Defender 90 výroba rámu/ šasí

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
meresjev
Příspěvky: 50
Registrován: 07 úno 2010 12:07

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#21 Příspěvek od meresjev » 10 bře 2014 23:01

Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji :?:

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#22 Příspěvek od Tonny » 10 bře 2014 23:33

meresjev píše:Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji :?:
original rám je z 3mm plechu, dělat to z tlusčího je zbytečné.. osobně si myslím že dělat kopii originál rámu v domácích podmínkách je finanční, časovej i kvalitativní nesmysl... doma vyráběný rám my dává smysl pouze u stavby nějakého závodního speciálu kde si budu chtít předělat nějaké držáky, vyztužit úchyty apod... ale každé práci držím palce a budu se těšit na fotky :wink:
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

meresjev
Příspěvky: 50
Registrován: 07 úno 2010 12:07

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#23 Příspěvek od meresjev » 10 bře 2014 23:36

nemyslel som uzavrety profil, ale otvoreny U profil...
a je original z trojky? uz si celkom nepamatam, ale ked som varil ram na defovi, tak som mal pocit desneho papiera a myslim, ze to bola skor dvojka plech... no hadat sa nejdem...

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#24 Příspěvek od čuník » 11 bře 2014 08:20

Kdyby se tady daly sehnat tyto komponenty , tak by to pomohlo . jinak bych je musel vyrobit .
3mm plech je dostačující ,/ 2mm plech by byl už papírek -rychle by to prorezlo / dělat to ze silnějšího by šlo hodně do váhy. Jinak opravdu ta přesnost rámu je větší či menší tolerance . Hlavně udržet rovinnost :!: , aby rám nebyl do vrtule .
DEf a.JPG
DEf a.JPG (5.75 KiB) Zobrazeno 9129 x
Def b.jpg
Def b.jpg (3.83 KiB) Zobrazeno 9129 x
Def c [attachment=1]Def e.jpg
Přílohy
Def c.jpg
Def c.jpg (3.54 KiB) Zobrazeno 9129 x
Def e.jpg
Def e.jpg (5.57 KiB) Zobrazeno 9129 x
Def f.jpg
Def f.jpg (4.13 KiB) Zobrazeno 9129 x
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#25 Příspěvek od Rover » 11 bře 2014 09:09

Uvedené komponenty stojí v Anglii 20-30 liber a jsou tady do týdne...

Pořád mně ale není jasný proč nezvolit variantu - koupit za 10 od mikihrana slušný rám, vyměnit zadní X-member za 60 liber, důkladně rám ošetřit a hotovo. To je ještě pořád drahý? To se víc vyplatí si dělat celý rám sám? Do toho bych nešel ani kdybych neměl co dělat a měl zadarmo hromadu plechu...
Country boy...

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#26 Příspěvek od čuník » 11 bře 2014 09:19

Jasný , tato varianta tu je, zatím to nemá připravený . Když by to vyšlo tak je to vyřešený a výroba by se nekonala.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#27 Příspěvek od Trewor - ségra » 11 bře 2014 09:39

Pokud nás chceš udivit svým zámečnickým a svářečským umem tak nejschůdnější je sehnat nějakej fest shnilej rám za co nejmíň, zachránit z něj různý držáky atd a zbytek dovařit. Všichni ti tu určitě budou držet palce a pokud se podaří a ukážeš nám nějaký fotky tak ze dočkáš zasloužený pochvaly :yes

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#28 Příspěvek od čuník » 11 bře 2014 09:46

Trewor - ségra píše:Pokud nás chceš udivit svým zámečnickým a svářečským umem tak nejschůdnější je sehnat nějakej fest shnilej rám za co nejmíň, zachránit z něj různý držáky atd a zbytek dovařit. Všichni ti tu určitě budou držet palce a pokud se podaří a ukážeš nám nějaký fotky tak ze dočkáš zasloužený pochvaly :yes
Děkuji za obecnou radu . Pokud o nějakém takovém rámu víš dej mi zprávu . Držet palce mě opravdu hodně pomůže .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#29 Příspěvek od Trewor - ségra » 11 bře 2014 13:17

Karel :dance tu psal že na mammuťátku bude měnit rám kterej byl tušim i zlomenej?
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 1&start=20
Za zeptání se nic nedáš

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#30 Příspěvek od Sláma Karel » 11 bře 2014 23:50

Ten už je ve šrotu. Jsem ani nepřemýšlel, jestli by šel zachránit. :wasntme
Mám tam ale asi ještě jeden z 200tdi. Jak vypadá přesně nevím, ale myslím, že až na zadní část (která je tam udělaná z trubky)
byl docela OK.
K odběru v podstatě hned (jenom dorozebrat to auto, kde zadní bouda už není). Cena okolo 5tis.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#31 Příspěvek od čuník » 12 bře 2014 09:14

Bylo by možno poslat pár fotek? /jinak ten rám z toho mamutka jak jsem viděl na fotkách ,to by nemělo smysl opravovat,to by bylo nekonečný flikování /
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#32 Příspěvek od čuník » 05 lis 2014 17:01

Tonny píše:
meresjev píše:Ak by som z nejakeho neznameho dovodu mal robit ram ja, tak si dam vyrezat a na ohranovaku vyohybat U profil tak zo 6tky plechu a ten doohybam a dovarim na priblizne tvar tych pozdlznikov + vystuzenia + priecniky... V porovnani s origo ramom, by to mohlo mat tak dvojnasobnu hmotnost, pri troche stastia rovnaku, mozno aj vyssiu tuhost a skoro nekonecnu zivotnost. Ale ci to za tu makacku stoji :?:
original rám je z 3mm plechu, dělat to z tlusčího je zbytečné.. osobně si myslím že dělat kopii originál rámu v domácích podmínkách je finanční, časovej i kvalitativní nesmysl... doma vyráběný rám my dává smysl pouze u stavby nějakého závodního speciálu kde si budu chtít předělat nějaké držáky, vyztužit úchyty apod... ale každé práci držím palce a budu se těšit na fotky :wink:
¨

tak to je omyl.Podélníky rámu jsou dělaný-lisovaný asi z 2 mm plechu, a pak podélně svařeno, ale dovnitř jsou nahoře nabodovány po celé délce 2 vytvarované uhelníky z 3mm plechu +ruzné rozpěrky a v místech uchycení pér jsou ve spodní části nabodovány ještě 2 krátký uhelníky /asi 1m dlouhý/ . Takže v místech pér vychází síla rámu na 5mm ,ale bohužel plech na plechu, což je příčina koroze . Tak že rám-podélníky dělám z 4mm plechu + výztuhy, ale jiného typu , v žádným případě plech na plech. takže pevnostně i vahově bych se dostal k originálu.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#33 Příspěvek od kupec18 » 05 lis 2014 18:24

Ja teda osobně každé takové snaze něco vytvořit a nesedět u televize fandim.

Par fotek z moji D1 když jsem ji vyvařoval do par děr jsem strčil fotak.

Ovšem ja osobně bych se do toho z duvodu časové naročnosti asi nepouštěl. Spíš bych se pokusil sehnat za pěkne penize jiny, třeba i horší, a polečil ho, v připadě že by se měl davat do zinku, tak podělně rozřiznout opiskovat povařit, vyvařit, atd.
Přílohy
uchyceni tlumiču
uchyceni tlumiču
P5180240.JPG
P5180241.JPG

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#34 Příspěvek od čuník » 05 lis 2014 18:44

Taky ten vnitřek mám nafoceny - to je téměř stejný rám jako má Def. Ty plechy na sobě je pruser, proto bych to nikdy nedával na žárový zinek, ale raději to doslova pořádně prolejt Resistinem ML a taky dole v rámu vyvrtat tak 2 -3 díry o pr. 20mm aby voda mohla někudy vytíci ven, na to tak nějak v LR asi zapoměli.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#35 Příspěvek od čuník » 07 črc 2015 12:29

tak se naskytla se koupě staršího rámu ,kde 1/3 rámu je OK, 2/3 je téměř OK-/minimální práce/ ale 3/3 crossmember je klasika- KO ,viz. foto, tudíž oprava. -Výroba nového crossm. atd. z 2,5mm plechu a bude přišroubovaný vč. výztuh .takže v případě poškození snadněji opravitelné.
š0.jpg
š1.jpg
š2.jpg
š4.jpg
š3.jpg
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#36 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 črc 2015 12:44

Jak už tu zaznělo, kdokoliv co něco dělá, zaslouží pocvhalu, ať už se vydá jakýmkoliv směrem, myslim, žes vyrazil celkem racionální cestou... Dotaz: ta orndžovka obsahuje suřík, nebo je to nějakej modernější základ?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#37 Příspěvek od čuník » 07 črc 2015 12:57

starý a osvědčený suřík+fermež , jediná snad nevýhoda že to poměrně dlouho schne
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#38 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 črc 2015 13:02

jjo, nespěchat, dát tomu čas na vpití a uzrání...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#39 Příspěvek od mr-tomas » 07 črc 2015 14:05

Zastaví ten suřík už rozjetou korozi?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

#40 Příspěvek od čuník » 08 črc 2015 08:36

:yes
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Odpovědět