Stránka 1 z 2

Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 24 říj 2013 08:37
od MOPADŽI
A tady můžeme psát vše o motoru 2,4 z Tranzita ...
U několika motoru v Německu, se objevila závada - prasknutí napínáku rozvodového řetězu, který je z plastu.
"Někdo" ho začal vyrábět jako odlitek z asi duralu s následným opracováním. Zatím se mě nepodařilo zjistit kdo.
Jestli se to někomu podaří dopátrat dejte to sem. Asi si dva pak pořídím pro jistotu do regálku :hmm
15441192ex.jpg
15441193cn.jpg

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 24 říj 2013 10:54
od cyril
To by ale možná chtělo vyměnit ještě dřív, než vodící šína praskne. Protože si nejsem jist, jestli se náhodou tenhle motor v případě přetržení rozvodů nepotká. Takže tu sadu hned vezmi 2x...:-).

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 25 říj 2013 11:06
od MOPADŽI
Vypátráme kdo to kde odlévá/vyrábí a objednáme :nod

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 25 říj 2013 12:07
od Miky_CZ
to mi vysvetlete ze ten retez pri tom dreni o ten plast nedela rachot?

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 25 říj 2013 12:30
od Hanys_a_Kaca
myslíš, že nedělá? Ne ale vážně, proč by dělal? Řetěz nemá články do osmiček, jako na kole, jeho vnější obvod je prakticky spojitý. Náběh a odběh je téměř po tečně a jinak se klouže pěkně po mastným, ta napínací kolmá síla se na tom oblouku celkem roznese. Tendle kluzný styk není o nic větší peklo, než valivý styk na ozubení mazi ozubenými koly nebo na styku ozubení s řetězem, tam vzhledem k vůlím dochází taky ke smyku (nežádoucímu) a jak nám to fšechno hezky jezdí...

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 25 říj 2013 13:54
od kovář
MOPADŽI píše:Vypátráme kdo to kde odlévá/vyrábí a objednáme :nod
Nechci bejt chlapi za chytrýho, ale samotný hliníkový odlitek nemůže nahradit originál.
Musela by být na něm přidělaná nějaká kluzná vrstva jako se to dělalo dřív.
Ten umělohmotnej je z materiálu, který už tyto vlastnosti má jako celek.
Hliník jako takový by přímý otěr s řetězem moc dlouho nevydržel.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 26 říj 2013 21:49
od MOPADŽI
Nevim z ceho to je. Zatim je jenom ten obrazek vyse a z toho jsem to tak nejak usoudil.
Treba je to jiny plast ?

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 26 říj 2013 23:34
od kovář
O to vůbec nejde, jaký je ten originál napínák plast, když ho chceš nahradit hliníkovým odlitkem stejného tvaru.
Jde o tu styčnou třecí plochu, po které bude běhat ten řetěz a ta přece nemůže být hliníková.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 28 říj 2013 17:29
od MOPADŽI
Jasne, to by to moc dlouho nevydrzelo :wasntme
Ale treba to maji osazeno kluznou vrstvou, treba z bronzu :mrgreen:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 29 říj 2013 09:38
od Stavros
Škoda, ze uz dneska nechce nikdo vyrabet odolna, spolehliva auta. Stary auto je zas uz hodne unaveny atd.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 29 říj 2013 11:24
od Land Jirka
Ten "lepší" napínák jsem kupoval normálně ve fordu, nevím jestli byl lepší, ale žeprý je to modifikovaný typ a chodí jim teď tyhle.
Rozdíl mezi starým a novým byl asi jako na obrázku oba byly plastové :wink:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 29 říj 2013 12:46
od MOPADŽI
Jirko a měnil jsi ho z důvodu že praskl ?
Nebo preventivně, že to zákazník chtěl.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 30 říj 2013 08:00
od Land Jirka
měnil se preventivně na motoru s 250tKm

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 30 říj 2013 08:11
od MadTom
A neměly by se při 250tkm dělat rozvody? I když jsou hnané řetězem.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 30 říj 2013 10:24
od kovář
Land Jirka píše:měnil se preventivně na motoru s 250tKm
V jakém to bylo prosím tě stavu, po těch 250 000?

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 30 říj 2013 10:52
od Land Jirka
měnil se, protože byla dole hlava a tak se udělaly i rozvody, ale ještě by nejaký ten km klidně najely.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 30 říj 2013 20:00
od tatra805
I hope someone can translate this.

The thread on the german forum is controversial as it was started by someone which is offering engine rebuild services.

- not LR nor ford have knowledge of this part being a problem

- the "good" part in the pictures is actually the old model , engines 2007-2008
the "bad" part is the stronger new part used 2008-2009
while the poster stated the opposite
edit: this also means you cannot get the "good" part anymore as it was replaced by the "bad" one. part nr LR004439

- the original poster disappeared after being corrected by the MOD for "hidden advertising" of his business after some members pointed this out

so no worries, it are only those other 237 parts which are defective :yes

:wink:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 31 říj 2013 10:18
od MOPADŽI
To znamená, že u "starých" motorů v pumách 2007-08 je vše v pořádku. (takže můžeme být s Cyrilem v klidu).
Problém je u novějších motorů po roce 2008 ?

Třeba nám to někdo kdo vládne po anglicky lépe, přeloží dokonale.
Mám mezery to se přiznávám :whew

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 31 říj 2013 11:12
od MadTom
Ptal jsem se kolegy co dělá Fordy a není mu znám problém s tím, že by některý z napínáků nebo kluzáků prasknul a tím že by se potkaly rozvody. Nicméně je mu známé, že se tyto plastové části vyjely - byly v nich drážky, a následně to bylo celé trošku hlučnější - ono se totiž změní pouze časování klika-ventily. Na vstřikování to vliv nemá - motor na to, aby udržel správné časování vstřikování nafty má čidla jak na klice, tak na vačce. A časování je tam díky Common rail systému plně elektronické.

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

Napsal: 31 říj 2013 11:34
od tatra805
tak google translate :tmi :
môžete si predstaviť, aké ťažké to bolo čítať celé téma pre mňa :chuckle


Téma na nemeckom fóre je kontroverzný, pretože sa začala niekým, ktorý je ponúka motor prestavať služby.

- Nie je LR ani ford mať znalosti o tejto časti je problém

- "Dobrý" časť na obrázkoch je vlastne starý model, motory 2007-2008
"zlé" časť je silnejšia nová časť použitá 2008-2009
  Spisovateľ uviedol opak
edit: to tiež znamená, že nemôžete dostať "dobrú" časť už tak, ako bol nahradený "zlé" jeden. časť č LR004439

- Pôvodné spisovateľ zmizol po tom, čo bola opravená MOD pre "skrytej reklamy" jeho podnikania po niekoľkých členov na to upozornil

tak žiadny strach, to sú len tie ostatné 237 časti, ktoré sú chybné


:yes