TD5 problem zo startovanim.

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim. !!! nove od strany 4.

#161 Příspěvek od DanoDEF » 08 úno 2015 11:14

... starter by som nepodozrieval.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim. !!! nove od strany 4.

#162 Příspěvek od Jozef » 04 dub 2015 11:49

Ahoj, chtěl jsem se jen zeptat na maličkost. MadTom perfektně popisuje jako funguje čerpadlo na TD5. Mám defa jen na příležitostné ježdění dříve prakticky než jsem nažhavil před startem, tak čerpadlo chvíli pracovalo a ještě většinou před startem utichlo. Nyní před startem jde pořád a neutichne, Byť zkusím startovat třeba po minutě. Mám pocit, že to není dobře. Je pravda, že palivový filtr, který by mohl být zanesen jsem dlouho nečistil. Nicméně někde na fóru jsem četl, že snímač tlaku TD5 nemá, ale jen jakýsi časovač běhu čerpadla.
Jak to prosím správně má fungovat ?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim. !!! nove od strany 4.

#163 Příspěvek od DanoDEF » 04 dub 2015 13:34

Jozef píše:Jak to prosím správně má fungovat ?
... pokial iba otocis klucik, ze sa zapnu kontrolky - spusti cerpadlo a nenastartujes tak po cca 30sec sa cerpadlo vypne bez ohladu na nejaky prevadzkovy tlak - teda nema cidlo.
... ak nastatrujes tak cerpadlo bezi vzdy
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim.

#164 Příspěvek od MadTom » 04 dub 2015 14:11

Jak teď psal Dano - TD5ka nemá čidlo tlaku nafty, takže za běhu motoru čerpadlo běží stále a tlak je udržován "odpouštěcím" ventilem namontovaným na hlavě motoru, který přebytek pouští zpět do nádrže a drží v hlavě tlak 4At.
Pokud se zapne "zapalování" a motor se nenastartuje, tak čerpadlo běží Danem zmíněných 30 sekund a pak se vypne.
V D2 normálně čerpadlo neslyším, pouze když jsem odvzdušňoval systém po výměně palivového filtru, tak to tam chvilku bublalo. U Defa mi to teď před startováním trošku bublalo, ale to bylo asi proto, že motor několik měsíců vůbec neběžel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim.

#165 Příspěvek od Jozef » 04 dub 2015 22:33

Díky za info. JJ, čerpadlo běží léta se stejným zvukem, ale zdá se mi, že dříve běželo před startem cca 30 sec. a nyní to je možná minutu, změřím to. Píšete, že je to věc časovače, tedy s možná špinavým filtrem či zanesenými sítky na čerpadle by tato doba neměla mít nic společného. Nebudu to tedy řešit, vše funguje normálně.

Cipís
Příspěvky: 55
Registrován: 12 úno 2016 21:39
tel.: +420605419592
auto: LR Def Td5 2x

Re: TD5 problem zo startovanim.

#166 Příspěvek od Cipís » 12 úno 2016 21:51

Zdravím - mám dotaz, ke kterému zde marně hledám odpověď, jde o Defa r. 1999

U TD5 se během jízdy rozsvítila červená kontrolka motoru - po zastavení a opětovném pokusu o start - ani ťuk, žádné protočení, absolutně nic. Během jízdy žádný pokles výkonu, žádný cuk nic a to ani po rozsvícení kontrolky (po něm ujet cca 1km). Jako vytřískaná baterie - ale ta je ok (komplet nová - ujeto do 100km a přeměřená), alternátor vyměněn, žhavičky též... Při otočení klíčku zůstane rozsvícena kontrolka motoru a oleje (ten je vyměněn před cca 1.000km a v dostatečném množství). Čerpadlo či startér by aspoň cuklo v motoru (či se pletu), nějaký nápad?

C

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim.

#167 Příspěvek od Hubert » 14 úno 2016 09:11

Asi jsi to nechtěl slyšet, ale myslím že diagnostika tě nemine. Jinak je to hledání metodou pokus omyl. Odkud jsi?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim.

#168 Příspěvek od MadTom » 14 úno 2016 10:22

Jestli ti svítí kontrolka motoru, tak bych tou diagnostikou stejně začal. Jinak to může být hledání jehly v kupce sena.
Čerpadlo je spouštěné řídící jednotkou motoru.
Startér jde od klíčku - u D2 přes jednotku BCU u Defa přes jednotku AS10 - obě dělají mimo jiné imobilizér.
Pokud se ti po otočení klíčkem nesepne čerpadlo v nádrži, tak diagnostikou se dá na chvilku zapnout, a z toho poznat, jestli je to v řídící jednotce, nebo někde v elektrice nebo v drátech jako takových.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim.

#169 Příspěvek od DanoDEF » 14 úno 2016 10:25

kontrolka motoru CHECK ENGINE ma oranzovu farbu. Najlepsie bude foto co ti vlastne svieti.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 720
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: TD5 problem zo startovanim.

#170 Příspěvek od peppino » 14 úno 2016 18:40

Já mám jeden vadnej klíč a ten se chová podobně. Normálně nastartuje a pak si vzpomene a všechno vypadne.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: TD5 problem zo startovanim.

#171 Příspěvek od Kraky » 21 úno 2016 16:10

Snad k tématu :-)
Defík TD5, taky strašně špatný starty, nebo vůbec žádný...
Při vypnutým motoru jsem chtěl zkusit co dává podávací čerpadlo, ...napojil jsem hadici na výstup na zpátečku u motoru.
Tlak docela OK, ale v naftě bylo strašně vzduchu, z hadice šlo snad víc vzduchu než nafty. Tohle mi hlava nebrala, kde se ten vzduch bere, v systému kde je všude přetlak nafty. Nádrž skoro plná.
Vyndal jsem čerpadlo z nádrže a jediný mi napadlo, že dvě hadice, co vedou ze "dvou zpáteček" a který jsou napojený hned ke vstupu do čerpadla, můžou ten vzduch přivádět odněkud kvůli podtlaku, kterej tady snad vzniká... takže jsem je dole odpojil a nechal volně nahoře.
(jako u zbytku strojůůů na zeeeměkouliiii krooom totooooho)
Zkusil jsem zase co nám leze do zpátečky u výstupu u motoru a ejhle, pěknej tlak čistý nafty, sem tam bublinka, ale OK
Zatím to startuje super, ale třeba je to celý špatně.... jsem naprosto zmaten.

Tenhle systém nechápu. :rofl

edit: teď je mi jasný že to saje naftu která nejde přes filtr, takže vyndat a přijít na to prooooč :-)

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim.

#172 Příspěvek od vizour » 04 bře 2016 19:43

Mám teď stejný problém . Když nastartuju tak slyším jak čerpadlo zakvílí - vzduch. Na vstupu do filtru od čerpadla vzduch nejde ale na výstupu filtru zpět do čerpadla už je . Tlak měřen o regulátoru 4Atm. Už jsme přehazoval držák filtru za jiný a i filtry a nic. Ještě musím říct , že mi def ujel max 7 km a zjistil jsem zacpanou hadičku na odvzdušnění . Teď už jezdím ale stačí 20 min. stát a zavzdušní se to. Při startu musím přidat plyn , aby to chytlo. Ještě jsem vložil zpětný ventil od čerpadla k filtru - trošku to pomohlo. Jinak jsem to měl všechno nějak proklamovaný hadičkama (zpátečka šla rovnou do nádrže a tím pádem se to nemíchalo, čerpadlo bylo hlasitější) abych vymezil filtr a žádný vzduch se tam nemíchal neobjevoval.
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim.

#173 Příspěvek od vizour » 16 bře 2016 18:15

tak zatím to vypadá že to dělá ventilek na čerpadle kuwa jedna. Mohu potvrdit je to tak .
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Odpovědět