DEF TD5 Cuká a strácí výkon
DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Zdravím, máme Def TD5 2008 při vytočení motoru náhle stratil výkon a jako bych šlapal do prázna. Po po chvíli to ustalo a
když jsem zastavil a vytočil motor udělalo to ještě jednou, pak už ne. Tak jsem ještě nejel asi 5 km a zatim nic. Nevím čím to mohlo být. Auto má najeto 16tis. km a je každý rok servisováno. Díky za případné odpovědi..
když jsem zastavil a vytočil motor udělalo to ještě jednou, pak už ne. Tak jsem ještě nejel asi 5 km a zatim nic. Nevím čím to mohlo být. Auto má najeto 16tis. km a je každý rok servisováno. Díky za případné odpovědi..
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
to vyzerá ako keby padol do núdzového režimu. To chce diagnostiku. A, má síce na to málo km, ale skús pozrieť, či nie je olej vkonektore RJ. Odpoj ten červený. Asi to nebude ono, lebo to nastáva tak po 150 000km ale... Mne sa to práve takto prejavovalo.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Napis odkud jsi. Treba bude nekdo znaly na blizku, muze to byt nejake cidlo - vaha vzduchu ? Co kontrolky rikaji neco? Teplota?
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Pokud už se to nezopakovalo, tak hodit na diagnostiku a podívat se, jakou to hodilo chybu. A podle toho řešit co dál. Horší bude, pokud tam nebude žádná chyba.
Co mě napadá je turbo a krátkodobé překročení plnícího tlaku, ale možností je hodně jiných.
Co mě napadá je turbo a krátkodobé překročení plnícího tlaku, ale možností je hodně jiných.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
určitě napojit na diagnostiku - kdyby to padalo do nouzáku tak se změna projeví až po vypnutí klíčku, kolem turba bych to neviděl taky to by se neprojevovalo na stojícím autě spíš to odhaduju na problém s palivem - cokoliv v systěmu od čerpadla až po vstřiky. Pokud je to auto někde kolem Prahy nebo Plzně tak se na to můžu kouknout
H
H
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
- Kakanec
- Příspěvky: 106
- Registrován: 18 úno 2009 19:22
- auto: Def110
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Měl jsem úplně stejnej problém...jednou dvakrat to cuklo a pak po 200km to šlo do kytek...na 1 jsem málem nevyjel kopeček k baráku...u mě byl problém s čerpadlem nafty v nádrži...na autě nalítáno tak 80000 km.
tel.: 606 635 139 - Přemek
http://def110.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://def110.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- eliott
- Příspěvky: 11491
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
No jestli jsi to vytočil hodně, můžer být chyba ''hi speed crank'' ( přetočený motor). Rozsvítila se oranžová kontrolka motoru ?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
... a olej na konektoru ECU?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Zdravím, tak problém byl vyřešen. Druhý den jsem auto nastartoval a hned chcíplo a po opětovném startování nešli vytočit otáčky. Tak jsem volal servis, tam mi řeli jestli mi svítí kontrolka nouzového režimu, ta mi nesvítila, tak mi řekli jesli jsem netankoval špatnou naftu. A to byl ten problém. Natakoval jsem z našich zásob a autu se to nelíbilo. Nádrž jsem odčerpal, dolil jsem novou naftu s kapkou aditíva jak mi poradili a auto šlape. Je to hasičský auto a má málo najeto tak jsem se bál aby to nebyl nějaký větší problém. Děkuji za rady simmi
foto Defendru na http://www.hasicihejnice.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
foto Defendru na http://www.hasicihejnice.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Tak to zkus pořádně projet, aby jste nezjistili při výjezdu, že zkončíte 5km od garáže. A pokud to bylo doopravdy špatnou naftou, tak minimálně vypusť palivovej filtr, lépe ho rovnou vyměň.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Auto už najelo okolo 70ti km a zatim není problém. Asi to bylo opravdu tím palivem.
Příští měsíc jde auto na servisní prohlídku, tak jim připomenu ať vymění filtr.
Příští měsíc jde auto na servisní prohlídku, tak jim připomenu ať vymění filtr.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
No trochu pozde, ale ? Ty mas Td5 z roku 2008 Asi to bude jedna z poslednich, vyrobenych.
Neni to spise Td4 Ford ?
Hlavne ze to ale uz jede
Neni to spise Td4 Ford ?
Hlavne ze to ale uz jede
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
zravím.Můj defik td5 náhle zhasnul.180tis km. Bez varování a náznaku problému ve velké louži potratil výkon a občas vrčí jen na volnoběch kouří bíle a když zhasne musím nějakou dobu počkat než naskočí.Běží max nepravidelným chodem 10 sek. to je vše.První co jsem hledal zda nenatáhnul vodu do sání.vzdch filtr je suchý a turbo se po sundání hadice točí.Motor je bez známky nějakého problému vše je suché a orig.od výrobce nikdy se v tom nikdo neodborně nehrabal.Dnes jsem vyměnil naft.filtr a demontoval čerpadlo z nádrže.Zvuk čerpadla před demontáží byl divný občas to kvílelo a dost dlouho po otočení klíčku běželo asi 10sek. než se vypnulo pak to naskočí žel jen těch pár sek. apak dloho nic.Čerpadlo bylo zanešené bordelem celkem dost skoro to nebylo průchodné.Vyčistil jsem nádrž celkově rozebral plovák vše vyfoukal a poskládal .Naftu jsem nalil čerstvou a už jsem odhadoval že problém bude určitě zde.Tak jsem radostně to začal dráždit a výsledek stejný jako bych nic nedělal.Čerpadlo trochu nepravidelně hučí. přijde mi že to není ten pravej bzukot.U dodávky HDI se čerpadlo při otočení klíčku zastaví za 3sek. a zvuk je jiný.Dle mého jsou ty čerpadélka skoro stejné co na defiku a ducatu.Mám dotaz zda mohu udržet tlak čepadla z nádže jen prstem kolik to má asi tlačit cca.Kontrolka závady motoru mi nesvítí.Nemám tam kat. načipováno odboornou fa.díky když mi měkdo poradíte.Karel
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Čerpadlo v nádrži je dvoustupňové, z druhého stupně to jde do motoru a tam je to redukované na 4 atmosféry, takže prstem to neudržíš. Jestli vydávalo divné zvuky, může být KO, mě taky odešlo bez varování. Zkus to odvzdušnit - otočit klíčkem a počkat až čerpadlo vypne, a opakovat. A zkusit nastartovat. HDI narozdíl od TD5 je common rail motor - v motoru je jedno vysokotlaké čerpadlo a několik čidel tlaku nafty. TD5 je systém čerpadlo-tryska, takže jediné čerpadlo je v nádrži a potom už je vysokotlakej pístek přímo součástí každého vstřikovače. Zkontroluj zevnitř hadice mezi sáním - turbem - intercoolerem - motorem. Občas se stává, že se odloupne vnitřní stěna a hadici ucpe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Sázel bych taky na čerpadlo. Bílej kouř znamená málo nafty.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Po delší době jsem se vrátil k nevrčícímu defiku a vyměnil naft.čerpadlo za náhradu cca 3000 kč na které jsem dlouho čekal.První start čerpadla a zvuk byl naprosto stejný jako to původní a motor stále nešel nastartovat.Po tel dotazu na K.Slámu zda mi poradí mi řekl at to vyskouším na startovací sprej zda se to rozeběhne.Po sundání hadice u egr jsem decentně aplikoval sprej a bylo divné že motor při otáčení starterem nenasává.Závada byla na klapce egr asi praskla membrána a klapka nepouštěla vzduch do motoru proto ten kouř a kuckání.Egr jsem ihned vyrouboval a defik lítá jak utrženej.čus Karel
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Ahoj, tak bohužel nerad toto téma oživím. Řešilo se to tu nedávno, ale to byla Discovera, tak to dloubnu sem.
Jedná se o Defa Td5 -10P. Prvně auto trochu cukalo, netáhlo, aktuálně někdy jen cuká, ikdyž je docela mazec jak moc, jindy padá do nouzového režimu a někdy jezdí úplně normálně, především když je v servisu..
Už sem s tím byl asi 7x u třech nejschopnějších mechaniků co znám, včetně Land Jirky a zatím jsme nepřišli na nic..
Prvně když to padalo, byla na diagnostice chyba plnícího tlaku turbodmychadla, teď tam ještě skáče, sběrnice CAN vypnuta.
Ale turbo je asi 15 tis km po repasi a mělo by být v pořádku, borec co tu repasi zajišťoval mi to celé zkontroloval a seřídil, když to jede, jede to jak pila. Kuriozní je, že takto to padá a vyhazuje chybu turba, při nízkých otáčkách, cca 1500 max 2000 vic určitě ne. Kdy ale turbo v podstatě teprve tlačit začíná.
Zatím jsme vyměnili čidlo tlaku v sání, svazek vstřikovačů v hlavě a palivový filtr. Když sem odpojil i další čidla - váhu vzduchu, tlak okolí i znovu tlak sání, padalo to stejně. Taky sem zkusil natáhnout novou kostru na ŘJ a kontroloval kostru na rozvodovce, jestli není zoxidovaná - studený spoj, byla čistá.
Ještě nás napadnul plynový pedál, ale tam nevím jak ho vyzkoušet jestli je ok.
Zvláštní taky je, že někdy to cuká nebo přímo padá hned po startu, jindy až po ujetí cca 20 - 30 km.
Celé se to projevuje hodně nelogicky a nevidíme v tom žádné souvislosti.
Nesetkal se už někdo s podobným problémem?
Díky L.
Jedná se o Defa Td5 -10P. Prvně auto trochu cukalo, netáhlo, aktuálně někdy jen cuká, ikdyž je docela mazec jak moc, jindy padá do nouzového režimu a někdy jezdí úplně normálně, především když je v servisu..
Už sem s tím byl asi 7x u třech nejschopnějších mechaniků co znám, včetně Land Jirky a zatím jsme nepřišli na nic..
Prvně když to padalo, byla na diagnostice chyba plnícího tlaku turbodmychadla, teď tam ještě skáče, sběrnice CAN vypnuta.
Ale turbo je asi 15 tis km po repasi a mělo by být v pořádku, borec co tu repasi zajišťoval mi to celé zkontroloval a seřídil, když to jede, jede to jak pila. Kuriozní je, že takto to padá a vyhazuje chybu turba, při nízkých otáčkách, cca 1500 max 2000 vic určitě ne. Kdy ale turbo v podstatě teprve tlačit začíná.
Zatím jsme vyměnili čidlo tlaku v sání, svazek vstřikovačů v hlavě a palivový filtr. Když sem odpojil i další čidla - váhu vzduchu, tlak okolí i znovu tlak sání, padalo to stejně. Taky sem zkusil natáhnout novou kostru na ŘJ a kontroloval kostru na rozvodovce, jestli není zoxidovaná - studený spoj, byla čistá.
Ještě nás napadnul plynový pedál, ale tam nevím jak ho vyzkoušet jestli je ok.
Zvláštní taky je, že někdy to cuká nebo přímo padá hned po startu, jindy až po ujetí cca 20 - 30 km.
Celé se to projevuje hodně nelogicky a nevidíme v tom žádné souvislosti.
Nesetkal se už někdo s podobným problémem?
Díky L.
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
vyzkouset druhou jednotku jako prvni, a potom vstriky na test. Pokud toto bude dobre je treba zjistit zda neni prasklina v hlave a neotvira se na unik nafty do zpatecniho kanalu.
Tento elaborat je treba delat az po banalnich testech a zjisteni s diagnostikou, ale preskocil jsem to kdyz pises ze si byl u u 7kluku co tomu rozumi vcetne LandJirky
Tento elaborat je treba delat az po banalnich testech a zjisteni s diagnostikou, ale preskocil jsem to kdyz pises ze si byl u u 7kluku co tomu rozumi vcetne LandJirky
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
Co znamená že auto padá do nouzového režimu?
Vzhledem k tomu, že TD5ka je řízená elektronicky, tak doporučuju ve dvou napíchnout na diagnostiku za jízdy a zkontrolovat live-data, co si o sobě motor myslí. Ve dvou proto, protože jinak to smrdí v lepší případě výletem do škarpy. Chce to zkoušet tehdy, když to dělá zrovna problémy, na to že si to uloží všechny problémy jako chyby se nedá spoléhat.
Jinak Defík CAN sběrnici nikde nemá, u TD5tek ji má pouze Discovery 2 a to jenom verze s automatickou převodovkou - je tam na komunikaci mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou automatu.
Vzhledem k tomu, že TD5ka je řízená elektronicky, tak doporučuju ve dvou napíchnout na diagnostiku za jízdy a zkontrolovat live-data, co si o sobě motor myslí. Ve dvou proto, protože jinak to smrdí v lepší případě výletem do škarpy. Chce to zkoušet tehdy, když to dělá zrovna problémy, na to že si to uloží všechny problémy jako chyby se nedá spoléhat.
Jinak Defík CAN sběrnici nikde nemá, u TD5tek ji má pouze Discovery 2 a to jenom verze s automatickou převodovkou - je tam na komunikaci mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou automatu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEF TD5 Cuká a strácí výkon
jak sem psal uz prvne, predpokladam ze tohle uz maji vsechno za sebou...