REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#21 Příspěvek od VencaZE » 16 říj 2010 00:12

Tak záhada je vyřešena- dával jsem nové gufero do polohy zároveň s okrajem Al příruby. Jenže je vyšší než původní originál, takže čelo unašeče kardanu se do něj opřelo a jak známo, suché železo na suché gumě má dost odpor. To bylo vše. Takže jsem to gufero zaklepnul o 3 mm hlouběji a bylo to :roll: . Akorát jsem byl zbytečně týden otrávenej že budu muset dělat rozvodovku :sad . :muscle .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#22 Příspěvek od mr-tomas » 02 bře 2014 15:19

Dotaz. Při řazení z velké na malou a opačně dochází k hroznému kopanci do převodů i když je řazeno u skoro se nepohybujícího auta. Když úplně zastavím, tak se jí tam nechce. Neumím si představit zařadit v udávané max. 8km rychlosti co je napsáno na štítku, to by mi ta přídavka asi vyskočila na klín. Změní se tokdyž jí nechám zgenerálkovat?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#23 Příspěvek od petmic » 02 bře 2014 17:25

mr-tomas píše:Dotaz. Při řazení z velké na malou a opačně dochází k hroznému kopanci do převodů i když je řazeno u skoro se nepohybujícího auta. Když úplně zastavím, tak se jí tam nechce. Neumím si představit zařadit v udávané max. 8km rychlosti co je napsáno na štítku, to by mi ta přídavka asi vyskočila na klín. Změní se tokdyž jí nechám zgenerálkovat?
tych 8km plati pri radeni z malej na velku, nie naopak!
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#24 Příspěvek od fidzi » 02 bře 2014 17:29

Přídavka nemá synchrony, tak se nediv, že to je rána. Jinak předpokládám, že máš při tom vyřazeno na hlavní, ne? Jinak jde zařadit i když stojíš, stačí opravdu lehounce pustit spojku do záběru a zároveň zatlačit na páku redukce. Zaskočí tam ani o tom nevíš.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#25 Příspěvek od mr-tomas » 02 bře 2014 18:27

Řadím samozřejmě s vyšlápnutou spojkou, ale se zařazenou rychlostí a pravda z velké na malou to byla vždy větší rána. :roll:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#26 Příspěvek od Kusto » 02 bře 2014 18:51

Dost často tahám těšký vlek ze zahrady na cestu a rozjedu se na malou 2 a po vjezdu na cestu přeřadím z malé 2 na velkou 2 a hned na velkou 1 a pak se rozjedu už normalně bez bouchání a jinejch nepěkností :Pohoda:

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#27 Příspěvek od lopik » 02 bře 2014 19:57

mr-tomas píše:Řadím samozřejmě s vyšlápnutou spojkou, ale se zařazenou rychlostí a pravda z velké na malou to byla vždy větší rána. :roll:
vyskúšaj to niekedy bez vyšlanutia spojky, so zaradeným neutrálom
ono spojka je až medzi prevodovkou a motorom, čiže od kolies prenáša redukčná prevodovka pohyb do hlavnej prevodovky neustále, keď tam je zaradená rýchlosť, otáča to ozubením aj v hlavnej prevodovke, následne zaradíš redukciu, čiže ozubenie v prevodovke sa musí odrazu roztočiť väčšou rýchlosťou a keďže kladie istý odpor - preto tá rana

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#28 Příspěvek od mr-tomas » 02 bře 2014 20:12

Aha, díky zkusím. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#29 Příspěvek od eliott » 03 bře 2014 07:47

mr-tomas píše:Řadím samozřejmě s vyšlápnutou spojkou, ale se zařazenou rychlostí a pravda z velké na malou to byla vždy větší rána. :roll:
Je potřeba řadit s meziplynem a bez spojky
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#30 Příspěvek od MOPADŽI » 03 bře 2014 08:57

Správně, je to takové dítě PV3S ty naše Defíky.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#31 Příspěvek od mr-tomas » 03 bře 2014 11:46

To neznám, nic takového jsem nikdy neřídil. Chápu tedy dobře vyšlápnout spojku, zařadit neutrál a přidat na neutrál plyn a poté přeřařadit na přídavce?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#32 Příspěvek od MadTom » 03 bře 2014 12:06

Zkus si najít někde popis, jak se má řadit u nesynchronizované převodovky. Pro začátek třeba v návodu u Defenderu. A ano zkušenosti s V3S se hodily.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#33 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 03 bře 2014 12:09

Spojku nepotřebuješ vůbec. Teda já ji používám jenom při rozjezdu a předpokládám, že se bavíme o řazení, když je auto v pohybu. A ten meziplyn, po výkyvu otáček nahoru a dolu, tak ve chvíli klesání otáček si to citlivým pohybem najde cestu při shodných otáčkách.
Omezeni cestovni rychlosti jsem žádné nezaznamenal - prostě je potřeba řadit tak, aby byly shodne rychlosti (otáčky) těch věcí, které spojuji, a pak je jedno kolik to je.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#34 Příspěvek od mr-tomas » 03 bře 2014 12:55

Návod jsem k defíkovi teda nedostal, ale pohledám. Ale pokud bude jen anglicky tak jsem stejne v (l) :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#35 Příspěvek od MadTom » 03 bře 2014 13:16

Nebo třeba k Discovery1 nebo Discovery2 - ono je to stejné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#36 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 03 bře 2014 15:08

Nejdulezitejší se mi při ovládání defa jeví, ať už dělám cokoliv, to udělat pořádně, citlivě, precizně ale pořádně, to platí o práci s volantem, s plynem, se spojkou, s brzdama, a to řazení to je to samé, hlavně nedělat nic napůl, nebo jenom trochu... A pak je to spousta cviku, už jsem z toho dost vypadnul, ale když člověk za volantem seděl fakt denně a redukci nevyndal třeba týden tak získal cvik a přesný odhad i v těch malejch rychlostech, kde jakékoliv zaváhání je hned znát, vzhledem k tomu jak jsou ty rychlosti krátké, blízko u sebe a vzhledem k celkovým vůlím převodového ústrojí.
Je potřeba všechny ty nechutné setrvačné hmoty prostě dostat na svojí stranu, když už se jich v těch svejch těžkejch neohrabanejch bestiích nemůžeme zbavit. V bahnitem, nebo kamenitem nebo pisečném podloží to prostě musí odsejpat a padat hned do přesných otáček - to je jediný způsob jak může řidič alespoň částečně kompenzovat celkový řekněme ne-oslnivý výkon vozu.

Nebo si pořídit automat:-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#37 Příspěvek od Forsttimber » 15 led 2015 18:47

nazdar pani

da sa nejak nastavit chod paky uzavierky. mne sa po potiahnuti paky v interiere tiahlo na prevodovke ani nepohne. jasne ze v tych kolikoch na spojovacke prevodovky a paky v interiere je trochu vola ale aj tak sa mi zda ze by sa to malo viac posunut

dik
Real Land Rover is built, not bought

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#38 Příspěvek od MadTom » 15 led 2015 18:54

A nemáš to jenom celé zatuhlé? Ono se to při nepoužívání stává.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#39 Příspěvek od Forsttimber » 15 led 2015 19:38

nieje to stuhnute paka sa vysuva ale je to malo aby to pohlo s tiahlom
Real Land Rover is built, not bought

kubas
Příspěvky: 1111
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#40 Příspěvek od kubas » 30 led 2015 13:21

už jsi přisšel na to co delá ten zvuk?

Odpovědět