vibrace, zřejmě od přední nápravy
vibrace, zřejmě od přední nápravy
zdravím, prosím o radu...
def td5, v rychlosti od cca 75km/h - do 85km/h se rozvibruje - dělá to na 4ku ( cca 2.700 ot/min ), 5tku ( cca od 2.200 ot/min ). Pod a nad uvedeným rozmezím je to OK.
Po odpojení předního kardanu jede auto bez vibrací ve výše uvedených podmínkách
* kola vyvážená
* silentbloky na podvozku po výměně ( 2 týdny zpět)
* přední kardan vyvážený ( akt.jezdím na půjčeném zánovním s dvojitým kloubem ) bez změny původní-půjčený
* revize rozvodovky ( vč.převodovky ) ( 2 týdny zpět )
* unašeč na předním diferenciálu bez vůle, gufero neteče
Je možné aby příčinou byly poloosy/klouby na přední nápravě ?
Děkuji Albert
def td5, v rychlosti od cca 75km/h - do 85km/h se rozvibruje - dělá to na 4ku ( cca 2.700 ot/min ), 5tku ( cca od 2.200 ot/min ). Pod a nad uvedeným rozmezím je to OK.
Po odpojení předního kardanu jede auto bez vibrací ve výše uvedených podmínkách
* kola vyvážená
* silentbloky na podvozku po výměně ( 2 týdny zpět)
* přední kardan vyvážený ( akt.jezdím na půjčeném zánovním s dvojitým kloubem ) bez změny původní-půjčený
* revize rozvodovky ( vč.převodovky ) ( 2 týdny zpět )
* unašeč na předním diferenciálu bez vůle, gufero neteče
Je možné aby příčinou byly poloosy/klouby na přední nápravě ?
Děkuji Albert
Naposledy upravil(a) alberth dne 25 úno 2015 07:44, celkem upraveno 1 x.
- Hubert
- Příspěvky: 2464
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
Co výstupní ložisko přídavky? Stačí na něm malá vůle a je to hned.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
Rozvodovka je po repasi před cca 1tkm, včetně výměny ložisek na výstupech. V CT se budou měnit poloosy/klouby. Dělá to jen v zátěži. Pokud uberu plyn, vyřadím tak to přestane. Pod plynem z kopce to není tak výrazné rovněž.
- Hubert
- Příspěvky: 2464
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
A před repasí to také dělalo nebo až po repasi?alberth píše:Rozvodovka je po repasi před cca 1tkm, včetně výměny ložisek na výstupech. V CT se budou měnit poloosy/klouby. Dělá to jen v zátěži. Pokud uberu plyn, vyřadím tak to přestane. Pod plynem z kopce to není tak výrazné rovněž.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
Před repasí to bylo ještě horší. Po revizi rozvodovky se to zlepšilo, ale nevyřešilo.
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
...tipujem predný kardan, konkrétne nesedia uhly unášačov na rozvodovke a diffe...
dával si nejaký lift?
kardany majú byť podľa toho, či je dvoj alebo trojkríž približne v uhloch ako na obrázkoch... ..ale aj vybitý kardan v teleskope (výsuvnej časti) sa správa podobne, len to by asi neprestalo po dosiahnutí vyššej rýchlosti..
dával si nejaký lift?
kardany majú byť podľa toho, či je dvoj alebo trojkríž približne v uhloch ako na obrázkoch... ..ale aj vybitý kardan v teleskope (výsuvnej časti) sa správa podobne, len to by asi neprestalo po dosiahnutí vyššej rýchlosti..
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
Auto ma sériový podvozek. Originální kardan je překontrolován / Elliot a navíc převážen. Změna žádná. Akt.na autě kardan půjčený s dvojitým kloubem na jedné straně. Také bez změny.
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
... rozvibruje znamena co ? citis na podlahe vibraciu alebo ti trasie volantom ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- gibson
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
silentbloky ramien alebo panhardu
popripade nema unasac diferaku (hruska) uz volu dopredu-dozadu?
popripade nema unasac diferaku (hruska) uz volu dopredu-dozadu?
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
zkontroloval bych panhardku nahore a pripadne i uchyceni prevodky rizeni k chassis (ale tam by asi nebyl takovy rozdil v tahu netahu).
A ložiska svislejch čepů, jestli se tomu tak říká, to co je v koulích na konci nápravy - tam je dost rozdíl v tahu-netahu.
A ložiska svislejch čepů, jestli se tomu tak říká, to co je v koulích na konci nápravy - tam je dost rozdíl v tahu-netahu.
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
vibrace jdou nejdříve do volantu, následně se to přenese do celé přední části autaDanoDEF píše:... rozvibruje znamena co ? citis na podlahe vibraciu alebo ti trasie volantom ?
revize rozvodovky, převodovky, výměna spojky, výměna silentbloků na podvozku ValMez/Pešl
na panhardce silentbloky měněné nebyly pravda ( pouze na všech ramenech )
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
... do volantu trasie do stran alebo trasie volantom hore dole ?alberth píše:...vibrace jdou nejdříve do volantu, následně se to přenese do celé přední části auta
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
Pokud některé silentbloky nebyly měněné, tak zkontrolovat cíleně. A zkontrolovat i ty ostatní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
silentbloky neměněné zůstaly jen na panhardce, všechny ostatní jsou nové.
mimochodem, moc to nestálo a je z toho nové auto ( podvozkově )
volant se rozvibruje v horní části, kde jej nedrží ramena, víc to popsat neumím
platí pravidlo pouze v tahu a se zapojeným předním kardanem
zatím jsem řešil rozvodovku, přední kardan v první fázi
bohužel přes veškerou snahu bez výsledku
zítra projdeme přední nápravu komplet
mimochodem, moc to nestálo a je z toho nové auto ( podvozkově )
volant se rozvibruje v horní části, kde jej nedrží ramena, víc to popsat neumím
platí pravidlo pouze v tahu a se zapojeným předním kardanem
zatím jsem řešil rozvodovku, přední kardan v první fázi
bohužel přes veškerou snahu bez výsledku
zítra projdeme přední nápravu komplet
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
... to staci viem presne co popisujes. Mas na aute rozsirovacie podlozky ?alberth píše:volant se rozvibruje v horní části, kde jej nedrží ramena, víc to popsat neumím
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
včera ..
po odpojení zadního kardanu auto opět v podstatě bez vibraci.
vzhledem k tomu, že bez jednoho z kardanů jelo auto bez vibrací, vyměnila se rozvodovka ( starší s D2 )
vibrace se zúžili do užšího spektra 75-80km, mezi 80-90km bez vibrací ( na 4ku i 5tku )
následně se vyměnila poloosa s kloubem na pravé straně přední nápravy ( zejména pro stav drážek na hřídeli kloubu ) a dal se nový unašeč, na levé straně pouze nový unašeč ( času málo )
přední náprava se doplnila o závaží ( některá starší auta jej měla, asi 300tdi )
stávající stav je že vyjma spektra cca 74-76km (minimální vibrace ) je auto bez vibrací s bonusem o 500 ot/min na každé rychlosti, což vzhledem k stylu používání auta jsem přijal s nadšením ( 100 km/hod má 2300ot/min místo 2700ot/min)
* originální rozvodovka má zřejmě větší vůle na vnitřní straně výstupních hřídelí a při zapojení obou kardanů docházelo k vibracím v rychlosti 80-90km
* zda více pomohla k dalšímu zúžení spektra vibrací montáž zaváží, či výměna poloosy s kloubem + unašeč, nepovím
až bude čas, ještě chci vyměnit levou poloosu s kloubem, vyměnit tlumič řízení, případně tlumiče náprav a převážení zadního kardanu
má to přece jen 200 tkm, a už tak je to na defíka luxus
( původní stav byl... to dělá každý defík... můj díky klukům z ValMezu ne )
po odpojení zadního kardanu auto opět v podstatě bez vibraci.
vzhledem k tomu, že bez jednoho z kardanů jelo auto bez vibrací, vyměnila se rozvodovka ( starší s D2 )
vibrace se zúžili do užšího spektra 75-80km, mezi 80-90km bez vibrací ( na 4ku i 5tku )
následně se vyměnila poloosa s kloubem na pravé straně přední nápravy ( zejména pro stav drážek na hřídeli kloubu ) a dal se nový unašeč, na levé straně pouze nový unašeč ( času málo )
přední náprava se doplnila o závaží ( některá starší auta jej měla, asi 300tdi )
stávající stav je že vyjma spektra cca 74-76km (minimální vibrace ) je auto bez vibrací s bonusem o 500 ot/min na každé rychlosti, což vzhledem k stylu používání auta jsem přijal s nadšením ( 100 km/hod má 2300ot/min místo 2700ot/min)
* originální rozvodovka má zřejmě větší vůle na vnitřní straně výstupních hřídelí a při zapojení obou kardanů docházelo k vibracím v rychlosti 80-90km
* zda více pomohla k dalšímu zúžení spektra vibrací montáž zaváží, či výměna poloosy s kloubem + unašeč, nepovím
až bude čas, ještě chci vyměnit levou poloosu s kloubem, vyměnit tlumič řízení, případně tlumiče náprav a převážení zadního kardanu
má to přece jen 200 tkm, a už tak je to na defíka luxus
( původní stav byl... to dělá každý defík... můj díky klukům z ValMezu ne )
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
Tak ti přeju at ti to vydrží aspoň do léta
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
... ved mas nove auto a tolko vymenenych veci. Co budes tobit ked sa dostanes na 300, 400 a viac tisic km.alberth píše:má to přece jen 200 tkm, a už tak je to na defíka luxus
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
zanedbaná údržba. stačilo měnit díly tak jak bylo třeba.
Re: vibrace, zřejmě od přední nápravy
to závažie ma zaujíma... čo to je? kde to je? máte niekto obrázok?alberth píše:
přední náprava se doplnila o závaží ( některá starší auta jej měla, asi 300tdi )