300 tdi chlazení, intercooler
300 tdi chlazení, intercooler
Mám pocit že mi defik s 300tdi při jízdě do dlouhého táhlého kopce ztrácí výkon, v létě se mi auto začalo v kopcích přehřívat do "červeného" sic jsem ho tam nepustil a zvolnil nicméně až na třetí rychlostní stupeň se zvládl uchladit. Teď v zimě je to lepší nehřeje se a ztráta výkonu není tak markantní ale je... Na rovinkách po kopcích zase šlape ke spokojenosti....Čím to může být? Zacpaný chladič? Intercooler? (Pochopil jsem že ten chladí vzduch pro turbo a v případě že je teplota vyšší může tam být propad ve výkonu?) v případě že budu řešit nový chladič nebo intercooler nebo obojí má cenu řešit nějaké HD typy nebo je to zbytečné a stačí OEM nebo náhrady....?
Dík za rady
Dík za rady
...take it easy....
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
intercooler vytahnout a poradne vycistit jak zvenku tak zevnitr, muze v nem byt olej
hlavni chladic doporucuji koupit nejaky original, ne ty plastove nahrady, ten mi v africe prasknul
hlavni chladic doporucuji koupit nejaky original, ne ty plastove nahrady, ten mi v africe prasknul
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Čistění IC samozřejmě proběhlo ale bez vlivu na popsané problemy...
Co přinese koupě takového chladiče? http://www.litep4x4.cz/detail/defender/ ... dic-300tdi
Co přinese koupě takového chladiče? http://www.litep4x4.cz/detail/defender/ ... dic-300tdi
...take it easy....
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
to ti vyresi to, ze to leze do cerveneho ale ne pocitovou ztratu vykonu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Jasně tím řeším teplotu motoru... Je nějaký vztah mezi teplotou motoru a funkčností IC a snížení výkonu když se motor více zahřeje? Je montáž takového chladiče ku prospěchu? Říká se že 300 chladí i topí výborně je tedy k něčemu 3x dražší chladič? Co to případně přinese? Bylo by tedy řešením zlepšení výkonu motoru taky výměna za větší IC?
...take it easy....
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Ale tobě to ztraci vykon při určitých podmínkách, bych spíše hledal nějakou zavadu. Než to řešil chladičem za 15t.
Neřekl bych že učinost intercoleru je nějak zavisla na chladiči vody. A pochybuju že za jizdy je teplo salající z chladiče vody tak silné aby to ovlivnilo IC.
Takové ty základy jsi už řešil, Termostat, vrtuli, viskospojku.
Neřekl bych že učinost intercoleru je nějak zavisla na chladiči vody. A pochybuju že za jizdy je teplo salající z chladiče vody tak silné aby to ovlivnilo IC.
Takové ty základy jsi už řešil, Termostat, vrtuli, viskospojku.
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
No hledám to ve vztahu nefunkčního chlazení jak motoru tak IC - možná špatná cesta proto to zkouším tady, třeba někoho napadne jiná chyba... Jisté to je je to v táhlém kopci v létě se přehřívá voda v motoru na neúnosnou mez. Myslím si že je špatná fce IC a to mi ovlivňuje turbo pak ztrácím výkon a s tím i současně zvedám teplotu vody protože špatně funguje chladič vody... Možná jsem paranoidní nebo neznám jak to funguje... Proto děkuji za případné vysvětlení jak to funguje.
Termostat jsem vyměnil a nyní v zimě to do červeného nejde, vrtuli kontrolovali v servise a ok
Termostat jsem vyměnil a nyní v zimě to do červeného nejde, vrtuli kontrolovali v servise a ok
...take it easy....
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Sakra to je težko když je tam tak pitomy ukazatel teploty. Tak pokud se to po vyměně termostatnu přestalo hřát tak bych jedno viděl jako vyřešené.lukes píše:No hledám to ve vztahu nefunkčního chlazení jak motoru tak IC - možná špatná cesta proto to zkouším tady, třeba někoho napadne jiná chyba... Jisté to je je to v táhlém kopci v létě se přehřívá voda v motoru na neúnosnou mez. Myslím si že je špatná fce IC a to mi ovlivňuje turbo pak ztrácím výkon a s tím i současně zvedám teplotu vody protože špatně funguje chladič vody... Možná jsem paranoidní nebo neznám jak to funguje... Proto děkuji za případné vysvětlení jak to funguje.
Termostat jsem vyměnil a nyní v zimě to do červeného nejde, vrtuli kontrolovali v servise a ok
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
No já právě ještě ne. Protože se to přehřívalo jen v létě a podobný problem s přehříváním měl Cyril (ale až po montáži automatu) a odstranil jej až po výměně chladiče myslím. Nicméně ten neměl problem se ztrátou výkonu.... Proto ram vidím tu návaznost ale netuším jestli to tak může být. A kdybych to tím mělo být tak bych defovi dopřál klidně dražší pokud to bude mít ještě lepší vliv na funkci oproti OEM
...take it easy....
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Kdy se ti to hřeje, naloženy, s vozíkem? Nebo nějaky fakt extremní kopec s nohou na podlaze?
Mužeš mít zarostly chladič,zkus ho odpojit nebo i vytahnout pořadně proplachnout vodou z hadice, oba směry a uvidíš jestli z toho pojede nějaky bordel.
Mužeš mít zarostly chladič,zkus ho odpojit nebo i vytahnout pořadně proplachnout vodou z hadice, oba směry a uvidíš jestli z toho pojede nějaky bordel.
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
... Jo ještě ten problem jsem zaregistroval v kopci za Košicema na UA kdy mě najednou začali předjíždět kamiony... Trochu se to zlepšilo po návratu z UA co v servise zjistili sjetou hadici u IC kdy byla dost krátká ta silikonová... Nicméně 100% vyřešeno to nebylo....
...take it easy....
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
No je to při jízdě po dálnici, bez zátěže, při dlouhých táhlých stoupáních kdy bys měl klouzat na 5 ale prostě auto netáhne... Například táhlé stoupání z Ostravy na Olomouc za Hranicema a obráceně. V jiných kopcích na okreskách mi to tak nepřijde a tam ani motor v létě do červeného nešel.... Ani v terénu jsem to do červeného nedostal což by taky potvrzovalo správnou funkci ventilatoru.....kupec18 píše:Kdy se ti to hřeje, naloženy, s vozíkem? Nebo nějaky fakt extremní kopec s nohou na podlaze?
Mužeš mít zarostly chladič,zkus ho odpojit nebo i vytahnout pořadně proplachnout vodou z hadice, oba směry a uvidíš jestli z toho pojede nějaky bordel.
...take it easy....
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Auto jsme dělali my. Visco, vrtule, náplň, termostat ok. IC vyčištěn a vyzkoušen na těsnost. Hadice (silikon) včetně spojů zkontrolovány, systém vypláchnut několikrát, oběma směry. Sdružené těsnění pod sáním a výfukem vyměněno za nové. Vstřikovací čerpadlo ok. Vše utěsněno. Takže za přehřívání by mohl být odpovědný chladič. Ne však za skokový propad výkonu v táhlém kopci. Možná by ještě pro jistotu stálo za to, přehodit turbo. (ti ho klidně půjčím - máme). Jinak u mého defa proti přehřívání pomohla až výměna hlavního chladiče.
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Tomu chladiči se asi nevyhnu (taky se ptám jestli je vhodné investovat a proč do dražšího HD nebo je to zbytečné) a právě mě napadla spojitost s IC tak se ptám jestli to je zcestné nebo se s tím někdo setkal. Moje úvaha je špatně fungující IC dává málo schlazený vzduch do turba tipm pádem turbo dostatečně nedotuje motor tím se motor více zahřívá v dlouhodobé zátěži a pro ucpanej chladič jde teploměr do červena což v zimě se nestane. To by vysvětlovaly situace kdy není problem jindy pouze v dlouhém kopci na dálnici...
...take it easy....
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
IC je až za turbem a pokud bude špatně fungovat, tak při delší jízdě pod výkonem nestihne chladit a výkon půjde dolů.
Kromě pořádného umytí je možná dát na vstup vzduchu do motoru teploměr a podívat se, co to dělá. A stějně tak zkontrolovat, jestli turbo dává dost měřičem tlaku.
Před pár lety jsem pomáhal řešit podobnej problém na skoro novém traktoru - výsledek by čištění chladiče zvenku, byl zalepenej travníma semenama, jak s tím projeli dvakrát skrz louku. Vidět to bylo, až na demontovaném chladiči.
Kromě pořádného umytí je možná dát na vstup vzduchu do motoru teploměr a podívat se, co to dělá. A stějně tak zkontrolovat, jestli turbo dává dost měřičem tlaku.
Před pár lety jsem pomáhal řešit podobnej problém na skoro novém traktoru - výsledek by čištění chladiče zvenku, byl zalepenej travníma semenama, jak s tím projeli dvakrát skrz louku. Vidět to bylo, až na demontovaném chladiči.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Někdy se třístovka přehřívá a ztrácí výkon i špatným předvstřikem
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
To by jsme taky mohli vyzkoušet....vyměníme čerpadlo a uvidíme. Dík Jirko. Divný je, že auto jinak táhne jak prase. Výkon padá jen někdy a to pouze v dlouhém kopci. A tlak na turbu jsme měřili když jsme přidávali na čerpadle. Myslím, že to bylo 14-15 po ustálení v záběru.Land Jirka píše:Někdy se třístovka přehřívá a ztrácí výkon i špatným předvstřikem
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Nevím jestli to má taky vliv ale v teplém počasí je to výrazně horší a rozdíl je podle mě i v dnešních minimálně rozdílných teplotách na cestě do (z Ostravy do Kroměříže na dálnici ve stoupáních hlavně z Hranic na Lipník) bylo 7 stupňů jsem musel podřadit na 4 protože auto ztrácelo na 5 tah... Nyní po cestě zpět problém nezazanmenán nebo trochu ano ale ne až tak markantně nebyl už takový táhlý dlouhý stoupák a teplota 3. V létě kdy je kolem25 jedu v tom "kopci" až na 3 (což možná bylo svlečenou hadicí od IC - byla svlečena dole a ješte zespod na oko nic nebylo poznat) a navíc mi hrozilo že to uvařím.... Jinak to jede opravdu SUPROVĚ po zákrocích u Cyrila a jsem maximálně spokojený jen tady tu věc bohužel nejde nasimulovat....
...take it easy....
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Přesně tě chapu, mam podobny problem s osobákem si to postaví hlavu jen občas.lukes píše:Nevím jestli to má taky vliv ale v teplém počasí je to výrazně horší a rozdíl je podle mě i v dnešních minimálně rozdílných teplotách na cestě do (z Ostravy do Kroměříže na dálnici ve stoupáních hlavně z Hranic na Lipník) bylo 7 stupňů jsem musel podřadit na 4 protože auto ztrácelo na 5 tah... Nyní po cestě zpět problém nezazanmenán nebo trochu ano ale ne až tak markantně nebyl už takový táhlý dlouhý stoupák a teplota 3. V létě kdy je kolem25 jedu v tom "kopci" až na 3 (což možná bylo svlečenou hadicí od IC - byla svlečena dole a ješte zespod na oko nic nebylo poznat) a navíc mi hrozilo že to uvařím.... Jinak to jede opravdu SUPROVĚ po zákrocích u Cyrila a jsem maximálně spokojený jen tady tu věc bohužel nejde nasimulovat....
Co si tam hodit budík na tlak turba a vyvezt do kabiny a hned uvidíš jestli to tlačí dost nebo ne. A hlavně na to koukneš za jizdy, když to přestane tahat.
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: 300 tdi chlazení, intercooler
Ahoj,mužeš ještě napsat třeba v KM/hod jak markantně strácí třístovka v táhlém kopci výkon že musíš podřadit z 5ky na 4verku , já jen jestli od toho motoru neočekáváš co tam není, .