Motor nahodile nedrží volnoběh
Motor nahodile nedrží volnoběh
Ahoj před časem jsem koupil Freelander 1 r.v.2006 TD4 2.0 82kw. Auto má najetý 95000km. Po zakoupení jsem nechal udělat komplet servis veškeré náplně filtry, atd. Najel jsem asi 1000 km a auto mi přestalo jet. Zjistil se problém s palivovou soustavou. Proběhlo čištění i různé přípravky do nafty na pročištění. Problemi i po ujetí dalších cca 5000,. km přetrvávaji, motor občas strácí tah mezi 1500 az 2500 otáčkami nahodile. Už jsem vymněnil : podávací čerpadlo paliva, naftvý filtr, regulátor tlaku paliva, byli venku i vstřiky které se zdali , že nedávají dobře směs. Kontrola tlaku vysokotlakého čerpadla vše v normně. Jen je zajmavé i to nové podávací čerpadlo je hlasitější jak to staré. Občas mi přijde že nemá pravidelný chod z rychlý , zpomalý. Auto je velice fajn když nezlobí. Nemáte někdo zkušenost nebo radu co stím. Celá soustava rozdělaná zkontrolováná , ale pořad netuším kde je problém.
Díky za každý nazor Milan
Díky za každý nazor Milan
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Byl jsi na diagnostice?
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Tam toho muze byt... co treba altik?
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
byl než se mněnilo čerpadlo byl problém s nízkým tlakem paliva. Pak už nikdy nic nenalezeno v závadách. Byl jsem na orig dignostice na ty to vozy. žádná čína.
Altík myslím , že né mám tam stále měření napětí vždy 14,4 V
Altík myslím , že né mám tam stále měření napětí vždy 14,4 V
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Tak napeti premer primo u podavaciho cerpadla. Jestli nekde neni prechodovy odpor, kde by se ztracelo napeti coz by ovlivnovalo otacky cerpadla za predpokladu, ze je ale podavaci cerpadlo v poradku. Taky trosku otacky cerpadla ovlivnuje prutok nafty.
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Vyzkouším přeměřím. Všíml jsem si ještě jedné věci , že toto čerpadlo poměrně dlouho tlačí než se vypne. Po každém otočení kličkem, ikdyž dlouho stojí nebo dojedu a hned nastartuji. Určítě 1 min možná i déle.
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
A to je pokazde stejna doba?
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
jo vždy tak dlouho, po nastartování rapidně čerpadlo zrychlí. Staré je cca 2 měsíce to čerpadlo, proto mně zaráží i ta hlasitost jak u toho předchozího.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
No vyměnil a zkontroloval si toho už dost.
Taky by to mohl být zasviněný EGR ventil, který zůstává v klidu malinko nedovřený a spaliny kurví volnoběžnou směs.
No a myslim, že sem někde četl (nevim jestli tady nebo na angl.fóru), že to může způsobovat ucpaný filtr na vývodu odvětrání klikové skříně.
Taky by to mohl být zasviněný EGR ventil, který zůstává v klidu malinko nedovřený a spaliny kurví volnoběžnou směs.
No a myslim, že sem někde četl (nevim jestli tady nebo na angl.fóru), že to může způsobovat ucpaný filtr na vývodu odvětrání klikové skříně.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
egr čištěn , ale o tom to filtru netuším. Kouknu po něm
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Egr ale neovlivni ruzne otacky cerpadla
zkus se mrknout do Rave. Mely by tam totiz byt dve palivovy cerpadla
zkus se mrknout do Rave. Mely by tam totiz byt dve palivovy cerpadla
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Napis mi email - poslu ti schema palivove soustavy. Snad ti to pomuze.
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
prověřím, a uvidíme co se objeví. ale jinak startuji na klepnutí, při jakékoliv okolní teplotě.
email: milan.synek@moraviaflor.cz.
email: milan.synek@moraviaflor.cz.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
To jo. To spíš aby tam neměl nějakou združenou chybu.manjana píše:Egr ale neovlivni ruzne otacky cerpadla
On to asi nebude filtr v pravym slova smyslu, ale nějaká hadička nebo co.MilanFREE píše:ale o tom to filtru netuším. Kouknu po něm
http://www.justanswer.com/car/1d2jo-cra ... reela.html
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
ten odkaz nějak neběží
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
To je divný, já na něj kliknu a jde.
Oni tam teda řeší zamrzání vývodu odvětrání, ale obrázky by mohly pomoct.
http://www.justanswer.com/car/1d2jo-crankcase-breather-filter-located-td4-freela.html
Oni tam teda řeší zamrzání vývodu odvětrání, ale obrázky by mohly pomoct.
http://www.justanswer.com/car/1d2jo-crankcase-breather-filter-located-td4-freela.html
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
díky ten už běží kouknu na to a dám vědět Milan
Re: Motor nahodile nedrží volnoběh
Ahoj tak konečně jsem měl čas se na to Free podívat. Vzal jsem to od předu do zadu. Vstřiky již bili vyčíštěny cca 14 dní , nový regulátor tlaku jsem taky vyzkoušel a nic. Nakonec jsem vyčistil lištu vstříku, kde čidlo tlaku paliva pro vstřiky( technický lih). Spousta čehosi černého. Dále váhu vzduchu a další čidla na Airboxu. Výrazné zlepšení. Ale pořád to nebylo ono, ze zadu hučelo podávací čerpadlo paliva víc a vic staré cca 2 měsíce. Předchozí jsem mněnil pro podezření , že je špatné a hlučné. Ale s novým naprosto stejné dlouhé čerpaní nepravidelný chod a ještě hlučnější. Nedalo mi to a po oddělání pravého zadního podběhu jsem se do toho pustil. Na první pohled šílené klubko hadic. Je tam nádobka na separaci nečistot a vody z paliva, palivový filtr, čerpadlo paliva, čerpadlo pro bufik. Nedalo mi to a projistotu jsem schoval staré čerpadlo, vyčistil ho zase proplach achod na prazdno , cca 2x 3x. to samé jsem udělal u nového a výsledek nula. Tak jsem se rozhodl dát nazpět původní čerpadlo . A hle najednou o 50 % tiší (nezaplavené naftou) . Poskladal jsem vše do hromady. Motor jsem hned nestartoval, využil jsem toho že čerpadlo naskočí pří první poloze kličku v zapalování. Cca 3x jsem nechal čerpadlo proběhnout než se celá soustava přes vracečku paliva do nádrže odvzdušnila. čerpadlo zcela z tichlo. Motor naskočil na brnknutí, otačky OK, samotný motor v tahu také OK. Najeto cca 500 km zdá se vše v pořádku. Závěrem chci říc možná méně je více. Ve snaze po koupi vozu mu dát vše nej. jsem aplikoval do paliva přípravek na čištění palivové soustavy a mám pocit že to nebylo to pravé ořechové. Mám pocit že se utrhlo větší množství nečistot a přicpalo jak nové tak staré čerpadlo. Bohužel nové od začátku velice hlučné( asi vadné od začátku). Jsou to dohromady cca 3h práce , ale posun je patrný. Mužu doporučit. A jak jsem zde četl obdobné problémy ,tak snevětší pravděpodobností při těchto problémech hledej závadu u podávacího čerpadla. Díky všem za rady schémata a nápady.
p.s.: kdy chtěl někdo nový regulátor tlaku za polovic( nový 4000,- Kč je to orig bosch) je umně k mání
Ahoj Milan Free
p.s.: kdy chtěl někdo nový regulátor tlaku za polovic( nový 4000,- Kč je to orig bosch) je umně k mání
Ahoj Milan Free