Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#421 Příspěvek od habakuk » 08 lis 2016 10:19

MOPADŽI píše:
Hanys_a_Kaca píše:ani nemusime za moře, prodává se i u nás, nová ruská... http://www.autoquid.com/car-detail/othe ... 71864.html
Nezničitelný stroj !
No co mám kamarády kteří se motaj kolem Buchanek tak by asi neřekli, že je to nezničitelnej stroj. Furt se hrabou v brzdách a seřizují motor. Druhá věc, dělat vlastními koleny deformační zónu bych také nechtěl.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#422 Příspěvek od MadTom » 07 úno 2017 11:32

Tak se pomalu posunuju dál - dostal se mi na stůl kompletně zarezlej naviják Warn, což byl poslední impulz k vyřešení vlastního pískování. Všichni v rozumném okolí, kteří mají vybavení na pískování jemných věcí, jsou trošku drazí a nejsou moc ochotní, i když se jim má platit. Takže jsem pořídil trošku větší kompresor a nějaké OSB desky a bude pískovací box. Pískovat venku na dvoře si ve městě nemohu dovolit. Zatím teda jenom tahám třísky z rukou, ale už se to pomalu rýsuje. Dveře, respektive jejich rám, se dovnitř vlezou.
A druhá věc - nepřesouval někde komplet elektriku co je pod sedačkou spolujezdce doprostřed pod cubby box? Docela nad tím začínám uvažovat. Mimo jiné i proto, abych pod každou sedačku mohl nacpat jednu velkou 100Ah baterku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#423 Příspěvek od mr-tomas » 07 úno 2017 12:05

Až ten pískovací box dotáhneš, tak sem hoď nějaké postřehy. Taky jsem o něčem takovém přemejšlel, ale bojím se toho, že by to stejně nemělo vykon profi pískování co se týče hodně hloubkově zkorodovaných dílů.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#424 Příspěvek od MadTom » 07 úno 2017 12:24

Co jsem si zkoušel, tak je to použitém abrazivu - dražší abrazivum, lepší výsledky. Na pískování hrubých železných věcí mám řešení, kde to stojí rozumné peníze a jsou ochotní. Takže to ně až tak nebolí. Není to ale na plechové díly případně něco z hliníku. A protože jsme stejně limitovanej výkonem kompresoru (25m3 za hodinu), tak mám zatím jenom menší pistoli, a počítám s tím, že to bude prostě trvat trošku déle. Sám jsem zvědavej, jak to půjde.
Dlouho jsem to zvažoval, protože box jako takovej vždy limituje přístup k větším věcem. Nakonec jsem našel řešení - oddělají se boční dveře, nasadí se pytel a věci mohou koukat z boxu. Podtlak od odsávání se postará o to, aby pytel nevybuchnul.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#425 Příspěvek od DanoDEF » 07 úno 2017 15:10

MadTom píše: 07 úno 2017 11:32 Mimo jiné i proto, abych pod každou sedačku mohl nacpat jednu velkou 100Ah baterku.
Budes musiet ten box prehlbit aby sa ti tam vosla batt na vysku teda ak ju nedas na lezato. Ak prehlbis box neskor ta to obmedzi ak by si uvazoval o pridavnej nadrzi na tu stranu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#426 Příspěvek od MadTom » 07 úno 2017 18:42

Tak nějak počítám s tím, že v rámci repase oba boxy prohloubím a hlavně jim udělám rovná dna. Každopádně je to dobrá poznámka k hloubce - já jsem na to ještě nekoukal. Co se týče nádrží - tak 130ka v provedení dlouhej vagon má na bocích a pod druhou řadou sedaček tolik místa, že se problémů s prostorem na nádrže doopravdy neobávám.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#427 Příspěvek od MadTom » 05 čer 2017 19:12

Tak nějak není pro opravy cizích aut čas na svoje, tak jsem na četné dotazy alespoň doplnil fotky u spaní v D2, aby bylo lépe vidět, jak to drží pohromadě rozložené: http://ok2mtm.rajce.idnes.cz/2015_06_01 ... y_a_spani/
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#428 Příspěvek od MadTom » 29 lis 2017 19:24

Vypadá to, že se u nás nic neděje, ale děje. Nejdřív to bylo Disco2, které si vyžádalo trošku pozornosti. Po brodění na vyjížďce na srazu v Zábřehu, kdy natekla troška vody dovnitř, skrz těsnění ve dveřích, jsem chtěl vysušit koberce, opravit povrchovou korozi podlahy a konečně nalepit nový hadr na stropnici. Předpoklad byl týden práce po odpoledních, realita 3 týdny. Stropnice je nalepená, ale je to pěkný prevít. Příště to chce lepidlo ve spreji, velká stříkací pistole není úplně to pravé. A z opravy opdahy se vyklubala prorezlá díra pod pedálama a praskliny ve spoji A sloupku a střechy. Takže nejenom natřít, ale i zavařit. Když se dodělalo jedno, tak přišli archeologové, že mi vykopou díru na základy budoucí garáže. Bohužel vykopali jenom kousek, ale zase zadarmo. Našli nějaké střepy a kost z kuřete. 130ka posloužila pro odvoz vykopané hlíny, vleze se jí tam akorát na jednodenní práci archeologů, ale raději jsem to nevážil a jenom dofouknul kola. Zástěrky to po zemi netahalo.
A nakonec 130 musela na včera na STK, takže proběhla drobná příprava, jako třeba rozhýbat zatuhlé pístky v brzdách, najít rezervu, vyměnit jednu žárovku, a očist VIN na rámu od nánosu vosku, a přelepit ho červenou lepící páskou - aby ho nemuseli hledat.
STK jenom na měsíc, že se hýbe páka řízení na převodce (stačilo dotáhnout, a už se nehýbe), že má zadní stabilizátor vůle v uložení u nápravy - to si budu muset nechat vysvětlit, protože jsem tam žádnou vůli nenašel, tak jsem to rozdělal a gumy jsou jako nové, aby také ne, když jsem je tam před 5 lety dal a od té doby auto nenajelo ani 10000km. Dále že prý teče přídavný tlumič pérování, vyklubal se z toho ten tlumič vpředu napříč, tedy tlumič řízení. Ten jsem před nějakou dobou stříknul voskem, aby přestal chytat lišku, a on tam vosk zůstal. Dále když už jsem našel rezervu, tak ji prý nesmím vozit na zadním sedadle, tak jsem ji přišrouboval na korbu. Snad jim jeden M16 šroub bude stačit, podle mě bych na něm to auto zvednul. Poslední drobnost byl špatně očištěný brzdový kotouč, takže kolísal brzdný účinek. Takže to příští týden zkusíme znovu a uvidíme.
Už alespoň nenapsali, že je prasklá manžeta na poloose, ale zase nepsali, že na autě není pomocný VIN - ten za předním sklem. Chápu, technik byl o hlavu menší než já, hledal ho na druhé straně (holt anglické auto), a nějak ho nenapadlo, aby si nadzvedl stěrač. To jsme si ale vyříkali.
Takže bych řekl, že až na terminologii, ze kterou trošku zápasí, není s STK v zásadě nic nového. Od minulých dvou jsem na autě vlastně nedělal nic.
Přílohy
díru vykopali pěknou, ale nenašli ani kostru z mopeda
díru vykopali pěknou, ale nenašli ani kostru z mopeda
130ka odveze docela dost, ale kdo to má vykládat
130ka odveze docela dost, ale kdo to má vykládat
pořídili jsme větší střešní stan, na Mondeu to nevypadá špatně
pořídili jsme větší střešní stan, na Mondeu to nevypadá špatně
trošku to prorezlo
trošku to prorezlo
to by jeden neřekl, co je v to autě krámů .....
to by jeden neřekl, co je v to autě krámů .....
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#429 Příspěvek od MadTom » 29 lis 2017 19:26

A dostat všechno ven trvá trošku déle, než 2 hodiny, spíš tak celej den. :hmm:
Přílohy
IMG_20171104_130804 resize.jpg
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#430 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2017 16:07

Tak jsem to po telefonu vzdal a jel se zeptat znovu na STK, co jim vadilo. Jednou osobně, když se dělala STK a jednou po telefonu my bylo řečeno, že jim vadí vůle v gumách stabilizátoru na straně nápravy, teď osobně že je to přece jasné, že je to na straně rámu. akorát z vůle 1cm je vůle necelý 1mm v gumě. Ale to není velký rozdíl. A to vše mi řekl jeden člověk. A další závadu, že některé spojovací prvky rámu (šrouby, nýty nebo sváry) nebo výstužné desky jsou zjevně uvolněné, prasklé nebo chybí mi už nebyl schopen konkretizovat - prostě tam závada je, ale popsat ji neumíme. Asi příště budu trvat na tom, aby mi to ukázali. :hmm: Co by po nich člověk taky mohl chtít.
Tak jsem zvědavý, co najdou při opakované technické.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#431 Příspěvek od Mira 101 » 04 pro 2017 16:47

Pěkný,příště jed Tome hned k Pinosovi k Arxu a troufám si tvrdit že ko..tiny řešit nebude.....aŤ to klapne,čus.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#432 Příspěvek od Benjamin » 04 pro 2017 17:11

Koukám, že se nenudíš...nechtělo by to už tu garáž? :yx :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#433 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2017 17:29

Na garáži se pracuje - archeologové vykopali díru na základy, teda alespoň na kousek základů. Když to dopadne dobře, tak v dubnu stavíme.
A na STK - já jsem s nimi byl až doteď docela spokojený - nevymýšleli si ptákoviny. Jsem zvědavej, co bude, až jim to tam přistavím a vyměněnýma gumama uložení stabilizátoru. Měl jsem chuť je jenom "vyvložkovat" kusem trubky, ale ono je to stejně pracné jako to rovnou vyměnit. A hlavně, než se k tomu koncem týdne dostanu, tak už tu snad budou objednané díly na výměnu.
A jestli myslíš takové to malé zelené STK u přejezdu, tak doufám, že už je tam někdo jiný, než ten co vedl servis co tam byl dřív. Do servisu jsem tam jezdil za starým pánem co dělal vstřikovače a vstřikovací čerpadla, ten byl naprosto v pohodě, ale majitel nebo co "to" bylo, byl slušně řečeno dobytek. Po prvním kontaktu s ním jsem příště nadrzo chodil rovnou na dílnu a platil přímo na dílně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#434 Příspěvek od DjALF » 05 pro 2017 08:55

MadTom píše: 04 pro 2017 17:29 Na garáži se pracuje - archeologové vykopali díru na základy, teda alespoň na kousek základů. Když to dopadne dobře, tak v dubnu stavíme.
A na STK - já jsem s nimi byl až doteď docela spokojený - nevymýšleli si ptákoviny. Jsem zvědavej, co bude, až jim to tam přistavím a vyměněnýma gumama uložení stabilizátoru. Měl jsem chuť je jenom "vyvložkovat" kusem trubky, ale ono je to stejně pracné jako to rovnou vyměnit. A hlavně, než se k tomu koncem týdne dostanu, tak už tu snad budou objednané díly na výměnu.
A jestli myslíš takové to malé zelené STK u přejezdu, tak doufám, že už je tam někdo jiný, než ten co vedl servis co tam byl dřív. Do servisu jsem tam jezdil za starým pánem co dělal vstřikovače a vstřikovací čerpadla, ten byl naprosto v pohodě, ale majitel nebo co "to" bylo, byl slušně řečeno dobytek. Po prvním kontaktu s ním jsem příště nadrzo chodil rovnou na dílnu a platil přímo na dílně.
Piňos umí být docela náladovej tak to by odpovídalo :Ale fuuj: a na které stk měli takovej problém s vůlema,že si ani nepamatovali kde jsou? Mě čeká stk někdy kolem března tak jsem zvědavej. Údájně se teď od 1.12.2017 fotí auta i na emisích :rofl
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#435 Příspěvek od MadTom » 05 pro 2017 09:34

Byl jsem na Přerovské. Uvidím, jak to dopadne, ale naštvali mě dost. Zatím to totiž vypadalo tak, že budoucí postup tímto systémem bude - je tam závada, vozidlo neprošlo. A závadu si zjistěte sám, my vám ji konkrétně sdělovat nebudeme. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#436 Příspěvek od Miky_CZ » 05 pro 2017 14:55

ano, uplne ty same fotky ktere se delaji na technicke se musi delat i na emisich
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#437 Příspěvek od DjALF » 06 pro 2017 16:13

Miky_CZ píše: 05 pro 2017 14:55 ano, uplne ty same fotky ktere se delaji na technicke se musi delat i na emisich
Je to tak, dneska jsem byl s osobákem a musí dělat stejnou sadu fotek jak na emisích tak na technické a nemůžou to dělat stejným telefonem - jako nezávidím jim maj docela pakárnu.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#438 Příspěvek od MadTom » 06 pro 2017 17:59

Řekl bych, že za tu pakárnu si mohou sami - neměli podvádět tak okatě. Kamarádi z čech sbírají staré Oktávky, a vím jak se řešilo, než se začalo platit Bursíkovné, aby ty rozebrané vraky zvládli přihlásit a nemuseli to platit. Hledalo se auto stejného typu a stejné barvy. Nikdo si netroufnul řešit STK jenom dálkově. To už je totiž velká prasárna.
Dnes jsem vyměnil obě gumy, co drží stabilizátor u rámu - jedna byla bez vůle, druhá měla vůli cca 1mm do hloubky cca 4mm - takovej jako kužel, a jenom z jedné strany. Ale holt je to 3cm silná guma, tak to pruží docela dost. Snad budou mít zítra na STK radost. Dal jsem tam i nové samojistné matice. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#439 Příspěvek od MadTom » 07 pro 2017 09:41

Tak jsem včera odpoledne vyměnil obě gumy zadního stabilizátoru, co se jim nelíbily. Jedna vypadala jako nová, druhá byla na jednom kraji omačkaná, ale vůli jako takovou to v gumě nemělo - ona je prostě 3cm tlustá, tak to pružilo. Dal jsem nové samojistné matice a dnes ráno to prošlo STK. Vyzvedával to tam otec, tak jsem zvědavej, co bude v protokolu. Ale jestli tam nechali, že na vozidle není pomocný VIN, tak to půjde nechat opravit - dnes je to ptákovina, ale kdo ví co bude v budoucnu a nemá chuť běhat po úřadech a řešit to.
Takže mohu naložit zbytek po výkopech, a na chvilku přestat blbnout venku a konečně se pustit do dodělání velké pískovací bedny. A postupně se vrhnout na dveře a další části auta, které si vyžadují pozornost svářečky a pískovačky. Předpokládám, že při trošce snažení do bedny dostanu i polovinu bulkheadu - druhá bude koukat ven. Všechno větší se bude muset řešit někde externě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#440 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2017 18:36

Tak po úspěšné nedávné STK se ochladilo a začalo se mi zdát, že 130ka nějak málo topí, a chybějící těsnění na spodní straně dveří tomu moc nepomáhají. Tak jsem kouknul, kolik je tam chladící kapaliny a zjistil, jsem, že definitivně přestal držet předchozím majitelem "opravený" vývod pro malou hadičku na expanzní nádobce. A protože druhou nádobku jsem už dlouho měl v regálu, tak jsem ji rovnou vyměnil, dolil kapalinu a nechal motor chvilku běžet, ať se to ohřeje a já si ověřím, jestli cirkuluje voda i skrz topení. Cirkuluje.
A když tak chodím okolo nastartovaného motoru, tak v jednu chvíli slyším takové divné syčení. A protože auto sice brzdí, ale tak nějak nic moc, tak už jsem šel skoro najisto - prasklina v posilovači brzd těsně vedle upevnění hlavního brzdového válce. Když jsem tak strčil prst, tak se lehké syčení změnilo v projev středně naštvaného hada. A já jsem si furt říkal, že to auto nějak moc nebrzdí. Ale ono jak ti ani moc nejede, tak to zase tak nevadí, dokud se něco pořádného nenaloží. Pak už to není úplně ono, ale zase když se o tom ví, tak se jede pomaleji a šetří se nafta. :Pohoda: Teď už jenom koupit druhý posilovač a vyměnit ho. A třeba ty brzdy přestanou potom i pískat. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět