit vymen a necekej až budeš měnit cely ram nebo kastli. Jo a netopí a se spolucestujicimi ve vyšších rychlostech budes asi muset mluvit hlasitěji. Autem jezdim denně, před 40tkm jsem už s nim najel.... a neměnil bych.
-
- Příspěvky: 14946
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kterého defa pořídit
Nejdřív se v tom u někoho projeď. To auto je doopravdy specifické. Tak jak Discovery 2 vypadá z venku veliká a uvnitř je pro řidiče místa velmi málo, tak v Defu není místo žádné. Další věc je hluk a zatékání. Oboje se dá řešit a velmi omezit, na řešení zatékání existuje přímo od LR manuál, jak ho řešit.
Co se týče palubky, tak tam z Pumy se do staršího Defa dá implantovat, ale je to hodně peněz a hodně práce. Dlouho jsem nějakou hledal a sbíral informace co s tím, až jsem to celé vzdal a radši si upravil topení tak, aby umělo i klimatizovat, protože originál klimatizace u TD5ky pro mě znamená, že už se do toho auto nevlezu vůbec.
Defender je veliká stavebnice - na 110ce jsou dva velké díly - rám a střecha, vše ostatní je menší. Takže na rozborce a skládání se dá docela vyřádit.
Chce to koukat po korozi a to jak železných tak hliníkových dílů a hlavně v místech, kde se stýkají. A to i u úplně nových aut.
Mám Discovery 2 a Defender 130 a oboje se mi líbí, ale ani v jednom bych nechtěl denně jezdit po silnici, na to je lepší normální auto. Ale jet 5000km na výlet do Albánie a okolí je v pohodě.
Co se týče převodovek - bežná je 5ti rychlostní u TDi nebo TD5, 6 rychlostní u TD4 (Puma). Dá se doplnit overdrive, což je vlastně převod do rychla, dá se změnit stálý převod a tím celé auto zrychlit, za cenu horšího rozjíždění z místa.
Co se týče motoru - TDi, TD5 i Puma mají každý výhody a nevýhody. A bohužel musí říct, že budeme muset začít koukat i po emisních třídách, abychom s těma autama vůbec mohli někam jet. Ale už TDi zvládalo Euro 2.
A to proč jsem si kdysi koupil Discovery 2 nevybral jsem si jiné podobné auto byla cena a dostupnost dílů a dostupnost servisních manuálů - jsou sice anglicky, ale je v nich všechno.
Co se týče palubky, tak tam z Pumy se do staršího Defa dá implantovat, ale je to hodně peněz a hodně práce. Dlouho jsem nějakou hledal a sbíral informace co s tím, až jsem to celé vzdal a radši si upravil topení tak, aby umělo i klimatizovat, protože originál klimatizace u TD5ky pro mě znamená, že už se do toho auto nevlezu vůbec.
Defender je veliká stavebnice - na 110ce jsou dva velké díly - rám a střecha, vše ostatní je menší. Takže na rozborce a skládání se dá docela vyřádit.
Chce to koukat po korozi a to jak železných tak hliníkových dílů a hlavně v místech, kde se stýkají. A to i u úplně nových aut.
Mám Discovery 2 a Defender 130 a oboje se mi líbí, ale ani v jednom bych nechtěl denně jezdit po silnici, na to je lepší normální auto. Ale jet 5000km na výlet do Albánie a okolí je v pohodě.
Co se týče převodovek - bežná je 5ti rychlostní u TDi nebo TD5, 6 rychlostní u TD4 (Puma). Dá se doplnit overdrive, což je vlastně převod do rychla, dá se změnit stálý převod a tím celé auto zrychlit, za cenu horšího rozjíždění z místa.
Co se týče motoru - TDi, TD5 i Puma mají každý výhody a nevýhody. A bohužel musí říct, že budeme muset začít koukat i po emisních třídách, abychom s těma autama vůbec mohli někam jet. Ale už TDi zvládalo Euro 2.
A to proč jsem si kdysi koupil Discovery 2 nevybral jsem si jiné podobné auto byla cena a dostupnost dílů a dostupnost servisních manuálů - jsou sice anglicky, ale je v nich všechno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kodl80
- Příspěvky: 964
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Kterého defa pořídit
Ja jen asi doplnim, ze je to vse taky o srdicku. Pred Defem 110 TDi, ktereho jsem si pral asi nebo spis min 5 let jsem si poridil D3 HSE, takze auto melo vse. Tak i tak kdyz sednu do Defika tak je mi uplne nej, ano je tam malo mista, tece tam, je hlucnejsi, ale to tak proste je. Neberu to nijak zle. Kazdopadne to chce vyzkouset a opravdu si potvrdit, ze Def je to to prave orechove. Ja jsem rad, ze mam TDi, ten zvuk motoru je proste nadhera. Na silnici nejsem zadnej rychlik, no ale urcite taky nikoho nebrzdim. No a ta palubka, v jednoduchosti je sila
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Re: Kterého defa pořídit
Len pre uplnost aj puma ma dve verzie 2,4 a 2,2. Ja mam 2,2 a obcas mam pocit ze straca vykon, potrebuje ist do otacok a potom to ide. Na druhu stranu tu bol problem s emisiami ... puma 2,2 je Euro 5.
Pre mna ma puma este jednu vyhodu ...klimatizaciu. Presne ako si pisal je to posledny kus auta ... a aj poloschopny (viac neschopny ako schopny ) clovek na tom dokaze nieco urobit (teda s tym motorom asi nic).
Pre mna ma puma este jednu vyhodu ...klimatizaciu. Presne ako si pisal je to posledny kus auta ... a aj poloschopny (viac neschopny ako schopny ) clovek na tom dokaze nieco urobit (teda s tym motorom asi nic).
---------------------------------
LR Defender 110
BMW X5
LR Defender 110
BMW X5
- iYary
- Příspěvky: 577
- Registrován: 01 pro 2013 21:19
- tel.: 6O2791O2O
- auto: ex. Defender 11O Td5
- Bydliště: Troppau
Re: Kterého defa pořídit
Já ti rozumím o co ti jde. Mít proste defendra kvůli vzhledu, ale aby ti nabízel komfort dnešní doby. Pohodlí, moderni interiér atd. Já jsem se rozhodoval také, ale u mě to spíše řešily finance. Poprvé jsem se svezl v Pume ano je uvnitř hezká ale pak jsem byl někde kde byla starší verze a ten jednoduchy interiér a málo místa mě spíše fascinovalo. Takový voják .... Ikdyz jsem mírový člověk takže jsem šel do Td5 Ikdyz jsem tady moc chvály neslyšel. Velký propagátor Hanys a MadTom mě trosku nakopli.
Dnes bych si uměl představit, ze mám ještě staršího defika 3stovku. Něco si uvnitř můžeš upravit sám aby to splňovalo tvé představy. Ale každy ti řekne ze tohle auto opravdu musíš milovat a pak některé neduhy a nedostatky ti nevadí. Já ti neporadím co vzít jak správně řekl Cyril nemám větší zkušenost s ostatníma, ale zatím jsem nelitoval mého vyberu. Ja s defem jezdím každy den. Mám klimu, topí, teče do nej tak je v plné výbavě
Dnes bych si uměl představit, ze mám ještě staršího defika 3stovku. Něco si uvnitř můžeš upravit sám aby to splňovalo tvé představy. Ale každy ti řekne ze tohle auto opravdu musíš milovat a pak některé neduhy a nedostatky ti nevadí. Já ti neporadím co vzít jak správně řekl Cyril nemám větší zkušenost s ostatníma, ale zatím jsem nelitoval mého vyberu. Ja s defem jezdím každy den. Mám klimu, topí, teče do nej tak je v plné výbavě
Naposledy upravil(a) iYary dne 09 led 2016 15:53, celkem upraveno 1 x.
DEFENDER !
http://www.foxcoffee.cz
http://www.foxcoffee.cz
- JakubDolezal
- Příspěvky: 398
- Registrován: 23 říj 2010 19:27
- tel.: 702091816
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Re: Kterého defa pořídit
Jak říkají ostatní, pokud můžeš, zkus si project všechny typy a to co ti sedne, to si pořiď
Já jsem začal se starou stodesítkou r. 86 s 200TDI, pak jsem skočil do r. 00 s TD5. Před 3 měsíc jsem TD5 prodal, pořídil si Audinu. A už teď pláču a chtěl bych zpátky Defa, život jako bych měl o hodně chudší a nudnější, takže budu řešit znovu pořízení defíka, jako ty.
Osobně bych volil motor 300TDI. A v nějaké starší stodesítce, ale TD5 bych taky zvládl. Hlavně mít DEFÍKA! Puma se mi líbí jak exteriérem tak interiérem. Je to takové víc koukatelnější, nicméně starý vojenský ex-mod by jednoznačně u mě vyhrál. Nejen kvůli opravám a servisu.
Já jsem začal se starou stodesítkou r. 86 s 200TDI, pak jsem skočil do r. 00 s TD5. Před 3 měsíc jsem TD5 prodal, pořídil si Audinu. A už teď pláču a chtěl bych zpátky Defa, život jako bych měl o hodně chudší a nudnější, takže budu řešit znovu pořízení defíka, jako ty.
Osobně bych volil motor 300TDI. A v nějaké starší stodesítce, ale TD5 bych taky zvládl. Hlavně mít DEFÍKA! Puma se mi líbí jak exteriérem tak interiérem. Je to takové víc koukatelnější, nicméně starý vojenský ex-mod by jednoznačně u mě vyhrál. Nejen kvůli opravám a servisu.
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
-
- Příspěvky: 14946
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kterého defa pořídit
Jenom to doplním - já jsem Defa nechtěl, ale Disco2 je nám ve 4 na výlety prostě malá. A jiné auto v podobné kategorii - funkčnost, složitost, dostupnost dílů a všeho okolo a cena jsem prostě nenašel. Toyota řady 78 která byla druhá možnost byla cenově naprosto mimo - za stejné peníze co "shnilou a dojetou" Toyotu budu mít toho defíka zrepasovaného,
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kterého defa pořídit
A jaká by teda byla ta možnost koupit staršího a třeba tam dát tu rychlejší pětku a trošku předělat ten interier ke vzhledu toho nového? Za kolik se dá sehnat pěknej defík v dobrým stavu třeba ten starší? A odkud shánět? Předělával tu někdo ten interier?
-
- Příspěvky: 14946
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kterého defa pořídit
Cenu a kde kupovat ti neporadím. Ale co jsem se koukal, tak všechny starší defíky byly buďto shnilé, nebo alespoň nahnilé, pokud už nebyla provedena repase.
Co se týče převodovek, tak jsou tam dvě. Hlavní převodovka a přídavná převodovka. Hlavní převodovka je buďto 5ti rychlostní (TDi nebo TD5), nebo 6ti rychlostní (Puma), a převodové poměry se v ním moc měnit nedají.
Přídavná převodovka - řeší řazení mezi silničními převody a terénními (redukovanými) - tak se dá měnit silniční převod - dělají se různé pro Discovery/Defender/Defender 130 (zhruba) a tím se dá auto celkově udělat rychlejší nebo pomalejší. Obdobný vliv mají různě veliké pneumatiky. Zbytek k převodovkám najdeš třeba tady: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Palubka z Pumy - nevím o nikom u nás, kdo by si montoval do staršího auta, něco jsem k tomu našel na UK fórech.
Já jsem 130ku koupil před pár lety za dobrou cenu, s tím, že dveře a další věci jsou prostě shnilé a musí se zrepasovat/vyměnit. A po započtení těchto věcí jsem se dostal na cenu, za kterou se Defík běžně prodával. A nejspíš byl taky shnilej. Jednoznačně to chce někoho, kdo Defíka zná a ví, kde všude korozi hledat. A takových lidí tady moc není, protože to je všechno jiné, než běžné auto.
Co se týče převodovek, tak jsou tam dvě. Hlavní převodovka a přídavná převodovka. Hlavní převodovka je buďto 5ti rychlostní (TDi nebo TD5), nebo 6ti rychlostní (Puma), a převodové poměry se v ním moc měnit nedají.
Přídavná převodovka - řeší řazení mezi silničními převody a terénními (redukovanými) - tak se dá měnit silniční převod - dělají se různé pro Discovery/Defender/Defender 130 (zhruba) a tím se dá auto celkově udělat rychlejší nebo pomalejší. Obdobný vliv mají různě veliké pneumatiky. Zbytek k převodovkám najdeš třeba tady: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Palubka z Pumy - nevím o nikom u nás, kdo by si montoval do staršího auta, něco jsem k tomu našel na UK fórech.
Já jsem 130ku koupil před pár lety za dobrou cenu, s tím, že dveře a další věci jsou prostě shnilé a musí se zrepasovat/vyměnit. A po započtení těchto věcí jsem se dostal na cenu, za kterou se Defík běžně prodával. A nejspíš byl taky shnilej. Jednoznačně to chce někoho, kdo Defíka zná a ví, kde všude korozi hledat. A takových lidí tady moc není, protože to je všechno jiné, než běžné auto.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- forest
- Příspěvky: 139
- Registrován: 19 pro 2007 21:10
- tel.: 608887484
- auto: def 300 tdi
- Bydliště: Šumperk
Re: Kterého defa pořídit
taky jsem tak nějak hledal a koupil tdi za 200 a nakonec z opravy se stala renovace a zahučelo do ní ještě víc něž byl samotný nákup
m.
m.
byla D1 V8, je D3 HSE 2007 - taky ex, defender tdi
Re: Kterého defa pořídit
Jen se zeptám jaký je cca rozpočet na takovou generálku....co kolik stojí,co jak se dá udělat líp.....dá se nějak řešit reznutí železných částí a oxidace hliníku?
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 16 úno 2011 12:02
- tel.: 608155112
- auto: DEF110 ex, T5seikel
- Bydliště: Podkrkonoší
Re: Kterého defa pořídit
Defender je krásná nemoc
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Kterého defa poří
Tdi je petikvalt, puma sestikvat, ale nekteri z nas vsak maji automat!
Re: Kterého defa pořídit
Je jedno jakej bude, musíš ho milovat. Ten můj ochechulak víc postava v servisu ale stejně ho mám rád. Blbe je ze ty starší kusy budou dobite jako ten muj
300TDI---The Legend begins
Re: Kterého defa pořídit
K emisím... u starších Defiku je výhoda že mají blíže do kategorie veterán. Legislativa je nezastavitelná. Stačí se podívat na Itálii. Naštěstí Def je i tam je autem dějinotvorným a spadá tedy mezi vozidla která mohou požádat o status veterána. U těch mladších nám nezbývá nic jiného než jezdit tam kde nás emise nebudou omezovat ( stejně jsou to hezčí místa než ta s restrikcemi) a počkat si na řádný důchodový věk Defa. Viděno takto pak jeho denní užívání , je v podstatě výhodou, protože v momentě, kdy legislativa zasáhne, tak koukat na něj můžeme potom
Re: Kterého defa pořídit
Pokud chceš ozkoušet 300 tdi 110, klidně se ozvi, nemám s tím problém:-) teda jsem Praha..
Re: Kterého defa pořídit
Tak to zní jako dobrá nabídka.....sice to mam trošku daleko ( Velké Meziříčí) ale třeba by se dalo......já v něm nikdy ani neseděl...jen vím že chci pořádné auto co toho hodně vydrží,čemu nebude vadit cestování v terénu....a nevyndá ze mě všechny peníze......Tak mockrát děkuji a nějak se ozvu.