Jizda s ETC

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ivanek
Příspěvky: 3
Registrován: 11 zář 2013 13:46

Jizda s ETC

#1 Příspěvek od Ivanek » 11 zář 2013 14:14

Jake mate zkusenosti s jizdou s vlekem (3500 kg) na kluzkem podklade (snih, blato) do kopce.
Je mozne,ze na zaklade zasahu ETC (pri prokluzu nektereho kola) zustanu i viset ??
ETC zasila cim dal mene vykonu na prokluzujici kolo.
Je tedy lepsi ETC vubec nemit? Tim ale take ABS.
Diky za Vase zkusenosti. Ivan

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Jizda s ETC

#2 Příspěvek od dava » 11 zář 2013 14:31

No, nevím jestli etc zasílá méně výkonu na určitý kolo, myslím že TC jen pomocí brzd klouzavé kolo zatíží,aby se obnovil přenos na ostatní. Při zásahu kontroly trakce se motoru přitíží, jednotka navíc sníží výkon, takže je vhodný tam mít rezervu, čili nižší kvalt a víc plynu třeba
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Jizda s ETC

#3 Příspěvek od Acon » 11 zář 2013 14:37

je to ako so všetkým. Sú situácie, kedy to je na nezaplatenie a niekedy to naserie. No myslím, že práve toto je systém, ktorý funguje viac k spokojnosti vodiča. No ideálnejší je s automatom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jizda s ETC

#4 Příspěvek od habakuk » 11 zář 2013 14:46

Budu psát o DII ročník 2004. Pokud pojedeš po povrchu kdy ti sepíná TC je samozřejmě lepší zavřít mezinápravu tady pokud do terén dovolí. Co jsem vypozoroval tak DII po zamknutí CDL přepíná TC do jakéhosi offroad mód přibržďuje protáčející se kolo, ale nezasahuje snížením výkonu jak to dělají některá osobní auta. Tím pádem to moc neotravuje. Pokud ti ani tento model nebude vyhovovat doděláš vypínač ABS a budeš si to moct ovládat sám.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Jizda s ETC

#5 Příspěvek od dava » 11 zář 2013 15:12

JJ, jsou situace kdy elektronika nestíhá, ale LR používá Wapco, což je podle mě výrobce s největšími zkušenostmi , jejich systémy jsou na většině kamionu a busů v evropě a fungují.
Ale jízda s asistencí je trochu odlišná, je dobrý si to osahat . Moje zkušenost z kamionu s plně elektronickým automatem a brzdama je, že zpočátku se to jevilo divný, ale po zvyknutí si to byla pomoc hodně výrazná. Dalo se s tím sebejistě projet o hodně víc na sněhu, stačilo jen udržet spíš vyšší rychlost a na nic nešahat, dělat větší oblouky a ne moc prudký pohyby, aby to stíhalo reagovat. Ten systém byl tak dobrej, že dokázal podle natočení volantu doladit klouzající soupravu do zatáčky. Samozřejmě byl i v návěsu, nejen v autě.
Ale taky se mi stalo, že v Turecku namokl lesklej asfalt a stál jsem v kopečku v zatáčce, prostě se to zastavilo a už nerozjelo, nepochopil situaci, zajistil brzdu a fertig, seděl jsem tam jak pako a čekal až to uschne. Měl jsem blbě naložíno,váhu jen vzadu a tím jsem si to pohnojil.

To jen pro zajímavost...
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: Jizda s ETC

#6 Příspěvek od Kangaroo » 11 zář 2013 16:35

Pokud jedeš na silnici která je po celé ploše téměř stejně kluzká ETC ti moc nepomůže, ještě horší je to při přejezdu sněhové pláně, to se ti auto zastavuje smrděj brzdy a nikam nedojedeš. Nevím jak u Diska ale u defa TD5 je jednoduché řešení , do serie s pojistkou ABS přidat vypínač. Pokud máš pocit že ti ETC nepomáhá vypneš ABS i ETC. Vypínat i zapínat lze normálně za jízdy. Mám léta a spokojenost. Také to vypínám pokud zavírám ARB uzávěrky.

Ivanek
Příspěvky: 3
Registrován: 11 zář 2013 13:46

Re: Jizda s ETC

#7 Příspěvek od Ivanek » 11 zář 2013 22:12

Diky za Vase zkusenosti.
Predesilam, ze se zajimam o Defend 90 ,model 2011. V servisech me vysvetlovali, ze u novych
modelu NELZE (jak bylo mozno drive) ETC vypinat!! A dodatecne montovat vypinac pry nemohou
( neumi? ). Je tedy lepsi se zajimat o Def. BEZ ETC a tedy bez ABS??
A ted babo rad!

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jizda s ETC

#8 Příspěvek od habakuk » 12 zář 2013 07:04

Každej elektrikář ti to dodělá. Auto stejně budeš mít ze záruky tak co řešit. Předpokládám, že mluvíš o autorizovaném servisu tak na ten se vykašli úplně, je to mnoho jiných lepších servisáků těchto vozidel.
V podstatě do kabeláže od čidla ABS vložíš vypínač a jakmile vypneš vypínač přerušíš signál. ABS hodí chybu a vypne se. Tím se vypne i TC.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Jizda s ETC

#9 Příspěvek od Hubert » 12 zář 2013 14:27

habakuk píše:Každej elektrikář ti to dodělá. Auto stejně budeš mít ze záruky tak co řešit. Předpokládám, že mluvíš o autorizovaném servisu tak na ten se vykašli úplně, je to mnoho jiných lepších servisáků těchto vozidel.
V podstatě do kabeláže od čidla ABS vložíš vypínač a jakmile vypneš vypínač přerušíš signál. ABS hodí chybu a vypne se. Tím se vypne i TC.
No vypnout by to asi šlo tím vypínačem před pojistkou jak to má Kangaroo. (Mimochodem tak to mám i já na DI 300. Protože v terénu ABS dělá spíš neplechu.) Rozhodně ne odpojením čidla. ABS sice hodí chybu ale funguje dál na ostatní kola. Navíc chyba může jít smazat jenom diagnostikou což není příjemné.Chtělo by to el schéma ABS. Jinak je to spíš hazard s častou návštěvou servisu. Ale i to odpojení pojistky může hodit chybu vymazatelnou jenom diagnostikou chce to zkusit. Pro začátek bych vyndal pojistku na ŘJ ABS a vidělo by se. Buď navštívíš servis na vymazání chyby nebo ne.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jizda s ETC

#10 Příspěvek od habakuk » 12 zář 2013 15:00

Hubert píše:
habakuk píše:Každej elektrikář ti to dodělá. Auto stejně budeš mít ze záruky tak co řešit. Předpokládám, že mluvíš o autorizovaném servisu tak na ten se vykašli úplně, je to mnoho jiných lepších servisáků těchto vozidel.
V podstatě do kabeláže od čidla ABS vložíš vypínač a jakmile vypneš vypínač přerušíš signál. ABS hodí chybu a vypne se. Tím se vypne i TC.
No vypnout by to asi šlo tím vypínačem před pojistkou jak to má Kangaroo. (Mimochodem tak to mám i já na DI 300. Protože v terénu ABS dělá spíš neplechu.) Rozhodně ne odpojením čidla. ABS sice hodí chybu ale funguje dál na ostatní kola. Navíc chyba může jít smazat jenom diagnostikou což není příjemné.Chtělo by to el schéma ABS. Jinak je to spíš hazard s častou návštěvou servisu. Ale i to odpojení pojistky může hodit chybu vymazatelnou jenom diagnostikou chce to zkusit. Pro začátek bych vyndal pojistku na ŘJ ABS a vidělo by se. Buď navštívíš servis na vymazání chyby nebo ne.
Na DII když rozpojím přední čidlo od ABS tak mě nic nejede. Po vrácení zpět vše jede bez diagnostiky. Jen je tam uložená chyba ABS což nevadí kontrolky nesvítí. Každopádně možnosti jak to deaktivovat jsou a to je hlavní.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Jizda s ETC

#11 Příspěvek od Hubert » 12 zář 2013 15:02

Tady je to v EN:
http://www.defender2.co.uk/forum/topic23023.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zda jsem dobře pochopil (zas tak EN nevládnu a translátor není všemocný) tak by mělo stačit vyndat jenom pojistku i na 2007 víše.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Jizda s ETC

#12 Příspěvek od Hubert » 12 zář 2013 15:04

habakuk píše:
Na DII když rozpojím přední čidlo od ABS tak mě nic nejede. Po vrácení zpět vše jede bez diagnostiky. Jen je tam uložená chyba ABS což nevadí kontrolky nesvítí. Každopádně možnosti jak to deaktivovat jsou a to je hlavní.
To že svítí kontrolky neznamená že nejde ABS jenom na 3 kola, ale D2 nemám takže je to možný jak říkáš.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Ivanek
Příspěvky: 3
Registrován: 11 zář 2013 13:46

Re: Jizda s ETC

#13 Příspěvek od Ivanek » 12 zář 2013 15:13

Zatim moc diky za typy. Ivan

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Jizda s ETC

#14 Příspěvek od azni » 10 úno 2015 19:04

habakuk : kde a jak presne mas, prosim te, zapojeny ten vypinac ABS ?
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jizda s ETC

#15 Příspěvek od habakuk » 10 úno 2015 20:48

Vypínač odstavení ABS nemám namontovaný, na faceliftu funguje TC perfektně a nesnižuje výkon motoru, ale pokud bych to dělal vypínač bych vložil do spoje kabeláže co je v motorovém prostoru a vytáhnul do kabiny. Jak provizorka je otevřít kapotu rozpojit kabeláž a jet. Je to v místě kde nelítá bahno tak nehrozí zašpinění spoje.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Jizda s ETC

#16 Příspěvek od azni » 10 úno 2015 22:30

Kabelaz od ceho nebo kterou svorku rozpojit ? Od jednoho cidla ?
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jizda s ETC

#17 Příspěvek od MadTom » 11 úno 2015 07:42

Než začnete sahat do drátů od ABSka, tak si zajistěte diagnostiku - některé chyby se musí odmazat ručně.
Druhá věc - zkuste si to, že vám to TC nebo ABS vůbec vadí.
Moje zkušenost - 2 krát (za 6 let) mě TC zabrzdilo tak, že to vadilo - v obou případech rozjezd do mírného kopce na sněhu, když jsem se pokusil rozjet skoro bez plynu. Stačilo couvnout zpět ty 2 metry, co to popojelo, přidat plyn a auto bezproblémově odjelo.
Na druhou stranu - v hlubokém písku jsem se bez TC nehnul, s TC se auto aspoň trošku sunulo dopředu.

Pokud je v D2 stará (předfaceliftová) řídící jednotka SLABS, tak ta není nachystaná na práci se zařazenou uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, takže po jeho zařazení, vypnutí elektriky a novém nastartování se její funkce omezí - nevypnou. Nejnovější verze této jednotky už s uzávěrkou počítají a při jejím zařazení se změní jejich funkce tak, že začnou řešit přední a zadní kola zvlášť - tedy je optimalizovaná na uzavřenou uzávěrku.

A o několik řádů větší vliv než TC měl v terénu (bláto) přechod z AT na MT gumy. Najednou TC přestalo mít vůbec snahu zasahovat a auto místo sunutí se, normálně jelo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Jizda s ETC

#18 Příspěvek od DanoDEF » 11 úno 2015 08:42

... u Defendra nie je potrebne sahat do dratov staci odpojit napajanie riadiacej jednodty ABS/TC a to vybratim poistky c.11 10A
... ja to mam urobene na tlacitko (nie vypinac) jednym stlacenim odpojim napajanie a dalsim stlacenim znova pripojim. V pripade, ze po vypnuti ABS/TC vypnem motor a znova nastartujem ABS/TC je automaticky pripojene akoby sa nic nevyplo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Jizda s ETC

#19 Příspěvek od azni » 11 úno 2015 11:30

MadTom : ten LR je porad samy prekvapeni a badani, s japonci to byla nuda, tam to proste jen jelo... :)
Gumy samozrejme jsou zaklad ale na "vyletech" musim jit cestou kompromisu, bo uz po 2tis. km tam a po 2tis. zpatky po silnicich na MT by se z auta vyklepaly vsechny sroubky a na snehu ani nemluvim... A najezdim cca 80tis. rocne :)
Jak bych poznal jakou RJ mam ? Neni na ni nic napsano, nasel jsem jen jakesi pozustatky papiroveho stitku...
U TD5 by to mela byt stejna pojistka ? Hlavne toho ABS bych se fakt rad "docasne" zbavil - at uz pro jizdu po snehu nebo treba i po mokrych loukach, clovek je na to zvykly...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Jizda s ETC

#20 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 11 úno 2015 11:40

TC mi vadi jenom pri driftování na skandinávských šotolinkách, jinak (v blátě) mi zatím jenom pomáhá, ale chce to o tom vědět a mít připravenej plyn a kvalt tak, aby se dalo přidat. To, co jsem byl zvyklej s defem bez TC probublat bez plynu s tim, ze se nějak prohrabu, tak tam má dedvojka tendenci zdechávat, ale stačí jí dát trochu za uši a porádí si fakt dobře.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Odpovědět