zosilena spojka td5

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

zosilena spojka td5

#1 Příspěvek od emo » 05 srp 2014 21:49

Nazdar mate tu niekto skusenost zo zosilenou spojkou na td5 niekde som pocul ze 130 defik ma zosilenu oproti 110 a diskoske neviem ale ci to je pravda dakujem za rady

MadTom
Příspěvky: 14947
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zosilena spojka td5

#2 Příspěvek od MadTom » 05 srp 2014 22:40

Nevidím důvod, výkon to má stejnej. Co vím, tak 130 mohla mít pomalejší přídavnou převodovku.
Existuje ale spojka bez dvouhmotového setrvačníku - ta by měla být "pevnější", ale když jsem viděl, co to dělá s autem na volnoběh, tak možná pro nějakej závodní speciál, u civilního auta ne. Moc se to třepalo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#3 Příspěvek od erik » 06 srp 2014 17:17

... Patrik D2 2,8 TGV má keramickou....a pri rozjezdu mu vibruje řadící páka tak, že mu chce upadnout...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#4 Příspěvek od MOPADŽI » 11 srp 2014 12:48

Jednohmotu na Td5 mám - kdyby někdo chtěl je volná, najeto skoro nic.
Je pravda že to řeší problém s dvouhmotou (já to koupil právě po selhání setrvačníku v Pl na výletě) ale vibruje to na volnoběh tak, že ti vyskáčou plonby ze zubů.
Jak píše Madtom, do závoďáku optimální řešení.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
cicusik
Příspěvky: 212
Registrován: 10 úno 2010 13:43
tel.: +421 908 499 543
auto: defender 90 TD5

Re: zosilena spojka td5

#5 Příspěvek od cicusik » 13 srp 2014 18:42

Jednohmotak mam v aute uz cez 120000km, vybracie sa daju, ale mekano vydava drkotave zvuky na vonobehu.
Viacero moznosti silnejsiej/lepsiej spojky na TD5 existuje, australska, na mieru slovenska.
Britpart HD sadu treba dotunit aby fungovala spravne, britpart...

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#6 Příspěvek od Hubert » 16 srp 2014 21:43

emo píše:Nazdar mate tu niekto skusenost zo zosilenou spojkou na td5 niekde som pocul ze 130 defik ma zosilenu oproti 110 a diskoske neviem ale ci to je pravda dakujem za rady
Co mají co vím tak 300Tdi má opravdu 130 větší a jinak stavěnou lamelu. U TD5 je to myslím stejné.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#7 Příspěvek od komin » 17 srp 2014 11:44

A co tak dat preoblozit lamelu lepsim materialom pripadne sa zvykne davat aj vacsia hrubka trecieho mat. bezne sa to pouziva na upravenych koncernovych Tdi a zvykne to znasat tak 100% narast krutiaceho momentu. A stoji to tak 20 euro.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: zosilena spojka td5

#8 Příspěvek od emo » 17 srp 2014 13:47

[quote="komin"]A co tak dat preoblozit lamelu lepsim materialom pripadne sa zvykne davat aj vacsia hrubka trecieho mat. bezne sa to pouziva na upravenych koncernovych Tdi a zvykne to znasat tak 100% narast krutiaceho momentu. A stoji to tak 20 euro.[/quote
A kde sa to da zohnat ?

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: zosilena spojka td5

#9 Příspěvek od spata » 17 srp 2014 14:35

Zvlastni,kdysi na Pajeru 3,2DiD se mi utrhl dvojhmotak,oprava za ranec,nesmysl,tak jsem to nechal zavařit vyvažit udělat z toho klasickou spojku,jednohmotu. A žadne vibrace,nic,naopak lepšejší rozjezdy,citlivější a přesnějši.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

MadTom
Příspěvky: 14947
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zosilena spojka td5

#10 Příspěvek od MadTom » 17 srp 2014 15:09

On je každej motor s dvouhmotovým setrvačníkem jinej. Podle mě, je to o tom, jestli motor primárně navrhovali na dvouhmotový setrvačník, nebo ho tam dali až ve chvíli, kdy to jinak nešlo. V tom druhým případě může být odstranění dvouhmotového setrvačníku relativně malá změna.
Protože mi kvíčala (tedy pouzdro ve spojce), kvičí už několik let čím dál víc, a z přídavné převodovky olej tak teče, tak asi bude muset všechno ven. A v tu chvíli bych už spojku řešil. Takže mě možnost nějaké HD verze - odzkoušené, také zajímá.
Takže za mě bych poprosil o podrobnější popisy toho co už tady padlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#11 Příspěvek od komin » 17 srp 2014 18:41

napr. tu http://www.frenocar.sk/?page=product&lang=sk ale treba pohladat je kopu takych firiem ci nebude nieco v tvojom okoli len sa treba spytat niekoho kto ma novu aby ti zmeral aka je hrubka oblozenia na novej lamele.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: zosilena spojka td5

#12 Příspěvek od emo » 17 srp 2014 19:40

komin píše:napr. tu http://www.frenocar.sk/?page=product&lang=sk ale treba pohladat je kopu takych firiem ci nebude nieco v tvojom okoli len sa treba spytat niekoho kto ma novu aby ti zmeral aka je hrubka oblozenia na novej lamele.
Skor si myslim ze bude problem v pritlacnom tanieri a nie v oblozeni asi skor pritlacak by som potreboval silnejsi ?

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#13 Příspěvek od komin » 17 srp 2014 20:32

Prave to riesi zmena materialu lamely nakolko ma iny koef. trenia cize pri rovnakom pritlacaku prenesie viac ako origo.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilena spojka td5

#14 Příspěvek od Hubert » 20 srp 2014 11:44

Rozdíl mezi lamelou u 130 na 300TDi a klasickou na 90, 110, Disco a Range je hlavně v průměru ten je u 130 asi o 0,5mm větší. Dále obyčejná (90,110,...) má dvě dvojice pružin o různá tvrdosti. 130 má tři dvojice pružin o různé tvrdosti přičemž nejtvrdší strupeň je opravdu hodně tvrdý. Všeobecně dle mých zkušeností z Disca, kde mám lamelu ze 130, protože občas tomu taky trochu dám, lze říci že rozjezdy jsou né tak úplně plynulé jak jsem byl zvyklý ale zase pevnost by měla být lepší. Ty samé zkušenosti má i kamarád.

K tomu přeobložení lez říci, že to není úplně zcestná myšlenka máme tu také jednoho co dělá a má asi pravdu že přeobložená lamela má větší výdrž než kdejaká náhrada. Obzvláště, když se použijí staré materiály které už se nesmějí vyrábět.
Na druhou stranu jakékoliv vylepšení, které se dělá "amatérsky" sebou nese spoustu komplikací, která nakonec končí návratem k originálu.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: zosilena spojka td5

#15 Příspěvek od emo » 21 srp 2014 18:49

[quote="Hubert"]Rozdíl mezi lamelou u 130 na 300TDi a klasickou na 90, 110, Disco a Range je hlavně v průměru ten je u 130 asi o 0,5mm větší. Dále obyčejná (90,110,...) má dvě dvojice pružin o různá tvrdosti. 130 má tři dvojice pružin o různé tvrdosti přičemž nejtvrdší strupeň je opravdu hodně tvrdý. Všeobecně dle mých zkušeností z Disca, kde mám lamelu ze 130, protože občas tomu taky trochu dám, lze říci že rozjezdy jsou né tak úplně plynulé jak jsem byl zvyklý ale zase pevnost by měla být lepší. Ty samé zkušenosti má i kamarád.

K tomu přeobložení lez říci, že to není úplně zcestná myšlenka máme tu také jednoho co dělá a má asi pravdu že přeobložená lamela má větší výdrž než kdejaká náhrada. Obzvláště, když se použijí staré materiály které už se nesmějí vyrábět.
Na druhou stranu jakékoliv vylepšení, které se dělá "amatérsky" sebou nese spoustu komplikací, která nakonec končí návratem k originálu.[/quote

Podla mna ked ma 130 300tdi zosilenu spojku tak si myslim ze u td5 to bude to iste ale kde sa to da zohnat ???

Odpovědět