ahojte ,
týždeň v rumunsku a problém. Už pri odchode spojka vypínala podozrivo nízko a problém sa s pribúdajúcimi kilometrami len zhoršoval. Najprv som upodozrieval povolené nastavovacie skrutky hlavného spojkového valca, no kontrola toto nepotvrdila. Druhé podozrenie na vzduch v sústave. Kvapaliny v nádržke dostatok, no veľmi špinavá. Odvzdušnenie pomohlo, no vždy len na chvíľu. Vie mi niekto povedať kde sa tam ten vzduch stále berie? Kvapalina vymenená za čistú, po dni znovu špinavá, mám preto podozrenie, že tesnenie piestikov bude zlé (neviem teda či primárny či sekundárny valec, možno oba). Celý systém je starý asi 2 roky, najazdené na tom cca 15 tisíc km, značka TRW, asi nejaký šmejd. No aj tak mi je divné, že kvapalina zo systému vôbec neuniká, no zvzdušňuje sa to...
zavzdusneni hydraulicke soustavy spojky
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zavzdusneni hydraulicke soustavy spojky
mám takovou zkušenost, že to většinou má na svědomí hlavní spojkový válec
poškozené těsnění v pístku špatně zavře napouštěcí kanálek od nádobky a pedál bere až na podlaze
poškozené těsnění v pístku špatně zavře napouštěcí kanálek od nádobky a pedál bere až na podlaze
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: zavzdusneni hydraulicke soustavy spojky
vďaka za tip, toto mi nenapadlo... rozoberem to a ak bude valec v poriadku skúsim vymeniť tesnenia a zrepasujem rovno oba...
každopádne sa mi zdá, že sa tam niekde dostáva aj vzduch, pri odvzdušnení vylezie bublinka a vždy na chvíľu sa situácia zlepší...
no čo, v zime prakticky nejazdím, bude aspoň čo robiť
každopádne sa mi zdá, že sa tam niekde dostáva aj vzduch, pri odvzdušnení vylezie bublinka a vždy na chvíľu sa situácia zlepší...
no čo, v zime prakticky nejazdím, bude aspoň čo robiť
Re: zavzdusneni hydraulicke soustavy spojky
stará téma, ale uvediem výsledok...
ako prvé som rozobral sekundárny valec, lebo ten sa z auta ľahšie vyberá. Plocha valčeka krásne hladká bez viditeľných rýh, vymenil som gumený piestny krúžok piestika. Pri detailnejšom porovnávaní nového a starého krúžku som si na tom starom všimol, že z jednej strany je trochu tenší, zrejme zodratý (viď foto, šipka ukazuje pravdepodobne zodraté miesto). Poskladal som, namontoval a od vtedy zase spojková hydraulika funguje bezchybne. Je mi teda stále záhadou prečo a ako sa to mohlo tade zavzdušňovať a pritom kvapalina neunikala, ale nevadí. Tento problém nateraz vyriešený, dúfam že na dlhú dobu...
ako prvé som rozobral sekundárny valec, lebo ten sa z auta ľahšie vyberá. Plocha valčeka krásne hladká bez viditeľných rýh, vymenil som gumený piestny krúžok piestika. Pri detailnejšom porovnávaní nového a starého krúžku som si na tom starom všimol, že z jednej strany je trochu tenší, zrejme zodratý (viď foto, šipka ukazuje pravdepodobne zodraté miesto). Poskladal som, namontoval a od vtedy zase spojková hydraulika funguje bezchybne. Je mi teda stále záhadou prečo a ako sa to mohlo tade zavzdušňovať a pritom kvapalina neunikala, ale nevadí. Tento problém nateraz vyriešený, dúfam že na dlhú dobu...