REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
kubas
Příspěvky: 1111
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#41 Příspěvek od kubas » 03 úno 2015 16:25


Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#42 Příspěvek od VencaZE » 25 bře 2016 14:17

Obnovím trochu tohle vlákno.
Skládam mezinápravový diferáček v LT230 pro RRC.
Koupen HD křížek a nová sada kol STC2940 Britpart. K tomu GEN podložky FRC6968. Zůstal starý koš. Problém je v tom že pokud složím diferáček, tak i nejslabšími možnými podložkami o síle 1,05mm se vnitřek diferáku odmítá točit protože je příliš na těsno. Potřeboval bych podložky někde kolem 0,8mm, ale ty podle katalogu neexistují.
Původní planetová kola i satelity měli takový trochu jemnější zuby. Nová sada planet i satelitů má trochu hrubší.
Mám tomu rozumět tak že tahle konkrétní sada koleček nepatří do koše který mám? Tedy, jedná se o přídavku pro RRC/D1 ale to mělo být jedno. Nebo není?
IMG_20160325_141026.jpg
IMG_20160325_141026.jpg (56.32 KiB) Zobrazeno 5763 x
D1 mezidif.gif
D1 mezidif.gif (37.71 KiB) Zobrazeno 5763 x
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#43 Příspěvek od eliott » 25 bře 2016 14:59

Má to být na těsno, má to při protáčení rukou ''přeskakovat''
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#44 Příspěvek od VencaZE » 25 bře 2016 15:19

Odmítá se točit, je úplně na tvrdo.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#45 Příspěvek od Hubert » 25 bře 2016 16:20

Já piše Eliot. Dokonce je tam snad moment cca 4 Nm. Když podložky nedáš vůbec protáčí se? U jednoho mezinapravoveho difu z D2 z výroby vůbec nebyli podložky pod satelity třeba a je to tato verze kol. Když jsem je tam při repasi dal stalo se mě to samé tak jsem to složil zase bez nich. Byla to D2 facelift.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#46 Příspěvek od VencaZE » 25 bře 2016 16:53

Tak jsem udělal malý experiment s trubičkovým cínem- měření pak ukázalo že vůle je 0,95 a 1,0 mm. To už se difem nedá otočit. Takže bych potřeboval podložky, dejme tomu, 0,85 a 0,9 mm. Asi je teda budu muset zbrousit. Těch 8 šroubů se utahuje na 60-64Nm.
Edit: Jo až teď jsem si uvědomil že 4Nm je moment pro otočení difem, to jsi měl na mysli.
Bez podložek se ten dif samozřejmě protáčí v pohodě :).
cín podl.jpg
cín podl.jpg (75.6 KiB) Zobrazeno 5721 x
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#47 Příspěvek od MadTom » 26 bře 2016 07:12

Taky mám dotaz - včera jsem rozebral přídavku z D2, protože jsem olej z ní už spíš tekl než kapal. Mimo jiné jsou ojeté bronzové podložky po satelity. Když tam dám nové, tak vše ostatní by mělo zůstat tak jak je dnes, tedy je velká šance, že nebudu muset řešit ty vymezovací podložky pod zbylíma kolama?
Ono totiž kromě úniku oleje skrz vymačkané osazení střední hřídele převodovka vypadá OK.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#48 Příspěvek od VencaZE » 26 bře 2016 13:38

Hubert píše:Já piše Eliot. Dokonce je tam snad moment cca 4 Nm. Když podložky nedáš vůbec protáčí se? U jednoho mezinapravoveho difu z D2 z výroby vůbec nebyli podložky pod satelity třeba a je to tato verze kol. Když jsem je tam při repasi dal stalo se mě to samé tak jsem to složil zase bez nich. Byla to D2 facelift.
Hmm, ale když to složím bez nich tak se ty povrchy na sobě budou vydírat ne? Navíc tam asi bude moc velká vůle, ale tohle mě nenapadlo. Zkusim. Možná se můžou dát satelity bez podložek, nevím, ale nejspíš do k tomu určené klece ne? Tady je stará klec D1 a nový kola.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#49 Příspěvek od MadTom » 26 bře 2016 17:40

Tak jsem dnes během čistění rozebrané přídavku z D2 zjistil, že podložky v diferáku po hlavními koly jsou, ale nejsou ocelové, ale z texgumoidu nebo co to je za materiál - hnědý plast s nějakou tkaninou uvnitř. :shock:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#50 Příspěvek od MadTom » 26 bře 2016 17:46

A ještě k těm podložkám - asi nejsi sám, kdo má problém s tloušťkou - jestli alespoň trošku vládneš němčinou koukni sem:
http://www.rainer4x4.de/index2.htm

hledej - getriebe - VTG Revision - nejde mi dát přímý odkaz na stránku. Je tam popis opravy přídavky, včetně přibroušení podložek na požadovanou tloušťku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#51 Příspěvek od VencaZE » 26 bře 2016 18:43

Ty podložky pod planetama mají být z pertinaxu, to je normální nahradní díl.
Díky za odkaz! Je tam způsob jak rovně odbrousit ty podložky.
Nechám si odpíchnout přípraveček :).
Jo a nepodařilo se mi vyluštit co tam dal za ten zelenej sliz :-) . Určitě něco hrozně speciálního, co je to?
http://www.rainer4x4.de/vtgrev.htm
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#52 Příspěvek od VencaZE » 27 bře 2016 12:42

Tak jsem procházel objednávky a faktury a asi je to jasný- ty kola jsou náhrada a ne OEM. Takže nejspíš proto to nevychází :Ja blb: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#53 Příspěvek od teslo » 29 bře 2016 10:45

ved to si aj pisal: "Koupen HD křížek a nová sada kol STC2940 Britpart. K tomu GEN podložky FRC6968."

to zelene mi pride ako Castrol LMX vazelina
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#54 Příspěvek od MadTom » 29 bře 2016 10:57

Taky si myslím, že to zelené je vazelína. Ono by to asi stačilo pořádně namazat olejem, ale ten potom všude teče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#55 Příspěvek od teslo » 29 bře 2016 11:05

ja pouzivam taketo nieco
http://www.ebay.co.uk/itm/Torco-MPZ-Eng ... xyRhBS8Wtw
ma to taku slizovity konzistenciu a nekvapka to
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#56 Příspěvek od eliott » 29 bře 2016 12:55

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#57 Příspěvek od VencaZE » 29 bře 2016 20:57

Tak prý už se "G" kola nedělají. Jen náhrada nebo originál.
Nechal jsem si udělat přípravek na rovný sbroušení a každou podložku jsem ubral cca o 0,2- 0,3mm. Už chodí lehce a trochu "přeskakuje" jak psal Eliott.
Namazal jsem to hodně lepivou speciální vysokozátěžovou vazelínou od Divinolu. Stejně se časem vyplaví, spíš to jen hezky vypadá :grin: .
IMG_20160329_184016.jpg
IMG_20160329_184016.jpg (55.06 KiB) Zobrazeno 5411 x
IMG_20160329_184011.jpg
IMG_20160329_184011.jpg (75.27 KiB) Zobrazeno 5411 x
IMG_20160329_185108.jpg
IMG_20160329_185108.jpg (75.31 KiB) Zobrazeno 5411 x
.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#58 Příspěvek od teslo » 30 bře 2016 09:53

:yes
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#59 Příspěvek od MadTom » 04 dub 2016 08:53

Tak jsem včera večer skládal mezinápravovej diferenciál a všechno vypadalo dobře, než jsem to utáhnul. To se to prostě netočilo. Takže rozebrat a postupně zjišťovat kde je problém.
První bylo způsobeno HD křížem místo originál osiček - jeden ze satelitů měl snahu o tento kříž drhnout, protože byl kousek vyšší a měl o kousek vyšší písmenka na straně doprostřed - pomohla malá bruska. O originál osiček bylo všude místa dost, ale HD kříž má uprostřed tělo.
Druhý problém byly nové bronzové podložky pod satelity - jednak jsou o kousek tlustší (originály byly sjeté zhruba na poloviční tloušťku) ale hlavně byly trošku jinak prohnuté (trošku víc), takže měly snahu se šprajcovat a satelity tlačit hodně do záběru. Stačilo je lehce zmáčknout ve svěráku a vše funguje jak má.
Ještě jsem si přepočítal moment, kterým se to má celé otáčet podle údajů které v RAVE - zhruba 1Nm u starých kol a zhruba 4Nm u nových kol. Já jsem byl těsně pod 4Nm a krásně bylo poznat, jak to celé postupně při utahování tuhne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#60 Příspěvek od VencaZE » 04 dub 2016 12:56

Za normálních okolností by se ty písmenka neměli dotýkat protože planety je odtlačují směrem od osy otáčení difu.
To jsi dělal na D2 že? Měl jsi tam ty pertinaxy? Ty bronzový podložky jsem "zaklepával" na místo taky ale moc to nepomohlo, proto to broušení výše.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Odpovědět