Stránka 2 z 2

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 13 led 2014 06:48
od lopik
pekný obrázok, napadol mi jeden dotaz...
existuje nejaký postup alebo nejaký špeciálny nástroj ako doštelovať tie dve matice?
na bežný vidlicový kľúč je tam dosť málo miesta, navyše je hrubší ako jedna tá tenká matica, takže chytiť to dvomi kľúčmi a zaistiť matice dotiahnutím prosti sebe sa nedá, aspoň teda mne sa to nepodarilo...
ako teda na to?
Obrázek

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 14 led 2014 23:29
od lumberjack
alberth píše:kdybych na tom autě chtěl opravit hned vše, pak bych si mohl zají koupit nové.
po cca 9 měsících vlastnictví LR Def, mohu s čistým svědomím napsat....
mezi dořešením jedné opravy a výskytem další je přesně 14dní
těch 14 dní mám na to abych novou závadu opravil
Promiň, ale pokud sis nekoupil novýho defa, tak jsi na tom prostě jako my ostatní... Nejsem žádnej matematik, ale koupíš si auto +-10 starý za dejme tomu 200 000, pak do něj sypeš peníze po 14 dnech (což nemusí být pravda, třeba podle mýho mustru), ale sypeš. Kolik? Dalších 200 000? To si sice nemyslym, ale pořád si pod polovinou pořizovacích nákladů nového auta, takže???...!!! Kup si nový auto a postěžuj si, jak je vlastně celkem nedokonalý, nebo buď jako my ostatní a u každé opravy a vylepšení svého defendera se usmívej... :mrk

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 19 led 2014 19:28
od alberth
ad lopik - upravil jsem standardní ploché klíče
ad lumberjack - radost mi dělá, na tom četnost oprav nic nezmění. Bylo to jen konstatování.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 20 led 2014 19:45
od MIROFF
Rover píše:U převodovky není výpušťák čtverec, ale velký šroub na myslím 32-ku klíč.

Pokud bychom se bavili jen o olejích tak mně začalo jít řazení o dost lehčeji po nalití oleje od Millers s nano částicemi, má specifikaci MTF 94. Když tě to bude zajímat tak je to EE XSS 10w40. Tyhle nano oleje jsou docela zajímavý, zkouším je v celém autě od motoru po diferáky (samozřejmě různé specifikace podle toho co kam patří) a je pecka co to udělalo s tim jak Def jede a kolik žere... Až na tom najedu víc chci to vyhodnotit a napsat nějaké postřehy...
Ja som pred Vianocami menil motor. olej /300 tdi/ presne za ten typ čo uvádzaš a som príjemne prekvapený. Ako keby som sedel v inom aute. Motor má pružnejší chod a má menej "traktoroidnú" charakteristiku. Spotrebu som nemeral, tak neviem posúdiť. Za cca 600 km bude meniť brácho, tak som zvedavý čo on na to. Menil som aj v diferákoch, ale ten teraz z hlavy neviem či bol nano :-) .
Miro

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 20 led 2014 20:39
od Rover
To jsem rád že to ještě někdo zkusil. Mám ty nano oleje v Defovi úplně všude a je to jako jiný auto, taková hladká, tišší a dynamičtější jízda. Spotřebu teprve vyhodnocují, ale vypadá to zajímavé

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 20 pro 2016 15:14
od Marekdefendere
Ahoj, mám ten stejný problém s řazením jako ty kde můžu najít tu matici? Číhnu na to jeslti se mi to taky nepovolilo. Díky

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 20 pro 2016 21:42
od alberth
vedle brzdového posilovače je ovládání spojky ( po jeho levé straně, blíže k blatníku ). Pod víčkem ( 6x šroub ) je spojkový váleček s hledanou matici. budeš si na to muset přibrousit klíče. místa nemnoho ale než začít výměnou spojky stojí za to začít tam.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 21 pro 2016 11:18
od janci86
Pozdravujem páni,

nájdem to víčko aj u D2 Td5?

Takisto som mal problém zaradiť, ale to bolo spôsobené vadnými gumičkami v pomocnom valci. Samozrejme, problém sa vyskytol v úplne ideálnej situácii - v stúpaní na horský prechod v kolóne. Domov som došiel tak, že som po barbarskom rozbehu na štartér rýchlosti radil bez spojky cez medziplyn.

Najprv som ho repasoval s nejakou sadou gumičiek, ale spojkový pedál mal okrem predpísanej vôle ešte cca 1 cm "mrtvy chod" a až potom ovládal spojku (či to tam bolo predtým to si už nepamätám, keď to fungovalo, nemal som potrebu to pozorovať). Bolo cítiť, že premáham pružinu pedála, ale že neovládam spojku. Valček som vymenil za nový, ale je to to isté. V podstate to samotnej činnosti nijako nevadí, zaradiť ide, ale nepáči sa mi to.

Keď pozerám na obrázok toho otvoreného víčka a na vôľu, ktorá tam môže vzniknúť, ak je to na D2 riešené rovnako, rád by som na to pozrel.

J.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 21 pro 2016 12:53
od MadTom
U D2 žádné nastavovací matičky u pedálu nejsou.
Co se týče pomocného spojkového válce, tak jsem včera jeden měnil na Defu - kapalina postupně protékala skrz válec do spojky. S původním válcem jsme to před 2 týdny jenom odvzdušnil, aby auto jezdilo. S novým jsem se docela vyvztekal - při odvzdušňování je potřeba odvzdušňovací šroub pořádně otevřít, aby bubliny mohly vyletět ven, nejenom pomalu vytéct. Protože jak je vedení směrem dolů, tak se jinak prostě nevyšlapou. Chtělo to kratší klíč, protože jinak jsem s ním mezi rámem a zvonem spojky pootočil jenom málo.
Zítra se snad podívám do toho vyndaného válce, co mu vlastně je.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 21 pro 2016 21:01
od janci86
Je mi jasne, ze toto je tema o defe ale...na d2 ked som mal spojku po vymene valceka zavzdusnenu /zle odvzdusnenu/, vosiel som do najblizsieho servisu po ceste, kde mi ju odvzdusnili pre mna pomerne zaujimavym sposobom.

Napriek tomu, ze som trval na tom, ze predok auta treba dat na zdvihak a az tak odvzdusnit klasickym sposobom, chlapik prisiel s palivovou hadickou, prepojil nou odvzdusnovak brzd a odvzdusnovak spojkoveho valceka, a odvzusnil ju tak, ze pumpovanim brzdy vyhnal vzduch zo spojky do nadrzky. Vraj to tak robi aj na dodavkach od fordu.

Ked videl, ze kukam ako puk, ani odo mna nic nechcel :grin:

Problem s tym nemam, tak to asi funguje :grin:
J.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 21 pro 2016 22:13
od MadTom
No proč ne, prostě tam protlačil kapalinu směrem nahoru. Vzhledem k tomu, že vzduchové bubliny mají snahu stoupat nahoru, tedy ke spojkovému pedálu, tak tento směr je i logičtější. A hlavně se to takto dá udělat v jednom člověku. My jsme to dělali klasicky - jeden šlape na pedál a druhej se stará od odvzdušňovací šroub.
Další možnost je to z toho odvzdušňovacího šroubu vycucnout podtlakem, nebo to přetlakem protlačit od nádobky u hlavního pedálu.
Vždy je to o tom, co se umí a na co je vybavení.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 22 pro 2016 20:16
od Marekdefendere
Děkuji, mrknu na to protože si už nevim rady. Olej jsem dnes měnil v převodovce spojka dělaná před tejdnem (celá sada). Řazení se zlepšilo ale ta jednička a zpátečka furt nic moc. Jako když mi tam nejde jednička tak dám dvojku a zpět na jedničku a uplně v poho. U zpátečky zase na trojku a na zpátečku už v poho. Prostě mi přijde jako když blbě vystavuje spojka. Přotom je uplně nová. :?

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 11 led 2017 10:54
od nios
prave mi zacalo robit to iste.....najprv som dolial kapalinu do systemu spojky....ale nepomohlo....cize odchadza spojka asi....

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 11 led 2017 11:02
od MadTom
Jestli jsi doléval do spojky kapalinu, protože tam nebyla, tak to máš možná i zavzdušněné. Takže než hodíš flintu do žita, tak zjistit, kde se kapalina ztratila, odvzdušnit, případně opravit - já jsem teď u jednoho Defíka měnil spodní spojkovej váleček - ten původní tekl směrem do spojky. Venku to nebylo nikde vidět.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 12 led 2017 10:59
od nios
MadTom píše: 11 led 2017 11:02 Jestli jsi doléval do spojky kapalinu, protože tam nebyla, tak to máš možná i zavzdušněné. Takže než hodíš flintu do žita, tak zjistit, kde se kapalina ztratila, odvzdušnit, případně opravit - já jsem teď u jednoho Defíka měnil spodní spojkovej váleček - ten původní tekl směrem do spojky. Venku to nebylo nikde vidět.
praveze mi netecie smerom von....(okrem oleja, ale to musiiiii).....ok zdvihneme a pozrieme spodny valeček???

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 12 led 2017 11:23
od MadTom
U toho Defa co jsem řešil to taky nebylo nikde poznat. Až jsem vyšrouboval zátku na spodku zvonu spojky, tak bylo jasno. Případně povolit šrouby co drží spodní váleček - tak to taky začalo hned vytékat.