Historie

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Historie

#1 Příspěvek od Admin » 31 črc 2006 09:39

Dlouhými desetiletími prověřený symbol terénních schopností, odolnosti a vytrvalosti se vyrábí již od roku 1948 a během téměř 60 let bylo vyrobeno neuvěřitelných 1,8 mil. exemplářů a odhaduje se, že více než dvě třetiny jsou stále v provozu.
Označení Defender přibylo v roce 1987. Jako jediný z řad Land Roveru má za sebou širokou škálu pohonný jednotek. Z benínových to jsou: řadový čtyřválec 2.25l, další řadový čtyřválec 2.5l, řadový šestiválec 2.8l od BMW, karburátorový osmiválec do V 3.5l a osmiválec do V 4.0l EFI. Dieselové agregáty začínali u atmosférického řadového čtyřválce 2.5l, další byl o stejném obsahu ale přeplňovaný turbodmychadlem. Na začátku devadesátých let přišli s motorem s přímím vstřikem paliva tzv. TDi. Obsah a počet válců nezměněn. První generace byla také označována jako 200TDi, v roce 1994 byl motor lehce inovován, hlavně jeho komponenty a proto nese označení 300TDi. Motory 300TDi z pozdější produkce měli také recirkulaci výfukových plynů a katalizátor.
V roce 1998 se začal používat první elektronicky řízený 2.5l řadový pětiválec se systém vstřikování paliva vačka - tryska označovaný jako TD5 který se používá do dneška. První motory TD5 byli bez katalizátoru, od roku 2002 byl přidán katalizátor a recirkulace výfukových plynů z důvodů plnění EURO2.
Další přednost Defendera je fakt že celá karoserie je sestavená z jednotlivých dílů, které jsou k sobě šroubované nebo snýtované. V případě poškození je možné daný díl vyměnit a vše zase složit zpět.
Defender byl vždy konstruhován jako pracovní auto. Proto je možné potkat hasiče, sanitky, vojenské speciály, záchrannáře, energetiky,... atd.
Pochopitelně že učaroval i hodně lidem kteří každý jeho nedostatky berou jako vlastnost. Ročně vyrábí kolem 25 tisíc Defenderů v různých provedeních jako Hard Top (HT), Station Wagen (SW), Pick up, Double Cab, Crew Cab. Označovány jsou dle délky šasi v palcích. Proto Defender 90, 110 a 130.

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 357
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#2 Příspěvek od Kocur » 23 úno 2007 17:14

Prosim v jakem roce se zacal davat do defa TDi?? Pokud muzes tenhle tvuj clanek doplnit bude to supr popr. odkaz na nejaky stranky dik :wink:

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie

#3 Příspěvek od Luboš M. » 23 úno 2007 22:44

Nejvíc se mi líbí tato věta "každý jeho nedostatky berou jako vlastnost" Teda nevím jak vy pánové ale já se snažím každý jeho nedostatek odstranit k jeho absolutní dokonalosti. :D

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Admin » 26 úno 2007 11:17

Kocur píše:Prosim v jakem roce se zacal davat do defa TDi?? Pokud muzes tenhle tvuj clanek doplnit bude to supr popr. odkaz na nejaky stranky dik :wink:
možná 1989 ale 100% 1990

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie

#5 Příspěvek od Admin » 26 úno 2007 11:19

Luboš M. píše:Nejvíc se mi líbí tato věta "každý jeho nedostatky berou jako vlastnost" Teda nevím jak vy pánové ale já se snažím každý jeho nedostatek odstranit k jeho absolutní dokonalosti. :D
Jsi novodobý Don Quijote de la Mancha :mrgreen:
Já jen že bojuješ s větrnými mlýny. :wink:

Odpovědět