DEFENDER - NORSKO

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

DEFENDER - NORSKO

#1 Příspěvek od AlesNorway » 23 úno 2014 21:39

Zdravim lidi :hi Mam asi trochu dotaz mimo misu, ale nikde jsem toto tema zvlast nenasel.... Zrejmne koupim behem 2 tydnu Defika 2007 rok, 140 000km , 2.4 ... Jelikoz ziju v Norsku asi uz dedukujete na co se chci zeptat a to, jestli v tom fakt nezmrznu jak mi spousta lidi rika... Proto volim posledni z typu, kde udajne topeni uz funguje jak nezavisle tak i potom ohrev od motoru + webasto a ohrev oken/.... Co se tyka TD5 nebo starsich ...je to fakt tak tragicke? No kdyz tu uhodi, tady na jiho-vychode mame -25 uplne v klidu....tak ze zimni starty s tim tak trochu i souvisi... je tu firma co dela ARCTIC predelavky, ale to myslim ze zacatku nebude muj pripad, protoze to jsou opravdu rakety..... spis bych to chtel vychystat na Island leto a pak zavitat i k vam dolu do Cz, kde mam jeste koreny :) Dekuji za vase vychytavky, nazory, odpovedi.....

P.S. Kdyby nahodou nekdo chtel zdolat Nordkapp, nebo jel jinam okolo Oslo ....je vitan doplnit zasoby vody spanku, cerstveho vzduchu a pod... :hand

Diky Ales
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: DEFENDER - NORSKO

#2 Příspěvek od cyril » 23 úno 2014 22:13

Td4 topi dobre, ale pokud nerozdelas palubku a neopravis blbe vymyslenej vzduchovod (mopadzi popise jak na to), tak bude spolujezdci zima a ty se upeces. Topi to totiz hrozne moc nerovnomerne. Zimni starty mam se svou td4 dobry, ale kdyz ho nenecham trochu ohrat tak se nekdy rozkucka nebo uplne chcipne. Ale to je nejspis ne-kvalitou blby cesky nafty. Jinak co se tyce zimnich startu a funkcnosti topeni, tak mi nejlip funguje 300tdi. (Td5 nemam) Spis si ale myslim, ze je dulezitej stav karoserie a tesneni ve dverich, aby teplo, ktery auto vyrobi, neutikalo ven a zima nelezla dovnitr. Nejhur na tom budou auta bourana - kriva a ty, co maj spatne tesnici gumy. Preji stastnou ruku pro volbe. P.S. I v mrazech (nejvic jsem zatim jel v -20) jezdim ve svy tdi v tricku. V td4 jsem v poradny zime jeste asi nejel, ale kdyz jsme se ted v lednu vraceli z Tuniska pres Alpy, jel jsem taky jen v tricku. Ale -25 teda urcite nebylo. Mozna tak kolem nuly.

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#3 Příspěvek od AlesNorway » 23 úno 2014 22:30

.. dekuji za tak rychlou reakci :) no jelikoz to bude jen pro dva lidi / zadni sedacky nebudou/ tak si se spolujezdcem zatim moc trapit hlavu nebudu...tedy upravit hadice vyvodu vzduchu... no pekne hned ze startu do monterek ..... jelikoz jsem narazil na dve auta, ktere jsou totalne standartni nejsou ani upravene a historie offroad jim nic nerika, pocitam, ze tam jeste nepotece,nepofouka a nebudou skrizene jak stodoly... Je to preci jen muj prvni Defender, tak jsem radeji sahl sice po starsim, ale s pul rocni zarukou..kdyby se neco naslo zasadniho...kazdopadne dekuji... o tech dverich jsem tu cetl, mam v pameti ...a koroze je jasna.....sice se soli jen hlavni tahy ale preci jen nejakou zimu uz ty auta jezdily..... tak ze uvidime... snad se podari videt je tento tyden.... pro zajimavost tady jsou.....

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=46675310

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=46597277


Cenou radim se moc nezaobirat, reknete ze jsem blazen.....ale jina moznost tu bohuzel neni....a import se proste nevyplati vyrazne....

Diky za info :)
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: DEFENDER - NORSKO

#4 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 24 úno 2014 10:34

Ahoj, TD4 má se starty kolem -20 problém. D3 ještě v pohodě startuje, TD4 už ne. Nejen moje zkušenost....

Tom

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEFENDER - NORSKO

#5 Příspěvek od MadTom » 24 úno 2014 11:28

Mám Pumu, tedy motor 2,2TDCi v Mondeu a nějak jsem nepozoroval problém v zimě. Pouze asi už to bude chtít vyměnit baterku - je tam nejspíš originál od roku 2006. To že to o trošku déle točí je vlastnost všech common railů - musí si to natlačit tlak do zásobníku. TD5ka je v tomto o kousek lepší. Druhá věc je mít dobré, tedy nejenom funkční, žhaviče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: DEFENDER - NORSKO

#6 Příspěvek od cyril » 24 úno 2014 13:31

Tomas K (tkala) píše:Ahoj, TD4 má se starty kolem -20 problém. D3 ještě v pohodě startuje, TD4 už ne. Nejen moje zkušenost....

Tom
Souhlas Tome. Discovery 4 chytá i v -28°C úplně hned. Pouze se trochu po natočení třese.

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#7 Příspěvek od AlesNorway » 24 úno 2014 14:40

Skvele, dekuji za infa, je tedy cele leto cas se na zimu pripravit :) a asi i tu termosku do zalohy :)
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEFENDER - NORSKO

#8 Příspěvek od MadTom » 24 úno 2014 14:46

No a k tomu topení u TD5ky - sice jsem toho moc nenajezdil, ale když bylo venku okolo 10stC, tak jsem měl topení po chvilce stažené skoro na minimum. Když se podaří, aby do Defa moc neteklo nebo nefoukalo, tak to topí dost. Druhá věc je, že co jsem jezdil s Discovery2 TD5 tak v zimě po ránu, kdy jsem to měl z Hluboček do Olomouce cca 15km kolem vody, tedy lehce z kopce a celou dobu v obci, tak se to prostě neohřálo a netopilo. Ale úplně stejně se chovala všechny naftová auta. Benzínové se ohřála trošku dřív. Na zimu buďto nezávislé topení a zatopit si předem, nebo aspoň vyhřívání sedaček, ať člověku nemrzne zadek. A ve velké dodávce, jsme dávali silnej závěs za přední sedadla, aby se vytopil předek rychleji. Ale tam zadek byl jenom plech, bez izolace, takže doopravdy zima.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#9 Příspěvek od AlesNorway » 24 úno 2014 15:20

jjj. to je mi jasne....jine auto nez bez bufika a vyhrivanych oken nebrat..to uz vim...jeste se tu montuje ohrivac vody, ktery drzi vodu a i teplotu motoru prez noc a je to pripojene k baraku na sit... to uz mam take objednane.... Spise mi slo o to jak je to pri jizde....treba kdyz si vemu volno dva dny a vyrazim s tim na zimni rekneme mini expedici vice na sever, kde tech -30 je urcite.... Videl jsem na Youtube, ze par blaznu podniklo vylety na Nordkapp v lednu nebo Island, ale z videa je patrne, ze jednou rukou ridili a druhou drzeli skrabku na snih a skrabali za jizdy bocni okna zevnitr ........... :think
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEFENDER - NORSKO

#10 Příspěvek od MadTom » 24 úno 2014 16:56

To elektrický ohřívání je super věc, kamarád byl dlouhodobě pracovně ve Finsku a říkal mi, že tam jsou zásuvky normálně na ulicích a elektriku se z nich neplatí. Ale je pravda, neměl Defendera.
Jinak tuším do Série to byl originál doplněk a do Defa by to určitě šlo doplnit - dodatečnej výměník topení, nejlépe s ventilátorem, někde za zadníma sedačkama. Pokud se ohřeje motor, tak by to už něco vytopit mělo, za předpokladu, že do auta nebude moc táhnout.
Já stavím Def 130 wagon, kde za sedačkama ve druhé řadě bude místo pick-upu cca 1,9m dlouhá kabina - podobná jako ve 110, ale delší, a tam o tomto doplňkovém výměníku docela uvažuju, ale jenom proto, že auto je veliký.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#11 Příspěvek od Miloš II » 24 úno 2014 17:21

Do těchle končin bych to viděl takhle....Miloš II
Přílohy
topeni1.jpg
topeni1.jpg (52.33 KiB) Zobrazeno 11020 x
topení2.jpg
topení2.jpg (59.18 KiB) Zobrazeno 11020 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#12 Příspěvek od AlesNorway » 24 úno 2014 17:58

:rofl :rofl :rofl
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#13 Příspěvek od AlesNorway » 24 úno 2014 18:11

jj presne tak to funguje..... tady je inspirace, jak to provozujeme v zime v autech i s dobijenim baterie, tak ze rano je to v pohode na svetr pouze. U Defendra kdyz je baterie pod sedackou to dobijeni asi neni nutny, protoze baterka je relativne v teple myslim...


http://www.youtube.com/watch?v=ksHWxU9hcRY
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#14 Příspěvek od AlesNorway » 24 úno 2014 23:26

dobre.... dotaz do pranice.... pokud by jste mel nekdo sanci vyberu.....r.v.2007, 150 000km, sahli by jste po Discovery 3 nebo Defender 2.4 Puma ? Potrebuju jen utvrdit, ze pro me podminky toho Defender vydrzi vice :) Diky za nazory .
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: DEFENDER - NORSKO

#15 Příspěvek od cyril » 24 úno 2014 23:55

AlesNorway píše:dobre.... dotaz do pranice.... pokud by jste mel nekdo sanci vyberu.....r.v.2007, 150 000km, sahli by jste po Discovery 3 nebo Defender 2.4 Puma ? Potrebuju jen utvrdit, ze pro me podminky toho Defender vydrzi vice :) Diky za nazory .
Jestli budes jezdit prevazne po silnici, tak si kup klidne Disco3. Jestli nejsi moc velkej vzrustem a jde ti o stylovku, tak Defender td4. Terenne rekreacni vlastnosti maji obe auta hodne podobne, Defik si bude dele drzet cenu. Elektronika zhruba stejna (az na mechy a alektricke spery u D3) v zime se bude lepe chovat motor D3. Ale Defik je Defik......stejne si to nakonec musis rozhodnout sam. Co je tvemu srdci bliz vyhraje. Blbost neni ani jedna moznost.

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#16 Příspěvek od AlesNorway » 25 úno 2014 00:18

diky.. jde mi taky o naklady samozrejmne... ja D3 ani Pumu neznam, proto bych chtel znat nazor pri tolika km zda ty naklady uz nejsou patrne znat... odpada tu u defika rozvody napr, ne? coz u D3 je pry pekna pakarna 2 remeny, hlavne ten zadni... slysel jsem o prasklych krytech u napinaku D3, osobne mam paniku z automatu po zkusenostech z poslednich aut... Ale to srdce je jasne u Defika.... o tom zadna..... pripada mi ze ten Defik bude mit jeste vetsi dusi jak ho prestanou delat :)
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#17 Příspěvek od erik » 25 úno 2014 00:33

Mám D3 a Defika.
V D3 jezdím ze ženou.... a v Defíkovi se psem... :idea:
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
AlesNorway
Příspěvky: 143
Registrován: 23 úno 2014 20:44
tel.: +47/96678442
auto: Disco II 2003 TD5
Bydliště: Norway - vysoko v lesich
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#18 Příspěvek od AlesNorway » 25 úno 2014 01:02

dobra kombinace :)
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DEFENDER - NORSKO

#19 Příspěvek od Benjamin » 25 úno 2014 08:51

erik píše:Mám D3 a Defika.
V D3 jezdím ze ženou.... a v Defíkovi se psem... :idea:
:yes
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: DEFENDER - NORSKO

#20 Příspěvek od Stavros » 25 úno 2014 09:43

Ja bych si tedy do takovych oblasti, kde je velmi casto -25 C urcite naftak neporidil a jeste k tomu ne LR. Ono je neco jinyho, kdyz u nas je jednou za zimu -20 a vsichni kolem toho chodej a spekulujou jestli to natocej a kdyz v tom Norsku je to skoro normalni teplota. Budes se s tim jenom trapit a porad kolem behat.
U benzinaku proste tolik veci neresis, spotreba te vyjde temer na stejno.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Odpovědět