Stránka 1 z 2

Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpátečka

Napsal: 09 led 2014 09:34
od alberth
Zdravím prosím o radu... co můžu čekat že začalo odcházet. Začalo jít špatně zařazení 1st a zpátečky. Ostatní rychlosti OK. Pomahá 2st pak 1st, případně 3st pak zpátečka. Děkuji Albert

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 10:02
od MadTom
A jakej máš v té převodovce olej? Ona docela potřebuje MTF94 co je u ní specifikovanej. Mě po výměně za tento olej začal převodovka chodit lépe.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 10:23
od alberth
ten se měnil v LR Ostrava před cca 10 měsíci /10tkm. Věřím, že tam kluci dali co měli. Je pravda, že čím nižší teplota, tak s řazením zápasíme výrazně více. Po zahřátí se řazení zlepší. Problém s 1st a zpátečka je poslední tři týdny, jedno zda +10st nebo 0st. Spojka neprokluzuje a rozepínání zřejmě rovněž OK, při řazení rychlosti rychlosti při rozjezdu auto necukne.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 10:34
od Hanys_a_Kaca
Bych zkontroloval v jaké kondici je ten olej, tedy buď vypustit spodem nebo auto lehce nahnout a zboku dolevacim otvorem, originalne je tam zatka na torx55, tak jestli ho nemaáš tak spodem, tam je snad normalne ctverec. Jestli z toho poteče něco jiného než zlatavy olej, tak ho vyměnň zas a ohlidej si, co tam dáš.
A spojku dělal kdy, kdo, a jakou tam dal a měnil i setrvák? Každá nepřesnost chodu spojky to řazení zhoršuje. ještě bych zkusil jak to ředí bez spojky, ale zrovna u jedničky a zpátečky se to zkouší trochu blbě, teda na svým autě bych to udělal, ale těžko t někomu doporučovat. Taky mužeš zkusit alespoň chod s rozvodovkou na neutral (mezi normalnima rychlostma a redukci).

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 10:53
od alberth
kouknu na to přes víkend, je to to nejjednodušší co proto mohu udělat

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 11:42
od Rover
U převodovky není výpušťák čtverec, ale velký šroub na myslím 32-ku klíč.

Pokud bychom se bavili jen o olejích tak mně začalo jít řazení o dost lehčeji po nalití oleje od Millers s nano částicemi, má specifikaci MTF 94. Když tě to bude zajímat tak je to EE XSS 10w40. Tyhle nano oleje jsou docela zajímavý, zkouším je v celém autě od motoru po diferáky (samozřejmě různé specifikace podle toho co kam patří) a je pecka co to udělalo s tim jak Def jede a kolik žere... Až na tom najedu víc chci to vyhodnotit a napsat nějaké postřehy...

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 11:58
od Hanys_a_Kaca
Jó, Rovere máš pravdu, nepamatuju si to, protože to je "normální a lidsky překonatelný" narozdíl od toho torxe55 - :punch

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 12:06
od alberth
def má 186tkm, spojka bude původní a vše okolo
vyzkoušet s neutrálem na rozvodovce je dobrý nápad, díky

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 12:17
od MadTom
Ten Torx55 je pěkně zákeřnej - zvlášť když ho člověk nemá a zjistí že ho potřebuje ve chvíli, kdy už je olej z převodovky vypuštěnej. :Ja blb:

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 12:22
od dava
MadTom píše:Ten Torx55 je pěkně zákeřnej - zvlášť když ho člověk nemá a zjistí že ho potřebuje ve chvíli, kdy už je olej z převodovky vypuštěnej. :Ja blb:
:lol: JJ, od jistý doby napřed povoluju nalejvák a pak teprve vypoušťák, dostkrát se to vyplatilo

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 13:22
od VencaZE
Já mám prevovodovku sice o hodne starsi, ale po generalce. Nesla mi radit jednicka když bylo auto v pohybu. Za klidu jakz takz "s rozbehem". Byl jsem z toho dost rozladenej, ale nakonec jsem zjistil ze problem je v nepresne kulise. Totiz když posunu paku doleva na doraz a chci zaradit jednicku, tak ona v tehle pozici proste neni. Mám ji asi centimetr zpatky smerem k neutralu, pak jde normalne zlehka. Zjednodusene, poloha radici paky neodpovida poloze, kde jednicka skutecne je. Nemas to podobne ?

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 21:30
od alberth
V autě jezdí převážně má žena, tak jsem ji to teda dnes ukrad ať se s tím projedu.
Spojka spíná v podstatě ihned při povolování spojk.pedálu, vypadá to na spojku, respektivě její ovládání.
Tam asi budu muset začít, ovládání spojky. A doufám, že u toho skončím.
Díky za rady Všem.

Mimochodem... v neutrálu na rozvodovce a nebo s vypnutým motorem řadí perfektně.... můžeme couvat. Po dnešních 100km už nejde s nastartovaným motorem zařadit zpátečka vůbec.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 09 led 2014 21:47
od Hanys_a_Kaca
Upřímně si nemyslim, že to bude v převodovce, jak píšu já i ostatní, může to bejt ledasčems okolo, ale i kdyby náhodou ta převodovka, mám jednu navíc. Ale začal bych funkcí spojky, jestli to jde za klidu snadno, bude to na 99 procent ve spojce.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 10 led 2014 00:00
od lumberjack
alberth píše:Zdravím prosím o radu... co můžu čekat že začalo odcházet. Začalo jít špatně zařazení 1st a zpátečky. Ostatní rychlosti OK. Pomahá 2st pak 1st, případně 3st pak zpátečka. Děkuji Albert
Nechci strašit, ale když mě šlo špatně řadit 1 a R, tak to byla předzvěst spojky. Teda spojka nakonec byla ještě provozuschopná, ale byl tam nějakej vyvaklanej mezičlámek nebo bazmek, kulisa čico a eliot mi to opravil i s novou spojkovou sadou... Začalo to tak, že nešla řadit 1 a došlo to k tomu, že bez vypnutýho motoru jsem tam tu rychlost nedostal. Ale ty kilometry, cos nahodil s původní spojkou, by tomu odpovídaly. No je to jedna z mnoha možností :mrk

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 10 led 2014 10:23
od Hanys_a_Kaca
To neni o strašení, jestli má auto skoro 200 tisíc s první spojkou, takbych to dal do kategorie udržba a ne závada. Nová spojka to vyřeší skoro určitě, spíš bych uvažoval jestli po 200 tisících vyměnit i setrvák, teda byl bych pro, ale není zadarmo, bohužel.

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 10 led 2014 10:35
od alberth
rád bych vydržel do 200tkm zatím pouze s opravou ovládání spojky
V 200tkm chci vyměnit spojku i se setrvačníkem, revizi rozvodovky a repas převodovky a na chvíli bude klid

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 10 led 2014 10:57
od Hanys_a_Kaca
kdybys to auto chtel ve 200tkm vyhodit, tak bych chápal, že to chceš odkládat, ale jinak bych to udělal hned, ikdyž def určitě odjede hodne i bez spojky, když budeš šikovně parkovat, nemusíš řadit vůbec, nech si tam trojku, s dobrou baterkou se rozjedeš na startér a dá se na ní jet i kilo. :bandit

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 10 led 2014 11:10
od alberth
kdybych na tom autě chtěl opravit hned vše, pak bych si mohl zají koupit nové.
po cca 9 měsících vlastnictví LR Def, mohu s čistým svědomím napsat....
mezi dořešením jedné opravy a výskytem další je přesně 14dní
těch 14 dní mám na to abych novou závadu opravil

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 10 led 2014 12:20
od Hanys_a_Kaca
S tím intervalem 14 dnů nic neuděláš, tak je to auto zkonstruovaný, jde jen o to si co nejvíc užít ty dva týdny, kdy (skoro) všechno funguje. :Pohoda:

Re: Defender TD5 2002, převodovka,zhoršení řazení 1st + zpát

Napsal: 12 led 2014 18:12
od alberth
zatím vyřešeno, povolené matice, viz.foto
stav je ale na repasi
díky všem za rady