Uzávěrka kaput ???

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
liboslav

Uzávěrka kaput ???

#1 Příspěvek od liboslav » 30 črc 2007 18:49

Prosím o radu. Poslední měsíc se mi z prostoru pod podlahou ozývalo při brzdění motorem divné skřehotání. protože se již blížil servisní interval, nevěnoval jsem tomu nějak pozornost. Včera jsem vezl za defem (kterému říkám definka) dvoukáru naloženou OSB deskama, no asi 2500 kg a jel s tím asi padesát km a najednou začalo z prostoru pod podlahou sálat teplo a definka jela dost těžce. Když už jsem dojížděl na místo určení, tak jsem ve stoupání dal redukci a vyjel kopeček. No a od té doby svítí kontrolka uzávěrky a ať dělám co dělám, tak ji nemohu vyndat. Asi to neumím, nikdy jsem to nepoužil, definka do terénu nesmí, protože je fešanda. Auto je staré necelé tři roky a takhle se mi odvděčuje za to, že ji mám tak rád. Poraďte prosím, jak tu uzávěrku vyndat, mám k obsluze německý návod, česky to nemám a tak třeba jenom něco dělám špatně.??!! V každém případě jsem z toho celý přešlý. Libor

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#2 Příspěvek od Sláma Karel » 30 črc 2007 19:31

Tak hlavně bych se podíval jestli máš v přídavné převodovce olej. :shock: Uzávěrku, pokud nechce vypadnout sama po vyřazení řadící páčkou, můžeš zkusit vyřadit tím že zvedneš jedno kolo do vzduchu heverem a budeš jím otáčet sem tam aby se uvolnil tlak na ozubená kolečka a pružinka ji dokázala vytlačit a vyřadit. Hlavně uzávěrku vůbec nemusíš a na suché silnici ani nesmíš používat. :( Redukce tam můžeš dávat i bez uzávěrky. Máš to v návodu a i na kastlíku od pojistek napsané. Neboj Definka to přežije. :wink: Podívej se hlavně na ten olej. :!:
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

#3 Příspěvek od » 30 črc 2007 20:15

Páčku řazení uzávěrek doprava.Pokud nevyskočí sama couvnou(třeba několik desítek metrů).Tak jak píše kolega Sláma :redukce řadit dopředu a dozadu,páčku nechat vpravo.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od erik » 30 črc 2007 21:26

V navodu jsem cetl , ze pri pouziti mezinapravove uzaverky na pevne ceste muze dojit k " sevreni" prevodovky. Odstranit se to da na nezpevnenem povrchu, nejlip v kopci, pridas prudceji plyn, aby se predek odtrhl od zadnich naprav. Nebo couvanim treba do zatacky s prerusenym plynem.
Jinak v horku hreje prevodovka u Defendru kazda a krasne v horku topi. Skoda, ze to nedela i v zime. :D
"Ja" anonym- to je statecne. V nazvu...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

#5 Příspěvek od » 01 srp 2007 08:02

Pokud chceš ten diferák zničit,udělej přesně to co Ti radí Erik.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od erik » 01 srp 2007 08:18

Já píše:Pokud chceš ten diferák zničit,udělej přesně to co Ti radí Erik.
Já píše:Pokud chceš ten diferák zničit,udělej přesně to co Ti radí Anonym. :D Znam jednoho Anonyma, ktery tvrdi, ze jezdit s uzavrenou mezinapravou neni problem jezdit furt. Treba i na silnici. Ze jako spolujezdec jezdil mezinapravou i cely zavod. :shock:
Ne, ted vazne. Dela mi to tez a mezinaprava se mi tak odblokuje.O uzaverce predni ci zadni napravy jsem nemluvil.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

#7 Příspěvek od » 01 srp 2007 08:27

Eriku mluví z tebe vztek a neznalost.Já zase znám Erika,který je slušný člověk a neradí kolegům věci,které můžou poškodit jejich vůz,jako vyřazování uzávěrky při jízdě do kopce pod plynem.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od erik » 01 srp 2007 10:06

Já píše:Eriku mluví z tebe vztek a neznalost.Já zase znám Erika,který je slušný člověk a neradí kolegům věci,které můžou poškodit jejich vůz,jako vyřazování uzávěrky při jízdě do kopce pod plynem.
Asi mi dela problem "anonym". S anonymy nemam dobre zkusenostmi. Proc zustavaji v anonymite? Myslim, ze je to forum nadsencu a sluzeb,zkusenosti a dobre myslenych rad pro nadsence. Snad to chapes.
A ted k veci:
1. Zvuk od predniho difu pri brzdeni motoru muze byt vadny predni kardanovy kriz.
2. Rozumim tomu, ze dotycnemu sviti kontrolka mezinapravove uzaverky-jina tam ani neni
3. Popis uvolneni- ne vyrazovani je v navodu na pouziti- dost podobny, co pise Karel S.
4.Cilem je aby jsme se tu neurazeli. Jestli jsem te nechtene urazil- omlouvam se a jestli to nechapes - tva vec jak se s tim vyporadas.
cauki erik
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#9 Příspěvek od karel » 01 srp 2007 10:17

Nejdůležitější je jít na každou takovou věc s citem.Ať řazení nebo vyřazování mezinápravy dělám na volnoběh a s pomalu pouštěnou spojkou.Když vyřazuji pomalu couvám a otáčím volantem z jednoho rejdu do druhého po co možná největším oblouku.Jinak jde u LR vyřadit mnohem snadněji než třeba u Nivy tam bylo potřeba páku i vykopávat, aby se uzávěrka rozpojila.Zkrátka ruská kovářská práce.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

liboslav

#11 Příspěvek od liboslav » 01 srp 2007 10:33

císař píše:Erik napsal:
1. Zvuk od predniho difu pri brzdeni motoru muze byt vadny predni kardanovy kriz.

Přední kardan jsem montoval ven včera a dost jsem si užil.Projevoval se tak ,že mezi sedmdesátkou a devadesátkou se mě rozklepal celý předek auta ,no náramně to vibrovalo až do volantu. :Ale fuuj:
Tak tohle mi dělá definka také... musím se na ten kříž kouknout. No moc děkuji za rady. Celé to vytisknu a dám do ruky svému dvornímu servismanovi a až na mne přijde řada, tak jde definka "pod kudlu" Doufám, také že to přežije. Až budu vědět více, tak to tady zveřejním. Ještě jednou moc děkuji za rady. Libor

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od erik » 01 srp 2007 10:48

karel píše:Nejdůležitější je jít na každou takovou věc s citem.Ať řazení nebo vyřazování mezinápravy dělám na volnoběh a s pomalu pouštěnou spojkou.Když vyřazuji pomalu couvám a otáčím volantem z jednoho rejdu do druhého po co možná největším oblouku.Jinak jde u LR vyřadit mnohem snadněji než třeba u Nivy tam bylo potřeba páku i vykopávat, aby se uzávěrka rozpojila.Zkrátka ruská kovářská práce.
Se spojkou to jde dobre s kopce na kamenech. S plynem na sotoline.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

#13 Příspěvek od » 01 srp 2007 16:19

Už jenom poznámku k anonymitě.Necítím se o nic víc ani míň anonymní než ostatní registrovaní pod přezdívkami,které mohou během minuty změnit.Jinak jsem se Eriku neurazil,na forum nahlížím stejně jako Ty,a mimochodem,dotaz byl rovněž od anonyma.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od teslo » 01 srp 2007 18:03

Pokial sa bavime o LT230, tak ta ma radenie vidlice uzverky cez pruzinu. Tzn. na pake sa navoli poloha, mechaniznus sa nastavi do potrebnej polohy, ale ozubenia zaskocia/vyskocia, az ked im to situacia( sukolia pod zatazou) dovoli. Typicky pridanie plynu/zabrzdenie s vytocenymi kolesami, cuvanie a pod. Vyradovania by som sa vobec nebal. Pokial ma vyskocit, tak to vyskoci a pokial to nevyskakuje vobec ani po dlhsom snazeni, tak uz moze byt nieco v neporiadku.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kudrnac » 01 srp 2007 21:11

Pokud někdo užívá přezdívku pod kterou je totálně profláklý tak je to stejné jako kdyby napsal jméno z občanky. Eriku nezdá se ti ten anonym " Ja " takový trochu známý to slovní podání už jsme někde slyšeli že jo...

Sam

#16 Příspěvek od Sam » 01 srp 2007 21:56

No, tu rétoriku od "Já" jsem někde už četl......... zeby brácha "Zdara".. :wink:

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od erik » 01 srp 2007 22:54

kudrnac píše:Pokud někdo užívá přezdívku pod kterou je totálně profláklý tak je to stejné jako kdyby napsal jméno z občanky. Eriku nezdá se ti ten anonym " Ja " takový trochu známý to slovní podání už jsme někde slyšeli že jo...
:idea: :D
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

#18 Příspěvek od » 02 srp 2007 12:33

Jste chlapci vedle.Jezdím pouze s Defenderem (cca 300.tis.km) a žádné auto jsem na tomto foru nikdy neprodával.

Liboslav
Příspěvky: 14
Registrován: 02 srp 2007 12:50
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Liboslav » 02 srp 2007 12:52

Já píše:Už jenom poznámku k anonymitě.Necítím se o nic víc ani míň anonymní než ostatní registrovaní pod přezdívkami,které mohou během minuty změnit.Jinak jsem se Eriku neurazil,na forum nahlížím stejně jako Ty,a mimochodem,dotaz byl rovněž od anonyma.


... já jsem se zaregistroval, nečiní mi to potíže, defendra mám dva roky a doufám, že si ještě koupím i nového čtyřválce..... Libor
můj Defender se jmenoval definka

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Stavros » 02 srp 2007 13:27

Liboslave, koukam, ze jses od Jicina, zkus se domluvit s Adminem, maj servis v Novy Pace, podiva se ti na to. Kazdopadne podle me by se ti ta uzaverka mela vyradit normalne pakou. A kontrolka mela zhasnout. Zkus, jak uz kluci radili couvnout a mela by vyskocit. Jak mas paku ted? Ja pojedu na chatu Lomnice nad Polepelkou asi pristi vikend, tak bysme to mohli zkusit.

Odpovědět