DEF TD5 Cuká a strácí výkon

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#21 Příspěvek od MadTom » 20 čer 2016 12:54

Já už radši nepředpokládám nic, zvlášť pokud se to týká diagnostiky. Velká část lidí i mechaniků totiž za diagnostiku považuje vyčtení chyb. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Looky
Příspěvky: 28
Registrován: 11 zář 2012 12:40
auto: Def 110 SW Td5
Bydliště: Břeclav

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#22 Příspěvek od Looky » 20 čer 2016 18:39

Díky za reakci chlapi..
On je vážně problém v tom, že vždycky když jsem s tím někde byl a byla možnost připojit se na ŘJ, tak jak na potvoru auto jelo normálně.. Zkoušeli jsme to za jízdy tady u místního kamaráda, ale ten nemá LR diagnostiku, takže jsme poznali akorát že turbo fouká jak má, víc si nevšimnul. Land Jirka to taky projížděl aspoň 2x, nevím teda jestli sledoval live data, ale tvrdil že turbo fouká normálně, tak možná jo. To byla předtím jediná indicie, kterou jsme měli a jemu to jezdilo celou dobu normálně.

Do nouzového režimu to padá způsobem že se rozsvítí kontrolka motoru, ten běží akorát na volnoběh a absolutně nereaguje na přidání plynu. Musím zhasnout motor a znova nastartovat, pak to někdy funguje. Ze začátku se to takto odstavovalo jen občas za jízdy, spíš jen cukalo. Teď to odpadává častěj a někdy dokonce ihned po startu, přidám plyn okamžitě se rozsvítí kontrolka a motor na to vůbec ani nezareaguje nějakou snahou o zvýšení otáček.
Minule mi to udělalo takto 2x hned po startu, potřetí už motor běžel jak má, já s tím ujel asi 35 km, v různých režimech, nízké otáčky kdy to většinou cukalo nejvíc, pak jak se zahřál zkusil sem tomu šlápnout a auto jelo i 130km/h, v pohodě.. A pak zas najednou když sem pianko projížděl podél zahrádek, začal cukat, kuckat až se úplně odstavil. Tak sem asi 6-8x startoval, už sem chtěl tam to auto nechat a odtáhnout, ale nakonec to zase s menším cukáním šlo a odjel sem.

Takže čekám až bude Land Jirka příští týden zase ordinovat a odtáhnu auto tam. O zkoušce druhé ŘJ jsme se už bavili, ještě mi říkal, že mu přijde divné, když auto vůbec nereaguje na plyn, jak sem popisoval.

Teď ještě doufám, že když tam Defa dopravím, tak bude zase jezdit normálně :Ja blb: :Ja blb:

Jinak auto má 225 tis km, je to rv. 99 a řídící jednotka nikdy vodu snad neviděla, je hezky v suchu v čistém kastlíku, akorát zaprášená.. :)

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#23 Příspěvek od VencaZE » 20 čer 2016 19:03

Mám tu D90 td5- diagnostika asi 7 chyb motoru, čerpadlo nefunguje.
Závada- někdo tak trochu zapoměl pozapojovat všechny kostry dole pod autem :Sorry: . A jak se tam ty kabely bincaly tak to chvíli jelo, chvíli ne :roll: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#24 Příspěvek od Kokesek » 20 čer 2016 19:11

muzou byt taky prodrene kable, tam muze byt milion veci ktere nevidite. Kazdopadne to neni neresiltelne a uz vubec to neni zahada, chce to klid a premyslet. To ze neprida plyn je uz potom jenom vlastnost jednotky. Kazdopadne si ani nenapsal jake chyby v sobe potom drzi ECU.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#25 Příspěvek od petmic » 20 čer 2016 19:19

Looky píše:Do nouzového režimu to padá způsobem že se rozsvítí kontrolka motoru, ten běží akorát na volnoběh a absolutně nereaguje na přidání plynu. Musím zhasnout motor a znova nastartovat, pak to někdy funguje.
Myslim ze Td5 nereaguje na plyn iba vtedy ked blbne nieco na ceste medzi plynovym pedalom a ECU t.j. potenciometer, kable alebo konektory. Td5 je blbuvzdorna, staci jej snimac na kluke a plynovy pedal a nejako ide.
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#26 Příspěvek od MadTom » 20 čer 2016 19:44

Druhá jednotka může pomoci, ale zatím jsem se ještě nepotkal s takovou, která by běžela občas a občas dělal nesmysly. Když to bylo špatné, tak to prostě neběželo. Chce to live-data ve chvíli, kdy je tam problém, a tlak za turbem je málo údajů. TD5ka pojede i bez turba, akorát to nebude mít výkon. Ale není důvod, aby to nepřidávalo plyn nebo cukalo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#27 Příspěvek od Kokesek » 20 čer 2016 19:52

cukat to bude vzdy od vstriku, restartovani jednotky tedy napeti nebo vada a potom ten plyn to je otazka. Cuklo by to jednou a dost. Bez vyctu chyb tady jenom placame.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#28 Příspěvek od MadTom » 20 čer 2016 19:59

Na plyn to přestane reagovat, pokud si řídící jednotka usmyslí, že jedna ze 2 nebo 3 snímacích drah je špatná, nebo z ní má špatná data - je to ochrana před tím, aby třeba při zkratu v kabelech auto nezačalo najednou zrychlovat.
Vážně to ale chce data.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Looky
Příspěvky: 28
Registrován: 11 zář 2012 12:40
auto: Def 110 SW Td5
Bydliště: Břeclav

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#29 Příspěvek od Looky » 20 čer 2016 20:46

Psal sem toto, asi to v tom dlouhém odstavci splynulo..
Looky píše:Prvně když to padalo, byla na diagnostice chyba plnícího tlaku turbodmychadla, teď tam ještě skáče, sběrnice CAN vypnuta.
Jinak to píše pořád stálé chyby jako ABS vypnuto, buzení klimatizace vypnuto a další.. (klimu ani ABS auto nemá) tyto auto píše celé 4 roky co ho mám a do teď jezdilo..
Jednou jsme tam ještě našli chybu EGR, ten tam pořád je, akorát sme ho teď zaslepili - tu přívodní trubku z výfuk. potrubí.

Ale vím určitě, že stejně - chod pouze na volnoběh, žádná reakce na přidání plynu, se auto chovalo 2 roky zpět, když umřelo turbo a kvůli tomu taky padalo trvale do nouz. režimu. Po jeho repasi zase jezdilo normálně.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#30 Příspěvek od Kokesek » 20 čer 2016 20:55

vymenit jednotku za jinou a kontrolovat svazky na poruseni izolace viz. klasicke mista
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Looky
Příspěvky: 28
Registrován: 11 zář 2012 12:40
auto: Def 110 SW Td5
Bydliště: Břeclav

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#31 Příspěvek od Looky » 21 čer 2016 21:03

Ciao mistři..
už asi vím proč auto "padá" a zůstává v nouzovém režimu. ECU takto trvale odpojuje plynový pedál, jak psal Madtom. Zkusil jsem odpojit konektor plyn. pedálu a nastartovat auto bez něj. Rozsvítili se standardně kontrolky stejné jako vždycky a zhasínaly. Zhasnula žlutá kontrolka motoru a chtěl sem startovat, ale asi za 2 vteřiny se rozsvítila zase a zůstala svítit trvale. Nastartoval jsem, motor normálně naskočil a běžel na volnoběh, kontrolka pořád svítila dál.
Když sem motor zhasnul a připojil zpět plyn, po otočení klíčku kontrolka standardně zhasnula, nastartoval jsem a už se vůbec nerozsvítila, auto normálně reagovalo na přidání plynu. Pak sem zkusil plyn za chodu motoru odpojit a okamžitě se rozsvítila kontrolka.. Vyzkoušel jsem to asi 5x dokola, pokaždé stejná reakce.

Setkal se s tím někdo, může mi to potvrdit? Případně byl by ochotný vyzkoušet?

Protože jestli chápu dobře, tak to že mi jinak při připojeném pedálu zůstávala rozsvícená kontrolka motoru není běžné, měla by jen problikávat..

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#32 Příspěvek od MadTom » 21 čer 2016 22:06

ECU nemá proč pedál odpojovat - jsou to jenom 2 (nebo 3) potenciometry na společné ose ovládané nohou.
Budu se opakovat - diagnostiku - zrovna obě (nebo všechny tři) dráhy a jejich napájení se tam dá vyčíst, a případně zkontrolovat voltmetrem jestli to sedí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
nios
Příspěvky: 213
Registrován: 14 dub 2010 21:01
auto: Disco4
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#33 Příspěvek od nios » 22 čer 2016 14:39

Looky píše:Ahoj, tak bohužel nerad toto téma oživím. Řešilo se to tu nedávno, ale to byla Discovera, tak to dloubnu sem.
Jedná se o Defa Td5 -10P. Prvně auto trochu cukalo, netáhlo, aktuálně někdy jen cuká, ikdyž je docela mazec jak moc, jindy padá do nouzového režimu a někdy jezdí úplně normálně, především když je v servisu..
Už sem s tím byl asi 7x u třech nejschopnějších mechaniků co znám, včetně Land Jirky a zatím jsme nepřišli na nic..

Prvně když to padalo, byla na diagnostice chyba plnícího tlaku turbodmychadla, teď tam ještě skáče, sběrnice CAN vypnuta.
Ale turbo je asi 15 tis km po repasi a mělo by být v pořádku, borec co tu repasi zajišťoval mi to celé zkontroloval a seřídil, když to jede, jede to jak pila. Kuriozní je, že takto to padá a vyhazuje chybu turba, při nízkých otáčkách, cca 1500 max 2000 vic určitě ne. Kdy ale turbo v podstatě teprve tlačit začíná.

Zatím jsme vyměnili čidlo tlaku v sání, svazek vstřikovačů v hlavě a palivový filtr. Když sem odpojil i další čidla - váhu vzduchu, tlak okolí i znovu tlak sání, padalo to stejně. Taky sem zkusil natáhnout novou kostru na ŘJ a kontroloval kostru na rozvodovce, jestli není zoxidovaná - studený spoj, byla čistá.
Ještě nás napadnul plynový pedál, ale tam nevím jak ho vyzkoušet jestli je ok.

Zvláštní taky je, že někdy to cuká nebo přímo padá hned po startu, jindy až po ujetí cca 20 - 30 km.
Celé se to projevuje hodně nelogicky a nevidíme v tom žádné souvislosti.

Nesetkal se už někdo s podobným problémem?
Díky L.
mne robi moja td5 to iste akurat s tym rozdielom, ze mi to preslo do takeho stadia ze uz auto nenastartujem , resp, nastartuje a zdochne, menil som cerpadlo aj repas regulatoru tlaku aj kostru atd....a nic auto stoji...
ex Disco300, ex Classic Soft Dash, ex Disco2 td5, ex DEF 110 TD5, Disco4

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon

#34 Příspěvek od halo » 28 kvě 2017 12:08

Nazdar, tak po case tu mam problem s disco td5 automat. Mam rovnaky problem ako sa tu spomina.
- auto zajazdy cukalo, vynechavalo cca na 1s ale po pridani/ubrani plynu sa chovalo normalne
-neskor na ceste po cca 30km sa zrazu rozsvietila kontrolka motora a auto nereagovalo na plynovy pedal
-sucasne sa prevodovka hodila do nudzoveho rezimu (blikajuce M+S) tj. zaradena trojka
-po prestartovani kontrolka motora zhasla , prevodovka ostala v nudzaku a auto doslo 70km domov "bezproblemov" (akurat ta prevodovka bola v nudzaku)

Myslim si ze to bude pedal, ale tu som sa docital ze to moze byt aj nieco ine. A nejde mi dohlavy ta prevodovka. Tak by som sa chcel spytat cim zacat? Aky je pristup k pedalu? da sa vybrat relativne v pohode? Aspon by som ho premeral kym pojdem po diagnostiku.

Odpovědět