Stránka 23 z 50

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 17 pro 2017 11:00
od Hanys_a_Kaca
Brzdy by piskat mely, to je neco jko svetlo vzado, proste aby se vedelo ze se brzdí, resp. aby se vedelo, ze ridic by rád brzdil, kdyby mu to brzdilo.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 17 pro 2017 12:06
od MadTom
Hanys máš pravdu - aby se vědělo, že by řidič chtěl zastavit, kdyby to šlo. :mrgreen: Mimo město je to k ničemu, ale ve městě, když už se lidi za 130kou neotáčejí sami, tak když to začne pískat, tak se otočí všichni. Alespoň nemohou tvrdit, že je to auto překvapilo. :Pohoda:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 19 pro 2017 22:06
od MadTom
A ještě obrázek té praskliny, co syčí jak naštvanej had.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 26 pro 2017 16:02
od MadTom
Tak jsem využil toho, že dnes nikam nejdeme a hlavně, že tu není sníh a je venku teplo a vyměnil jsem posilovač brzd. S troškou snažení se to šlo i bez odpojování trubek a tedy i bez zavzdušnění hydrauliky brzd. A první test - takhle to asi nikdy nebrzdilo.
A ještě trošku lepší fotka praskliny v posilovači.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 26 pro 2017 16:33
od DanoDEF
... vytecena brzdovka urobila asi svoje.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 26 pro 2017 16:51
od MadTom
To asi ano, ale nebyla to moje brzdovka. Já jsem od koupě na brzdy sahal pořádně až teď před STK. Každopádně - umývat, umývat, umývat, a to hned, jakmile někam brzdovka jenom kápne. Jinak je to jak s tou kyselinou: "Kyselina ta se neptá, tiše žere, tiše leptá".

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 led 2018 20:49
od MadTom
Tak jsem se do toho konečně pustil - začal jsem dělat díry do diferenciálů. K tomu pomalejší převody a uzávěrky. Původně to mělo jít do 130ky, ale to bude na déle, tak zatím poslouží v D2. Velká kola, standardní převody a velmi těžké auto není pro rozjezdy to pravé.
vyvrtat a vyzávitovat se podařilo, teď už jenom objednat chybějící ložiska a může se skládat.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 31 led 2018 09:00
od Land Jirka
Díry tam vrtáš z jakého důvodu? Napadá mě jen přívod vzduchu k uzávěrce

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 31 led 2018 09:11
od MadTom
Přesně tak, kromě uzávěrek tam půjdou převody 1:3,8. doufám, že D2 na kolech 235/85/R16 už nebude tak líná při rozjezdu z místa.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 25 úno 2018 11:04
od MadTom
Tak během čekání na broušení podložky pod ložiska hrušky v diferenciálu jsem se pustil do dalších věcí, do tu čekali. Konečně jsem zprovoznil pískovací bednu, vychytal drobné mouchy a opískoval co bylo potřeba. 2 rozebrané navijáky Warn - oba uvnitř shnilé, takže ze 4 navijáků jsem složil 2. Zbylé dva byly dokonce rozlámané - jeden mechanicky po nehodě, do druhého natekla voda, zmrzla v něm a prasklý byl i železný válec. Ještě že většina dílů je tam záměnných. Pro ovládání uzávěrek jsem uvažoval s využitím kompresoru pro měchy - když už v autě je. Nakonec jsem ale z regálu vytáhnul dvě torza těchto kompresorů a složil z nich jeden funkční, tak tam bude kompresor extra. Na tlakovou nádobu mi Zdeno dovezl obal od starého hasičáku, s testem na 25Barů, i když prošlým, to bude více než dostatečné.download/file.php?mode=view&id=88388htt ... w&id=88392

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 10 kvě 2018 08:03
od MadTom
Navijáky nalakované, ložiska vyměněné, motory vyčištěné a už se točí. Teď ještě vymyslet kam s nimi.
Diferenciály s uzávěrkama a pomalejšími převody složené a seřízené. Včera funkční a tlaková zkouška na stole - uzávěrkují a neutíká z nich vzduch. Takže budou moci jít do auta. Když jsem hledal, čím zatočit diferenciálem, tak po ruce nebyla poloosa, ale jenom vnější část homokinetického kloubu, a náhodou to má stejné drážkování.
Včera po výletu do Polska oprava hadiček od měchů. Nějaká větev na cyklostezce si to rozdala s tlumičem výfuku od kompresoru a trošku pochuchala připojení hadiček k němu. Tak vzít z regálu druhej, trošku méně nemocnej, a vývody hadiček podpořit tavným lepidlem. Tlakové to není, jde jenom o to, aby to neupadlo a do kompresoru se pokud možno nedostával nepořádek. A na druhé straně aby výfuk od kompresoru šel přes tlumič hluku a auto nemělo zvuk, jako kdyby mělo vzduchové brzdy.
Když bude přát počasí, tak dnes a zítra půjdou uzávěrky do auta.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 10 kvě 2018 12:35
od Hanys_a_Kaca
ty seš hroznej metrosexuál, že se ponižuješ k tlumiči výfuku, to je právě super, když si to odfoukne jak tatra, ať je vidět, že to v tom autě žije :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 10 kvě 2018 13:02
od MadTom
To máš pravdu, posledně když jsem zapomněl zapojit hadici od výfuku na kompresoru, tak se mě na to udiveně ptal policajt na dálně východním Slovensku, kde jsme tehdy byli na výletě po stopách banderovců, a našli jsme jenom ty policajty. Hluk by mi nevadil, ale není zrovna ideální aby to sálo nečistoty někde zpod auta, a to se nebavím o vodě. I když výfuk není tak kritický. Ono přes tu plastovou bandasku jde ale oboje.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 11 kvě 2018 18:16
od Martin_H
MadTom píše: 25 úno 2018 11:04 Tak během čekání na broušení podložky pod ložiska hrušky v diferenciálu jsem se pustil do dalších věcí, do tu čekali. Konečně jsem zprovoznil pískovací bednu,.....
Co prosím používáš konkrétně na pískování dílů ?

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 11 kvě 2018 21:45
od MadTom
Dřevěnou bednu s oknem a dvěma rukavicema, obyč pískovací pistoli (nasávací) od Yato, 1 pístový 4kW kompresor Orlík a jako abrazivum jsem si koupil dva 25kg pytle křemičitého písku - nejjemnější frakci, co v Hornbachu měli. Funguje to, ale v plánu je pískovačka s natlakovanou nádobou s pískem. Mělo by to potřebovat méně vzduchu.
Druhá věc co chci zkusit - na velké díly, je pískovací nástavec k wapce - koupil jsem ho od číňana za cca 500Kč i s poštovným.

Jinak včera zadní a dnes přední diferenciál s uzávěrkou a pomalejším převodem je konečně v D2. Je to docela pakárna, co všechno se musí odstrojit a potom nastrojit zpět. Zítra dodělat drobné detaily a odzkoušet. Asi už to i chtělo - v originálním zadním diferenciálu jsem našel kousky železa uštípané špičky zubu z jednoho satelitu, v předním pro změnu něco co vypadá jako stříbřenka zamíchaná do oleje - něco se tam mlelo. Za ty roky to už mělo nárok.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 12 kvě 2018 08:50
od discovery1liptov
Pieskovaci nastavec k wapke?? mas nejaky link?? tome?? sory za plevel..

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 12 kvě 2018 09:22
od Mira 101
Tome,nebo kluci,nechci se do toho plíst ale abrazivní tryskání kdy medium není vzduch,ale voda je dobrá věc,ale hlavně ve stavebnictví a pod.kameny,betony,omítky......co se týká železa,litiny a pod,na co to chcete vy,je problém v tom že dochází k okamžité oxidaci díky té vodě,a je to nežádoucí při dalších postupech antikorozní ochrany,nechci moc kecat,tak jen že to tady čtu,zdarec,at se daří.
Mira

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 12 kvě 2018 10:31
od Rennie
Mira 101 píše:Tome,nebo kluci,nechci se do toho plíst ale abrazivní tryskání kdy medium není vzduch,ale voda je dobrá věc,ale hlavně ve stavebnictví a pod.kameny,betony,omítky......co se týká železa,litiny a pod,na co to chcete vy,je problém v tom že dochází k okamžité oxidaci díky té vodě,a je to nežádoucí při dalších postupech antikorozní ochrany,nechci moc kecat,tak jen že to tady čtu,zdarec,at se daří.
Mira
Musim souhlasit. Videl jsem to ted u zakaznika na slovensku a hned to mělo lisku a spotreba pisku byla dost velka na to ze je na jedno použití

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 12 kvě 2018 20:34
od MadTom
Souhlasím s tím, že to chytne lišku hned, ale existuje na to nějaká chemie, kterou si wapka přicucne místo saponátu a to by to mu mělo hodně pomoci. Protože nemám kde pískovat velké věci co se nevejdou do bedny, tak wapka s pískem je možné řešení. Nepředpokládám, že bych to využíval moc, ale za 500Kč to není zásadní problém. Koupil jsem tohle, ale ještě jsem to neměl čas otestovat: https://www.ebay.co.uk/itm/Pressure-Was ... 2749.l2649

Jinak dnes po celodenním blbnutí dodělána instalace nových diferenciálů a ovládání uzávěrek. Protože v autě už máme skoro všude plno, tak kompresor se vzdušníkem pro ovládání je pod sedadlem řidiče - kompresor je od měchů, vzdušník z malého hasičáku. Funguje to, vejde se to tam. Vedlejší efekt je, že když kompresor fouká, tak celé sedadlo vibruje. :mrgreen:
Vypadá to, že výměna diferenciálů proběhla v poslední chvíli - zadní měl vyštípnutý kus jednoho satelitu, přední má zuby na satelitech popraskané, i když ještě neuletěly. Předpokládám, že z toho byly v oleji kovové šupinky. Navíc protože přední diferenciál při koupi auta moc netěsnil a byla v něm emulze, tak je spodní část obalu pěkně orezlá.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 13 kvě 2018 21:18
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše: 12 kvě 2018 20:34 Vedlejší efekt je, že když kompresor fouká, tak celé sedadlo vibruje. :mrgreen:
To se klidně přiznej a nemusíš se červenat, lidi tomu normálně říkají auto-erotika....