Puma - motor 2,4 Tdci

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Puma - motor 2,4 Tdci

#1 Příspěvek od MOPADŽI » čtv říj 24, 2013 07:37

A tady můžeme psát vše o motoru 2,4 z Tranzita ...
U několika motoru v Německu, se objevila závada - prasknutí napínáku rozvodového řetězu, který je z plastu.
"Někdo" ho začal vyrábět jako odlitek z asi duralu s následným opracováním. Zatím se mě nepodařilo zjistit kdo.
Jestli se to někomu podaří dopátrat dejte to sem. Asi si dva pak pořídím pro jistotu do regálku :hmm
15441192ex.jpg
15441193cn.jpg
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv črc 17, 2008 16:22
tel.: 608777925
auto: mockrát LR
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#2 Příspěvek od cyril » čtv říj 24, 2013 09:54

To by ale možná chtělo vyměnit ještě dřív, než vodící šína praskne. Protože si nejsem jist, jestli se náhodou tenhle motor v případě přetržení rozvodů nepotká. Takže tu sadu hned vezmi 2x...:-).
http://www.cyrilmoto.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.chronoshop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#3 Příspěvek od MOPADŽI » pát říj 25, 2013 10:06

Vypátráme kdo to kde odlévá/vyrábí a objednáme :nod
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4836
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#4 Příspěvek od Miky_CZ » pát říj 25, 2013 11:07

to mi vysvetlete ze ten retez pri tom dreni o ten plast nedela rachot?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 4614
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#5 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » pát říj 25, 2013 11:30

myslíš, že nedělá? Ne ale vážně, proč by dělal? Řetěz nemá články do osmiček, jako na kole, jeho vnější obvod je prakticky spojitý. Náběh a odběh je téměř po tečně a jinak se klouže pěkně po mastným, ta napínací kolmá síla se na tom oblouku celkem roznese. Tendle kluzný styk není o nic větší peklo, než valivý styk na ozubení mazi ozubenými koly nebo na styku ozubení s řetězem, tam vzhledem k vůlím dochází taky ke smyku (nežádoucímu) a jak nám to fšechno hezky jezdí...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

kovář
Příspěvky: 207
Registrován: ned čer 16, 2013 18:21
Bydliště: Polabí

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#6 Příspěvek od kovář » pát říj 25, 2013 12:54

MOPADŽI píše:Vypátráme kdo to kde odlévá/vyrábí a objednáme :nod
Nechci bejt chlapi za chytrýho, ale samotný hliníkový odlitek nemůže nahradit originál.
Musela by být na něm přidělaná nějaká kluzná vrstva jako se to dělalo dřív.
Ten umělohmotnej je z materiálu, který už tyto vlastnosti má jako celek.
Hliník jako takový by přímý otěr s řetězem moc dlouho nevydržel.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#7 Příspěvek od MOPADŽI » sob říj 26, 2013 20:49

Nevim z ceho to je. Zatim je jenom ten obrazek vyse a z toho jsem to tak nejak usoudil.
Treba je to jiny plast ?
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

kovář
Příspěvky: 207
Registrován: ned čer 16, 2013 18:21
Bydliště: Polabí

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#8 Příspěvek od kovář » sob říj 26, 2013 22:34

O to vůbec nejde, jaký je ten originál napínák plast, když ho chceš nahradit hliníkovým odlitkem stejného tvaru.
Jde o tu styčnou třecí plochu, po které bude běhat ten řetěz a ta přece nemůže být hliníková.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#9 Příspěvek od MOPADŽI » pon říj 28, 2013 17:29

Jasne, to by to moc dlouho nevydrzelo :wasntme
Ale treba to maji osazeno kluznou vrstvou, treba z bronzu :mrgreen:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2589
Registrován: stř říj 25, 2006 07:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#10 Příspěvek od Stavros » úte říj 29, 2013 09:38

Škoda, ze uz dneska nechce nikdo vyrabet odolna, spolehliva auta. Stary auto je zas uz hodne unaveny atd.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3071
Registrován: stř lis 29, 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: 5xLAND
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#11 Příspěvek od Land Jirka » úte říj 29, 2013 11:24

Ten "lepší" napínák jsem kupoval normálně ve fordu, nevím jestli byl lepší, ale žeprý je to modifikovaný typ a chodí jim teď tyhle.
Rozdíl mezi starým a novým byl asi jako na obrázku oba byly plastové :wink:
4x4 SERVIS http://www.4x4servis.eu , PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#12 Příspěvek od MOPADŽI » úte říj 29, 2013 12:46

Jirko a měnil jsi ho z důvodu že praskl ?
Nebo preventivně, že to zákazník chtěl.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3071
Registrován: stř lis 29, 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: 5xLAND
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#13 Příspěvek od Land Jirka » stř říj 30, 2013 08:00

měnil se preventivně na motoru s 250tKm
4x4 SERVIS http://www.4x4servis.eu , PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MadTom
Příspěvky: 9804
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#14 Příspěvek od MadTom » stř říj 30, 2013 08:11

A neměly by se při 250tkm dělat rozvody? I když jsou hnané řetězem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kovář
Příspěvky: 207
Registrován: ned čer 16, 2013 18:21
Bydliště: Polabí

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#15 Příspěvek od kovář » stř říj 30, 2013 10:24

Land Jirka píše:měnil se preventivně na motoru s 250tKm
V jakém to bylo prosím tě stavu, po těch 250 000?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3071
Registrován: stř lis 29, 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: 5xLAND
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#16 Příspěvek od Land Jirka » stř říj 30, 2013 10:52

měnil se, protože byla dole hlava a tak se udělaly i rozvody, ale ještě by nejaký ten km klidně najely.
4x4 SERVIS http://www.4x4servis.eu , PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
tatra805
Příspěvky: 21
Registrován: pát srp 16, 2013 14:37
auto: Puma 110
Bydliště: Dol'any - SK

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#17 Příspěvek od tatra805 » stř říj 30, 2013 20:00

I hope someone can translate this.

The thread on the german forum is controversial as it was started by someone which is offering engine rebuild services.

- not LR nor ford have knowledge of this part being a problem

- the "good" part in the pictures is actually the old model , engines 2007-2008
the "bad" part is the stronger new part used 2008-2009
while the poster stated the opposite
edit: this also means you cannot get the "good" part anymore as it was replaced by the "bad" one. part nr LR004439

- the original poster disappeared after being corrected by the MOD for "hidden advertising" of his business after some members pointed this out

so no worries, it are only those other 237 parts which are defective :yes

:wink:

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#18 Příspěvek od MOPADŽI » čtv říj 31, 2013 10:18

To znamená, že u "starých" motorů v pumách 2007-08 je vše v pořádku. (takže můžeme být s Cyrilem v klidu).
Problém je u novějších motorů po roce 2008 ?

Třeba nám to někdo kdo vládne po anglicky lépe, přeloží dokonale.
Mám mezery to se přiznávám :whew
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

MadTom
Příspěvky: 9804
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#19 Příspěvek od MadTom » čtv říj 31, 2013 11:12

Ptal jsem se kolegy co dělá Fordy a není mu znám problém s tím, že by některý z napínáků nebo kluzáků prasknul a tím že by se potkaly rozvody. Nicméně je mu známé, že se tyto plastové části vyjely - byly v nich drážky, a následně to bylo celé trošku hlučnější - ono se totiž změní pouze časování klika-ventily. Na vstřikování to vliv nemá - motor na to, aby udržel správné časování vstřikování nafty má čidla jak na klice, tak na vačce. A časování je tam díky Common rail systému plně elektronické.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
tatra805
Příspěvky: 21
Registrován: pát srp 16, 2013 14:37
auto: Puma 110
Bydliště: Dol'any - SK

Re: Puma - motor 2,4 Tdci

#20 Příspěvek od tatra805 » čtv říj 31, 2013 11:34

tak google translate :tmi :
môžete si predstaviť, aké ťažké to bolo čítať celé téma pre mňa :chuckle


Téma na nemeckom fóre je kontroverzný, pretože sa začala niekým, ktorý je ponúka motor prestavať služby.

- Nie je LR ani ford mať znalosti o tejto časti je problém

- "Dobrý" časť na obrázkoch je vlastne starý model, motory 2007-2008
"zlé" časť je silnejšia nová časť použitá 2008-2009
  Spisovateľ uviedol opak
edit: to tiež znamená, že nemôžete dostať "dobrú" časť už tak, ako bol nahradený "zlé" jeden. časť č LR004439

- Pôvodné spisovateľ zmizol po tom, čo bola opravená MOD pre "skrytej reklamy" jeho podnikania po niekoľkých členov na to upozornil

tak žiadny strach, to sú len tie ostatné 237 časti, ktoré sú chybné


:yes

Odpovědět