300 tdi chlazení, intercooler

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

300 tdi chlazení, intercooler

#1 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 13:50

Mám pocit že mi defik s 300tdi při jízdě do dlouhého táhlého kopce ztrácí výkon, v létě se mi auto začalo v kopcích přehřívat do "červeného" sic jsem ho tam nepustil a zvolnil nicméně až na třetí rychlostní stupeň se zvládl uchladit. Teď v zimě je to lepší nehřeje se a ztráta výkonu není tak markantní ale je... Na rovinkách po kopcích zase šlape ke spokojenosti....Čím to může být? Zacpaný chladič? Intercooler? (Pochopil jsem že ten chladí vzduch pro turbo a v případě že je teplota vyšší může tam být propad ve výkonu?) v případě že budu řešit nový chladič nebo intercooler nebo obojí má cenu řešit nějaké HD typy nebo je to zbytečné a stačí OEM nebo náhrady....?
Dík za rady
...take it easy....

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 25 pro 2014 14:12

intercooler vytahnout a poradne vycistit jak zvenku tak zevnitr, muze v nem byt olej

hlavni chladic doporucuji koupit nejaky original, ne ty plastove nahrady, ten mi v africe prasknul
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#3 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 14:31

Čistění IC samozřejmě proběhlo ale bez vlivu na popsané problemy...
Co přinese koupě takového chladiče? http://www.litep4x4.cz/detail/defender/ ... dic-300tdi
...take it easy....

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#4 Příspěvek od Miky_CZ » 25 pro 2014 14:32

to ti vyresi to, ze to leze do cerveneho ale ne pocitovou ztratu vykonu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#5 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 15:12

Jasně tím řeším teplotu motoru... Je nějaký vztah mezi teplotou motoru a funkčností IC a snížení výkonu když se motor více zahřeje? Je montáž takového chladiče ku prospěchu? Říká se že 300 chladí i topí výborně je tedy k něčemu 3x dražší chladič? Co to případně přinese? Bylo by tedy řešením zlepšení výkonu motoru taky výměna za větší IC?
...take it easy....

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#6 Příspěvek od kupec18 » 25 pro 2014 15:18

Ale tobě to ztraci vykon při určitých podmínkách, bych spíše hledal nějakou zavadu. Než to řešil chladičem za 15t.

Neřekl bych že učinost intercoleru je nějak zavisla na chladiči vody. A pochybuju že za jizdy je teplo salající z chladiče vody tak silné aby to ovlivnilo IC.

Takové ty základy jsi už řešil, Termostat, vrtuli, viskospojku.

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#7 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 15:26

No hledám to ve vztahu nefunkčního chlazení jak motoru tak IC - možná špatná cesta proto to zkouším tady, třeba někoho napadne jiná chyba... Jisté to je je to v táhlém kopci v létě se přehřívá voda v motoru na neúnosnou mez. Myslím si že je špatná fce IC a to mi ovlivňuje turbo pak ztrácím výkon a s tím i současně zvedám teplotu vody protože špatně funguje chladič vody... Možná jsem paranoidní nebo neznám jak to funguje... Proto děkuji za případné vysvětlení jak to funguje.

Termostat jsem vyměnil a nyní v zimě to do červeného nejde, vrtuli kontrolovali v servise a ok
...take it easy....

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#8 Příspěvek od kupec18 » 25 pro 2014 15:39

lukes píše:No hledám to ve vztahu nefunkčního chlazení jak motoru tak IC - možná špatná cesta proto to zkouším tady, třeba někoho napadne jiná chyba... Jisté to je je to v táhlém kopci v létě se přehřívá voda v motoru na neúnosnou mez. Myslím si že je špatná fce IC a to mi ovlivňuje turbo pak ztrácím výkon a s tím i současně zvedám teplotu vody protože špatně funguje chladič vody... Možná jsem paranoidní nebo neznám jak to funguje... Proto děkuji za případné vysvětlení jak to funguje.

Termostat jsem vyměnil a nyní v zimě to do červeného nejde, vrtuli kontrolovali v servise a ok
Sakra to je težko když je tam tak pitomy ukazatel teploty. Tak pokud se to po vyměně termostatnu přestalo hřát tak bych jedno viděl jako vyřešené.

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#9 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 15:52

No já právě ještě ne. Protože se to přehřívalo jen v létě a podobný problem s přehříváním měl Cyril (ale až po montáži automatu) a odstranil jej až po výměně chladiče myslím. Nicméně ten neměl problem se ztrátou výkonu.... Proto ram vidím tu návaznost ale netuším jestli to tak může být. A kdybych to tím mělo být tak bych defovi dopřál klidně dražší pokud to bude mít ještě lepší vliv na funkci oproti OEM
...take it easy....

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#10 Příspěvek od kupec18 » 25 pro 2014 15:56

Kdy se ti to hřeje, naloženy, s vozíkem? Nebo nějaky fakt extremní kopec s nohou na podlaze?

Mužeš mít zarostly chladič,zkus ho odpojit nebo i vytahnout pořadně proplachnout vodou z hadice, oba směry a uvidíš jestli z toho pojede nějaky bordel.

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#11 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 15:59

... Jo ještě ten problem jsem zaregistroval v kopci za Košicema na UA kdy mě najednou začali předjíždět kamiony... Trochu se to zlepšilo po návratu z UA co v servise zjistili sjetou hadici u IC kdy byla dost krátká ta silikonová... Nicméně 100% vyřešeno to nebylo....
...take it easy....

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#12 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 16:07

kupec18 píše:Kdy se ti to hřeje, naloženy, s vozíkem? Nebo nějaky fakt extremní kopec s nohou na podlaze?

Mužeš mít zarostly chladič,zkus ho odpojit nebo i vytahnout pořadně proplachnout vodou z hadice, oba směry a uvidíš jestli z toho pojede nějaky bordel.
No je to při jízdě po dálnici, bez zátěže, při dlouhých táhlých stoupáních kdy bys měl klouzat na 5 ale prostě auto netáhne... Například táhlé stoupání z Ostravy na Olomouc za Hranicema a obráceně. V jiných kopcích na okreskách mi to tak nepřijde a tam ani motor v létě do červeného nešel.... Ani v terénu jsem to do červeného nedostal což by taky potvrzovalo správnou funkci ventilatoru.....
...take it easy....

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#13 Příspěvek od cyril » 25 pro 2014 18:37

Auto jsme dělali my. Visco, vrtule, náplň, termostat ok. IC vyčištěn a vyzkoušen na těsnost. Hadice (silikon) včetně spojů zkontrolovány, systém vypláchnut několikrát, oběma směry. Sdružené těsnění pod sáním a výfukem vyměněno za nové. Vstřikovací čerpadlo ok. Vše utěsněno. Takže za přehřívání by mohl být odpovědný chladič. Ne však za skokový propad výkonu v táhlém kopci. Možná by ještě pro jistotu stálo za to, přehodit turbo. (ti ho klidně půjčím - máme). Jinak u mého defa proti přehřívání pomohla až výměna hlavního chladiče.

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#14 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 19:06

Tomu chladiči se asi nevyhnu (taky se ptám jestli je vhodné investovat a proč do dražšího HD nebo je to zbytečné) a právě mě napadla spojitost s IC tak se ptám jestli to je zcestné nebo se s tím někdo setkal. Moje úvaha je špatně fungující IC dává málo schlazený vzduch do turba tipm pádem turbo dostatečně nedotuje motor tím se motor více zahřívá v dlouhodobé zátěži a pro ucpanej chladič jde teploměr do červena což v zimě se nestane. To by vysvětlovaly situace kdy není problem jindy pouze v dlouhém kopci na dálnici...
...take it easy....

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#15 Příspěvek od MadTom » 25 pro 2014 19:21

IC je až za turbem a pokud bude špatně fungovat, tak při delší jízdě pod výkonem nestihne chladit a výkon půjde dolů.
Kromě pořádného umytí je možná dát na vstup vzduchu do motoru teploměr a podívat se, co to dělá. A stějně tak zkontrolovat, jestli turbo dává dost měřičem tlaku.
Před pár lety jsem pomáhal řešit podobnej problém na skoro novém traktoru - výsledek by čištění chladiče zvenku, byl zalepenej travníma semenama, jak s tím projeli dvakrát skrz louku. Vidět to bylo, až na demontovaném chladiči.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#16 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2014 19:32

Někdy se třístovka přehřívá a ztrácí výkon i špatným předvstřikem :wink:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#17 Příspěvek od cyril » 25 pro 2014 20:14

Land Jirka píše:Někdy se třístovka přehřívá a ztrácí výkon i špatným předvstřikem :wink:
To by jsme taky mohli vyzkoušet....vyměníme čerpadlo a uvidíme. Dík Jirko. Divný je, že auto jinak táhne jak prase. Výkon padá jen někdy a to pouze v dlouhém kopci. A tlak na turbu jsme měřili když jsme přidávali na čerpadle. Myslím, že to bylo 14-15 po ustálení v záběru.

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#18 Příspěvek od lukes » 25 pro 2014 21:17

Nevím jestli to má taky vliv ale v teplém počasí je to výrazně horší a rozdíl je podle mě i v dnešních minimálně rozdílných teplotách na cestě do (z Ostravy do Kroměříže na dálnici ve stoupáních hlavně z Hranic na Lipník) bylo 7 stupňů jsem musel podřadit na 4 protože auto ztrácelo na 5 tah... Nyní po cestě zpět problém nezazanmenán nebo trochu ano ale ne až tak markantně nebyl už takový táhlý dlouhý stoupák a teplota 3. V létě kdy je kolem25 jedu v tom "kopci" až na 3 (což možná bylo svlečenou hadicí od IC - byla svlečena dole a ješte zespod na oko nic nebylo poznat) a navíc mi hrozilo že to uvařím.... Jinak to jede opravdu SUPROVĚ po zákrocích u Cyrila a jsem maximálně spokojený jen tady tu věc bohužel nejde nasimulovat....
...take it easy....

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#19 Příspěvek od kupec18 » 25 pro 2014 21:23

lukes píše:Nevím jestli to má taky vliv ale v teplém počasí je to výrazně horší a rozdíl je podle mě i v dnešních minimálně rozdílných teplotách na cestě do (z Ostravy do Kroměříže na dálnici ve stoupáních hlavně z Hranic na Lipník) bylo 7 stupňů jsem musel podřadit na 4 protože auto ztrácelo na 5 tah... Nyní po cestě zpět problém nezazanmenán nebo trochu ano ale ne až tak markantně nebyl už takový táhlý dlouhý stoupák a teplota 3. V létě kdy je kolem25 jedu v tom "kopci" až na 3 (což možná bylo svlečenou hadicí od IC - byla svlečena dole a ješte zespod na oko nic nebylo poznat) a navíc mi hrozilo že to uvařím.... Jinak to jede opravdu SUPROVĚ po zákrocích u Cyrila a jsem maximálně spokojený jen tady tu věc bohužel nejde nasimulovat....
Přesně tě chapu, mam podobny problem s osobákem si to postaví hlavu jen občas.

Co si tam hodit budík na tlak turba a vyvezt do kabiny a hned uvidíš jestli to tlačí dost nebo ne. A hlavně na to koukneš za jizdy, když to přestane tahat.

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: 300 tdi chlazení, intercooler

#20 Příspěvek od Mira 101 » 25 pro 2014 22:47

Ahoj,mužeš ještě napsat třeba v KM/hod jak markantně strácí třístovka v táhlém kopci výkon že musíš podřadit z 5ky na 4verku , já jen jestli od toho motoru neočekáváš co tam není, :ty jeden...: .

Odpovědět