Defender 90 výroba rámu/ šasí

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Defender 90 výroba rámu/ šasí

#1 Příspěvek od čuník » 22 úno 2014 08:34

Chci si vyrobit rám na Defendera 90, ale nikde se nemůžu dopátrat z jak silnýho plechu to vlastně dělají. Nebo jestli to už někdo vyráběl ,tak jaký jsou zkušenosti atd ? Taky sháním gumový manžety na nápravy , jestli se dají tady koupit.
Naposledy upravil(a) čuník dne 07 bře 2014 08:15, celkem upraveno 1 x.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Defender 90 rám

#2 Příspěvek od Jenda » 22 úno 2014 09:18

....tohle je mineno vazne?
Jestli ano, preji hodne stesti. Ty manzety na rej.koule ma napriklad toomich.cz ale ostatni je nejspis budou mit take.
H
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
paldo
Příspěvky: 72
Registrován: 16 říj 2011 13:19
tel.: Honor
auto: Octa 4x4; Forester
Bydliště: Kubíková - okolie Žiliny

Re: Defender 90 rám

#3 Příspěvek od paldo » 22 úno 2014 09:29

akože takýto rám?
Obrázek
"Šoféři land roverů si vzájemně přejí mnoho šťastných metrů."

František Ringo Čech

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Defender 90 rám

#4 Příspěvek od Tonny » 22 úno 2014 14:00

já si myslím, že to je nějaká provokace... :chuckle
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Defender 90 rám

#5 Příspěvek od gibson » 22 úno 2014 15:10

a co tento? :mrgreen:

Obrázek
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 90 rám

#6 Příspěvek od erik » 22 úno 2014 16:00

gibson píše:a co tento? :mrgreen:

Obrázek
:shock:
...to rozepiš pls..

všichni děláte ...tazatel se asi špatně vyjádřil a teď jste ho polekali, že se radši neozve ...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Defender 90 rám

#7 Příspěvek od gibson » 22 úno 2014 16:13

nahodou som pred casom na to narazil a ma tiez ma to zaujalo ;)
http://www.ppcages.com/?page_id=129
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
knedlousek
Příspěvky: 1325
Registrován: 09 led 2011 20:30
tel.: 732 515 067
auto: Def110,D2,Free1,RR
Bydliště: Stráž nad Nežárkou

Re: Defender 90 rám

#8 Příspěvek od knedlousek » 22 úno 2014 16:24

Jakej to má asi význam. Napadá mě leda že je to lehčí.
LR Defender 110 Td5 (1999)
LR Discovery 2 Td5 (2004)
LR Freelander 2.0di (2000)
RR L322 3.0 Td6 (2006)
Jeep Willys MB (1944)
Suzuki Samurai (?)

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 90 rám

#9 Příspěvek od erik » 22 úno 2014 16:48

knedlousek píše:Jakej to má asi význam. Napadá mě leda že je to lehčí.
..se lidi pletou..
třeba uvádí, že maji
- Rand Lover
- Ranč Lover
Tŕeba je to nárazník
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#10 Příspěvek od čuník » 07 bře 2014 08:50

Polekal nepolekal , Plech seženu v práci , vypálení CNC plazmou taky , svaření CO též. Jistě že můžu od kšeftmanů koupit za 40tis.-55tis Kč hotový , :Sorry: ale chci ušetřit. Kamarád mě sem nasměroval že se tu prej dozvím know how , no zatím jsem se dozvěděl jenom to how.. .
Jediná inspirace nebo + je , že někdo už rám na Defendera 90 , vyrobil byt z ocelových trubek . Tak jestli jsem blázen, tak jak tu je naznačeno tak alespon nejsem sám :D . Když to jde z extravagantně z ocelových trubek tak proč by to nešlo z ocel.plechu, jako originál
Def trubkový rám  aII.jpg
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#11 Příspěvek od MadTom » 07 bře 2014 09:10

Ale ono to půjde, základní rozměry rámu najdeš v RAVE - tovární servisní příručka. Ale jsou to jenom základní rozměry, určené pro kontrolu, že je rám v pořádku. Zbytek rozměrů, různé držáky a díry pro všechno možné budeš muset někde zjistit. A úplně nakonec - zajistit, aby se ti to při svařování nezkroutilo. Na to se používá buďto jednoúčelový přípravek, ale to má smysl jenom při opakované výrobě, nebo klasické upínání a kontrolování a případné rovnání, když to na první pokus nevyjde.
Můj dotaz - vážně si myslíš že ušetříš? A pokud ano, zkus do této úvahy započítat cenu vlastní práce - třeba 50Kč/h. Já vím že je to těžké, otce v důchodu se toto snažím naučit už několik let, bezúspěšně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#12 Příspěvek od Jenda » 07 bře 2014 09:26

Ten trubkovej ram o par radek vyse,bude ram na nejakej rychlostni special. O jeho tuhosti a vydrzi pochybuju.
Jestli se ti zda za ram tech 40tsc hodne je jen uhlem pohledu :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#13 Příspěvek od DanoDEF » 07 bře 2014 09:31

... ale ved ho nechajte ak ma moznosti nech si zalozi vlastnu temu (vlastne uz zalozil) a nech ukaze svoju pracu budeme len poteseni sikovnostou.
Pochybujem, ze najdes presne miery-dokumentaciu. Väcsinou je to o kutilstve - kopirovani niecoho co uz je vyrobene. Kup si trebars pouzite sasy a skopiruj.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 464
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#14 Příspěvek od mikihran » 07 bře 2014 17:34

Můžu ti prodat jeden 90tkovej z 300tovky za 10tisíc.Jako základ pro další práci je supr.Zachovalý,nebouraný,pouze zadní nárazník na výměnu cca 80liber,"někde na bazoši ho prodává pán za 2500,-".Původní majitel ho ošetřil supr,až na zadek,kde to celé zadekloval gumou,aby netrpěl ,no a stal se pravý opak,že se vodička i bahínko dostalo i tam a krásně tam nevysychalo a uhnívalo.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#15 Příspěvek od VencaZE » 07 bře 2014 21:36

Jeden (svůj) rám jsem vyvařoval a měnil jsem všechny čtyři nosníky karoserie a zadní crossmember, takže trochu vím jak to vypadá i uvnitř rámu. Pokud by o opravdu někdo chtěl sám vyrábět, tak je třeba si uvědomit že nejde jen o to okopírovat vnější rozměry. Rám má totiž uvnitř řadu výztuh a to jak podélných, tak i příčných (tam kde jsou šrouby). I já si myslím že se výroba podomácku nemůže vyplatit jak časově, tak s ohledem na funkci. To je fakt lepší opravit starý nebo rovně koupit nový.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#16 Příspěvek od dava » 07 bře 2014 22:16

No podle mě pokud bude mít co kopírovat tak to udělá snadno , jestli má dílnu. Jediný, co vidím jako náročný je ten ohyb podélníků, kterej se původně lisuje jako celek v U profilu a následně vaří půlky k sobe. Svar je středem spodní a horní hrany, navíc je to přesazené, nenese velké namáhání. To se rozumně v malý dílně asi nepovede, aby to bylo stejný. Dají se udělat výpalky bočnic těch podélníků a spojit pásovicí , ale svary ponesou většinu zatížení.

Vyrábět to jako origo je škoda, ta trubková příhradovina bude daleko lepší, lehčí a tužší. Proč to nedělají ve fabrice rovnou je jasný, není to o tom že plácne lis a pak se to sesadí. Ale ten na fotkách je podle mě špatně, podélně dobrý, příčně asi nedobrý

Kompromisem k lepšímu by mohl být I profil na stojině odlehčený kulatými dírami, zhruba v duchu toho, jak jsou na fotkách udělaný ramena. Technologicky je to jednodušší, pálení míň, pevnostně podobný nebo spíš tužší než origo , ale hlavně perfektně udržovatelný, žádné uzavřené prostory. Bez problémů to žárově nazinkují, třeba v Signum Hustopeče. Síla materiálu bude muset být proporcionálně větší než u origo plecháče, takže i odolnost proti korozi lepší i bez zinku (menší plocha povrchu - koroze na cca stejný objem materiálu)

Chtělo by to výpočet původního rámu a podle něj se chytit, to považuju za docela důležitý, aby bylo dodržený správný nebo vylepšený kroucení atd.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#17 Příspěvek od čuník » 07 bře 2014 23:14

Podélníky jsou orig. ze 2 půlek , ale ty výlisky by byl velký problém, tak že chci to udělat tak jak to bylo na starých Land Rovrech , tj. vyřezat bočnice a pásovina dole a nahoře . Nejdřív vše zheftovat a pak postupně svařovat a ještě to mít pro sichr zafixovaný k pořádný traverze aby se to nemohlo kroutit. Až budou podélníky hotový , tak k podlaze přišroubuju dvě pořádný traverzy -I 300mm srovnaný do roviny vodní vodováhou a na ně naheftuju oba podélníky . Pak už by se to postupně komletovalo v tomto "přípravku".
Ten trubkový rám nemusí být vůbec špatný ,pokud to bude dobře provařený , Trubky odhaduji že budou o prům .70mm což je šířka orig. podélníků , Spíš vidím problém to dobře a stejně naohýbat,
Kdyby někdo měl totálně odepsaný rám ,/za cenu šrotu ,nebo tak nějak/ tak bych o to měl zájem , jako mustr .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#18 Příspěvek od dava » 07 bře 2014 23:35

:lol: vybral sis docela blbý auto, jak tak koukám na ten rám, je docela složitej - výsledek dlouholetých předělávek a modernizací
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#19 Příspěvek od čuník » 08 bře 2014 20:50

Ten trubkový se mi docela líbí , ale bude proti plechovýmu docela výrobně komplikovaný , taky to není letile ověřený provozem. Okopírovat ten klasický bych měl asi zmáknout .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#20 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 09 bře 2014 10:40

Mi to přijde celkem reálný a držim ti palce, těch rozměrů, který budeš muset udržet v nějaké rozumné rozměrové toleranci, případně v rovině je jen pár - a jak už bylo zmíněno jsou zmíněné v rave v tolerancích křivosti rámu. Jinak je to šumák. nápravy jsou tuhé, kardany poddajné, tak je skoro jedno jak to dopadne.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Odpovědět