Defender 90 výroba rámu/ šasí
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
original rám je z 3mm plechu, dělat to z tlusčího je zbytečné.. osobně si myslím že dělat kopii originál rámu v domácích podmínkách je finanční, časovej i kvalitativní nesmysl... doma vyráběný rám my dává smysl pouze u stavby nějakého závodního speciálu kde si budu chtít předělat nějaké držáky, vyztužit úchyty apod... ale každé práci držím palce a budu se těšit na fotkymeresjev píše:Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
nemyslel som uzavrety profil, ale otvoreny U profil...
a je original z trojky? uz si celkom nepamatam, ale ked som varil ram na defovi, tak som mal pocit desneho papiera a myslim, ze to bola skor dvojka plech... no hadat sa nejdem...
a je original z trojky? uz si celkom nepamatam, ale ked som varil ram na defovi, tak som mal pocit desneho papiera a myslim, ze to bola skor dvojka plech... no hadat sa nejdem...
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Kdyby se tady daly sehnat tyto komponenty , tak by to pomohlo . jinak bych je musel vyrobit .
3mm plech je dostačující ,/ 2mm plech by byl už papírek -rychle by to prorezlo / dělat to ze silnějšího by šlo hodně do váhy. Jinak opravdu ta přesnost rámu je větší či menší tolerance . Hlavně udržet rovinnost , aby rám nebyl do vrtule .
3mm plech je dostačující ,/ 2mm plech by byl už papírek -rychle by to prorezlo / dělat to ze silnějšího by šlo hodně do váhy. Jinak opravdu ta přesnost rámu je větší či menší tolerance . Hlavně udržet rovinnost , aby rám nebyl do vrtule .
- Přílohy
-
- Def c.jpg (3.54 KiB) Zobrazeno 9129 x
-
- Def e.jpg (5.57 KiB) Zobrazeno 9129 x
-
- Def f.jpg (4.13 KiB) Zobrazeno 9129 x
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Uvedené komponenty stojí v Anglii 20-30 liber a jsou tady do týdne...
Pořád mně ale není jasný proč nezvolit variantu - koupit za 10 od mikihrana slušný rám, vyměnit zadní X-member za 60 liber, důkladně rám ošetřit a hotovo. To je ještě pořád drahý? To se víc vyplatí si dělat celý rám sám? Do toho bych nešel ani kdybych neměl co dělat a měl zadarmo hromadu plechu...
Pořád mně ale není jasný proč nezvolit variantu - koupit za 10 od mikihrana slušný rám, vyměnit zadní X-member za 60 liber, důkladně rám ošetřit a hotovo. To je ještě pořád drahý? To se víc vyplatí si dělat celý rám sám? Do toho bych nešel ani kdybych neměl co dělat a měl zadarmo hromadu plechu...
Country boy...
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Jasný , tato varianta tu je, zatím to nemá připravený . Když by to vyšlo tak je to vyřešený a výroba by se nekonala.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Pokud nás chceš udivit svým zámečnickým a svářečským umem tak nejschůdnější je sehnat nějakej fest shnilej rám za co nejmíň, zachránit z něj různý držáky atd a zbytek dovařit. Všichni ti tu určitě budou držet palce a pokud se podaří a ukážeš nám nějaký fotky tak ze dočkáš zasloužený pochvaly
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Děkuji za obecnou radu . Pokud o nějakém takovém rámu víš dej mi zprávu . Držet palce mě opravdu hodně pomůže .Trewor - ségra píše:Pokud nás chceš udivit svým zámečnickým a svářečským umem tak nejschůdnější je sehnat nějakej fest shnilej rám za co nejmíň, zachránit z něj různý držáky atd a zbytek dovařit. Všichni ti tu určitě budou držet palce a pokud se podaří a ukážeš nám nějaký fotky tak ze dočkáš zasloužený pochvaly
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Karel tu psal že na mammuťátku bude měnit rám kterej byl tušim i zlomenej?
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 1&start=20
Za zeptání se nic nedáš
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 1&start=20
Za zeptání se nic nedáš
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Ten už je ve šrotu. Jsem ani nepřemýšlel, jestli by šel zachránit.
Mám tam ale asi ještě jeden z 200tdi. Jak vypadá přesně nevím, ale myslím, že až na zadní část (která je tam udělaná z trubky)
byl docela OK.
K odběru v podstatě hned (jenom dorozebrat to auto, kde zadní bouda už není). Cena okolo 5tis.
K
Mám tam ale asi ještě jeden z 200tdi. Jak vypadá přesně nevím, ale myslím, že až na zadní část (která je tam udělaná z trubky)
byl docela OK.
K odběru v podstatě hned (jenom dorozebrat to auto, kde zadní bouda už není). Cena okolo 5tis.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Bylo by možno poslat pár fotek? /jinak ten rám z toho mamutka jak jsem viděl na fotkách ,to by nemělo smysl opravovat,to by bylo nekonečný flikování /
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
¨Tonny píše:original rám je z 3mm plechu, dělat to z tlusčího je zbytečné.. osobně si myslím že dělat kopii originál rámu v domácích podmínkách je finanční, časovej i kvalitativní nesmysl... doma vyráběný rám my dává smysl pouze u stavby nějakého závodního speciálu kde si budu chtít předělat nějaké držáky, vyztužit úchyty apod... ale každé práci držím palce a budu se těšit na fotkymeresjev píše:Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji
tak to je omyl.Podélníky rámu jsou dělaný-lisovaný asi z 2 mm plechu, a pak podélně svařeno, ale dovnitř jsou nahoře nabodovány po celé délce 2 vytvarované uhelníky z 3mm plechu +ruzné rozpěrky a v místech uchycení pér jsou ve spodní části nabodovány ještě 2 krátký uhelníky /asi 1m dlouhý/ . Takže v místech pér vychází síla rámu na 5mm ,ale bohužel plech na plechu, což je příčina koroze . Tak že rám-podélníky dělám z 4mm plechu + výztuhy, ale jiného typu , v žádným případě plech na plech. takže pevnostně i vahově bych se dostal k originálu.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Ja teda osobně každé takové snaze něco vytvořit a nesedět u televize fandim.
Par fotek z moji D1 když jsem ji vyvařoval do par děr jsem strčil fotak.
Ovšem ja osobně bych se do toho z duvodu časové naročnosti asi nepouštěl. Spíš bych se pokusil sehnat za pěkne penize jiny, třeba i horší, a polečil ho, v připadě že by se měl davat do zinku, tak podělně rozřiznout opiskovat povařit, vyvařit, atd.
Par fotek z moji D1 když jsem ji vyvařoval do par děr jsem strčil fotak.
Ovšem ja osobně bych se do toho z duvodu časové naročnosti asi nepouštěl. Spíš bych se pokusil sehnat za pěkne penize jiny, třeba i horší, a polečil ho, v připadě že by se měl davat do zinku, tak podělně rozřiznout opiskovat povařit, vyvařit, atd.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Taky ten vnitřek mám nafoceny - to je téměř stejný rám jako má Def. Ty plechy na sobě je pruser, proto bych to nikdy nedával na žárový zinek, ale raději to doslova pořádně prolejt Resistinem ML a taky dole v rámu vyvrtat tak 2 -3 díry o pr. 20mm aby voda mohla někudy vytíci ven, na to tak nějak v LR asi zapoměli.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
tak se naskytla se koupě staršího rámu ,kde 1/3 rámu je OK, 2/3 je téměř OK-/minimální práce/ ale 3/3 crossmember je klasika- KO ,viz. foto, tudíž oprava. -Výroba nového crossm. atd. z 2,5mm plechu a bude přišroubovaný vč. výztuh .takže v případě poškození snadněji opravitelné.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Jak už tu zaznělo, kdokoliv co něco dělá, zaslouží pocvhalu, ať už se vydá jakýmkoliv směrem, myslim, žes vyrazil celkem racionální cestou... Dotaz: ta orndžovka obsahuje suřík, nebo je to nějakej modernější základ?
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
starý a osvědčený suřík+fermež , jediná snad nevýhoda že to poměrně dlouho schne
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
jjo, nespěchat, dát tomu čas na vpití a uzrání...
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Zastaví ten suřík už rozjetou korozi?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!